Athlon T-Bird 1,33 + Silverado = 74 C
Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-07-01 18:39

Hejsa jeg har et problem, som jeg håber jeg kan få hjælp til

Jeg har for nyligt anskaffet en T-Bird 1,33 Ghz og en Silverado som ifølge
diverse tests, skulle være en perfekt løsning. Dette er det desværre ikke i
mit tilfælde da CPU'en bliver helt op til 74 C, og det er selvom der sidder
4 kraftige kabinetkølere i kabinettet. Er der andre der har haft samme
problem og som har en løsning på det ? Det kan vel ikke passe at den skal
blive så varm ?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-07-01 22:51

Nej, har du husket et tynt lag god kølepasta ?

Hvilket system har du ? og hvad siger temperaturen i bios ?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-07-01 12:00

-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iakfj$2kmq$1@news.cybercity.dk...
> Nej, har du husket et tynt lag god kølepasta ?
>
> Hvilket system har du ? og hvad siger temperaturen i bios ?

Yes der er et tyndlag kølepasta som fulgte med til den silverado

Har prøvet win9x og win2k begge med samme problem

Temp i bios er 64 C, men når jeg bruger CPU meget ryger den op på de 74 C :(

Fra : Per Kristensen

Dato : 09-07-01 09:19

Jeg har læst at en stor del af dem ikke er ordenligt plane. Nogen siger det
hjælper helt vildt ved at slibe dem plane.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-07-01 11:58

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ibpf8$n0s$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har læst at en stor del af dem ikke er ordenligt plane. Nogen siger
det
> hjælper helt vildt ved at slibe dem plane.

Hvor har du læst det henne ?

Fra : Mogens

Dato : 09-07-01 13:08

F.eks : http://www.benchtest.com/lap.html

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-07-01 13:30

Mogens <moveng@nomailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4a9e82.26132526@news.stofanet.dk...

> F.eks : http://www.benchtest.com/lap.html

for det første var det tilbage i 1998, og for det andet så tror jeg ikke at
det der er problemmet med min processor.

Fra : Ole Lønborg

Dato : 09-07-01 13:50

Søren, har du ikke lyst til - som os andre - at lade som om det er mandag den
9. juli ?

Dit ur ser ud til at være præcist et døgn bagud.

Hvis du ikke mener at det er en fejl, så er du landet i et tidshul og er altså
faktisk et døgn FORUD for din tid ... syret ... stopper nu inden det bliver for
OT.

/Ole Lønborg

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-07-01 15:32

Ole Lønborg <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B49A886.3B68C4B5@lonborg.dk...

> [...]
altså
> faktisk et døgn FORUD for din tid ... syret ... stopper nu inden det

Sorry, det skal ikke ske igen.

Fra : Per Kristensen

Dato : 10-07-01 09:20

Hvis du kigger i forums på diverse hardware sider som f.eks. hol.dk så vil
du nok opdage at der stadig bliver sendt skæve Silverado kølere ud. Jeg
læste om en som havde sænket CPU temp med yderligere 7-10 grader! Jeg havde
selv en Silverado og var meget skuffet over køleevnen, så jeg købte en
Taisol i stedet for, men jeg tror også det var fordi den ikke var plan.