Værdier
Fra : @

Dato : 23-06-07 04:13

<<<<<<<<<
http://jp.dk/meninger/breve/article981038.ece
Værdier
Af HANS HAUGE

Offentliggjort 23.06.07 kl. 03:00

DET ER ikke til at afgøre, om det er, fordi man er ubegavet, at man
bliver medlem af Det Radikale Venstre, eller om man bliver ubegavet af
at være det?

Jeg kom til at spekulere over det, da jeg i Kristeligt Dagblad så et
interview med de radikales nye næstformand, Morten Østergaard. Han har
lagt en profil ind på noget, der hedder actics.com. Det kiggede jeg så
også på, og det burde alle, for så får man et billigt grin. Navnet er
sat sammen af action og ethics.

På denne side kan man give de farisæere, der udstiller sig selv,
point, hvis man synes, de er meget etiske. MØ får 63 point. Man får
det, hvis der er overensstemmelse mellem handling og etik. Der er også
andre radikale at finde på siden.

*

MØ har noget, som man jo bør have: Værdier. Han udtaler, at han
får han en dårlig rating. Jeg opfordrer alle til at gå ind og give ham
gerningsretfærdighedspoint. Det er jo den rene pietisme.

En af hans værdier er mangfoldighed. Hvad det har med etik at gøre,
ved jeg ikke. Hvordan viser man, at man i handling går ind for
mangfoldighed? Vor radikale actics-ven synes, at det er en berigelse
for samfundet, at mennesker opfatter tingene forskelligt. Han siger
det kun, for hvordan mon han viser det i handling? Ja, mon ikke han
indsender nogle videoacticsklip, der viser, hvordan han i praksis er
etisk? Ellers er det jo blot snak. Handlinger skal dokumenteres.

Med den udtalelse har han sagt, at Dansk Folkeparti er en berigelse
for samfundet. De opfatter jo tingene forskelligt ift. ham. Snart skal
vi så se en video, hvor næstformand Østergaard giver Søren Krarup et
knus og måske endog et djærvt håndtryk, mens han smiler, så man kan se
værdierne vælte ud af ham. Og han må jo også frydes over, at
Hizb-ut-Tahrir bidrager til at gøre børnehaverne mere mangfoldige.
Eller hvad med Hamas, der har taget magten i Gaza? Ih, altså hvor er
det mangfoldigt og berigende.

Han mener også, at al den mangfoldighed skaber dynamik og kreativitet.
Kun kan jeg ikke forstå, hvorfor det er kreativt og mangfoldigt, når
folk lukker de samme fraser ud, som de har kopieret fra hinanden. Er
det kreativt at sige kreativt hele tiden?

*

Østeracticsgaard har tre værdier i alt. De to andre er noget så plat
som socialt ansvar og åbenhed. Hvadbehager? Ansvar kan kun være den
enkeltes og aldrig socialt. Skyld og ansvar hænger sammen, men mon
skyld kan være en værdi på actics.com? Tænk, hvis MØ erkendte sin og
partiets skyld.

Åbenhed. Ja, hvorfor ikke? Denne radikale åbenhed vil han »omsætte til
virkelighed«, og han vil »konkretisere« den (på nettet?). Jeg gad nok
vide, hvordan vi i fremtiden vil se ham omsætte åbenhed til
virkelighed. Det gad jeg, fordi vi aldrig får det at se, for det er og
bliver varm luft og spin; ikke actics, men tactics.

Kunne Forbrugerombudsmanden ikke se på denne reklame? Den burde
forsynes med en advarsel ligesom på tobak: De radikales værdier er
skadelige for omgivelserne.
<<<<<<<<<<

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : hanzen

Dato : 23-06-07 06:08

> [...]
>
> DET ER ikke til at afgøre, om det er, fordi man er ubegavet, at man
> bliver medlem af Det Radikale Venstre, eller om man bliver ubegavet af

o.s.v.

klip

M.Ø. er en båtnakke hvis eneste mål er at få Danmark fyldt op med ubrugelige
muhamedanere.
--
hilzen
hanzen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-06-07 17:47

On Sat, 23 Jun 2007 07:07:37 +0200, hanzen skrev:

> [...]
>
> klip
>
> M.Ø. er en båtnakke hvis eneste mål er at få Danmark fyldt op med ubrugelige

MØ er bare et forvirret snakketræ, der tanketomt efteraber
PC-floskler og som derfor selvfølgelig kunne bruges som MP'er
for de radigale.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton