OECD: Danmark skraber bunden for vækst
Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 17:31

Ifølge OECDs seneste mellemfristede fremskrivning for de 30 OECD-lande
vil Danmark få den laveste økonomiske fremgang (1,1 pct. årligt) i
perioden 2008-12. Det skyldes, at der fremadrettet ikke længere kan
forventes et bidrag til velstandsfremgangen fra vækst i beskæftigelsen.
Dermed er mangel på arbejdskraft årsag til, at Danmark i prognosen
oplever den laveste vækst i OECD.

***

Danmark kan således kun forvente en BNPvækst på 4% i den periode, mens
lande som Tyskland og Frankrig kan forvente 8%, USA 12%, Polen 18%,
Slovakiet 22% og topscoreren: Tyrkiet med 28%.

http://www.cepos.dk/cms/index.php?id=70&tx_ttnews[tt_news]=248&tx_ttnews
[backPid]=6&cHash=fcd8d0529e

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Vidal

Dato : 21-06-07 19:12

Peter B. P. wrote:

> [...]
> forventes et bidrag til velstandsfremgangen fra vækst i beskæftigelsen.
> Dermed er mangel på arbejdskraft årsag til, at Danmark i prognosen

Nu er det jo godt, det er en prognose ...

Vil import af arbejdskraft kunne afhjælpe
problemet?

> http://www.cepos.dk/cms/index.php?id=70&tx_ttnews[tt_news]=248&tx_ttnews
> [backPid]=6&cHash=fcd8d0529e

Arghh, Cepos! kan vi nu regne med, de har
forstået tallene rigtigt. Den 'tænketank' har
jo ikke just gjort sig bemærket med troværdighed.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 19:33

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Nu er det jo godt, det er en prognose ...
>
> Vil import af arbejdskraft kunne afhjælpe
> problemet?

Iflg. Cristian R. Larsen - nej.

> Arghh, Cepos! kan vi nu regne med, de har
> forstået tallene rigtigt. Den 'tænketank' har
> jo ikke just gjort sig bemærket med troværdighed.

Angreb på kilden er ikke en gyldig argumentationsform.

Fra : Vidal

Dato : 21-06-07 20:18

Peter B. P. wrote:
> [...]

Ved du hvorfor?

> Iflg. Cristian R. Larsen - nej.

Jeg må afsløre min uvidenhed. Hvor finder man ham?
Hvem er han?

> Angreb på kilden er ikke en gyldig argumentationsform.

Hehe ... Fint argument. Så skal vi diskutere på CEPOS'
vilkår?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 21:12

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Ved du hvorfor?

> Jeg må afsløre min uvidenhed. Hvor finder man ham?
> Hvem er han?

Debattør i denne gruppe. Pift og han kommer. ;)

> Hehe ... Fint argument. Så skal vi diskutere på CEPOS'
> vilkår?

Hvad er CEPOS's vilkår?

Fra : Vidal

Dato : 21-06-07 21:30

Peter B. P. wrote:

> Debattør i denne gruppe. Pift og han kommer. ;)

Vor egen lille skattemand? Hvad gør ham til
ekspert på dette område? Kalder han sig ikke
edbkonsulent?

> Hvad er CEPOS's vilkår?

Artiklen var gengivet på CEPOS og man må ifølge dig
ikke sætte spørgsmålstegn ved kilden. Ergo ...?

CEPOS er jo ikke just kendt for neutrale udsagn.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 21:41

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Vor egen lille skattemand? Hvad gør ham til
> ekspert på dette område? Kalder han sig ikke
> edbkonsulent?

Tjah...

> Artiklen var gengivet på CEPOS og man må ifølge dig
> ikke sætte spørgsmålstegn ved kilden. Ergo ...?

Jeg kan ikek se hvor du vil hen. Uanset hvad;

> CEPOS er jo ikke just kendt for neutrale udsagn.

Den har vi været oppe at vende - ingen person eller organisation med en
holdning kan siges at lave neutrale udsagn - hvis neutralitet var
kriteriet for hvad der kunne accepteres i en debat ville der ikke være
en debat til sidst, fordi alle kilder er u-neutrale, og alle debattører
har deres egen holdning.

Nej - hvis man skal have en debat skal man se på dataerne, metoderne og
konklusionerne, som en kilde kommer med. Alt andet er ren pladderballe.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 19:25

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> [...]
> lande som Tyskland og Frankrig kan forvente 8%, USA 12%, Polen 18%,
> Slovakiet 22% og topscoreren: Tyrkiet med 28%.

Åeh, fra CEPOS - hvor troværdigt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 19:33

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 05:58

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> Angreb på kilden er ikke en gyldig argumentationsform.

Tiden er begrænset - du ville blive overrasket over hvor mange udsagn
der bliver afvist alene pga kilden.

Og CEPOS kører som bekendt et rent ideologisk løb, der tilfældigvis er
det samme som dit: nattevægterstaten. Libertarianisme, er hvad de vil
have.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 22-06-07 13:31

> [...]

> Og CEPOS kører som bekendt et rent ideologisk løb, der tilfældigvis er
> det samme som dit: nattevægterstaten. Libertarianisme, er hvad de vil

Angreb på kilden og kildens påståede motiver er ikke en gyldig
argumentationsform.

Fra : Vidal

Dato : 22-06-07 07:57

On 22 Jun., 06:58, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
>
> Og CEPOS kører som bekendt et rent ideologisk løb, der tilfældigvis er
> det samme som dit: nattevægterstaten. Libertarianisme, er hvad de vil

Jeg har i en af gratis-aviserne set CEPOS beskrevet som en
gentleman-club, hvor medlemmerne mødes og udveksler
børstips og tanker. Og opstår der en særlig særlig reaktionær
tanke eller ide, bliver den straks udviklet til en artikel eller en
pressemeddelelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard