Negativ svar
Fra : Vaeske

Dato : 08-07-01 17:34

Hej NG

Jeg har lige fået afslag på ADSL igennem CC fordi der ikke er nok kobber

Hvad gør man så ???

Det første jeg tænkte på var at prøve Tiscali (hvilken forkortelse er den
korrekt for det nye navn Ti ???). Er der nogle som har erfaring med først at
få afslag hos den ene udbyder og så prøve en anden og der få et positivt
svar ?

Hilsen Vaeske

Fra : Mark Beaumont

Dato : 08-07-01 17:59

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> skrev
> Jeg har lige fået afslag på ADSL igennem CC fordi der ikke
> er nok kobber
> Hvad gør man så ???

Spørg dem om du ikke kan få delt kobber.
http://www.cybercity.dk/pressemeddelelse/

Vh Mark

Fra : JYK

Dato : 08-07-01 19:14

Du kan jo overveje at skifte til TDC!

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Vaeske

Dato : 09-07-01 19:22

"JYK" <jyk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan jo overveje at skifte til TDC!

Jeg vil helst undgå TDC, da jeg ikke finder deres kundebehandling og
attituder overfor omverden forenlig med mine meninger.

Kan et afslag på råkobber have noget at gøre med, at jeg har overdraget min
forbindelse til Tele2 og har i bund og grund ikke noget med TDC at gøre mere
?

Hilsen Vaeske

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 08-07-01 19:28

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har lige fået afslag på ADSL igennem CC fordi der ikke er nok kobber
>
> Hvad gør man så ???

Ring til CC på 33983398, og hør om du kan få mulighed for delt kobber.

> [...]
> få afslag hos den ene udbyder og så prøve en anden og der få et positivt

Du kan også prøve blot at lave en ny bestilling ved CC, sommetider er der kobber nok
anden gang. (det samme gælder ved WOL).

--
Anders Vind Ebbesen
Webudvikler

Fra : Vaeske

Dato : 09-07-01 19:15

> Du kan også prøve blot at lave en ny bestilling ved CC, sommetider er der
kobber nok
> anden gang. (det samme gælder ved WOL).

Kan man virkelig det ? Man får ikke en besked fra CC om jeg allerede har
fået negativt svar og de dermed ikke vil bruge mere tid på en !!!!

Hilsen Vaeske

Fra : Studie - The Wave 89~

Dato : 09-07-01 20:47

Hejsa...

TDC er slet ikke så slemme med deres Kundebehandling som der bliver beskevet
her..

TDC er mere "ærlige" end de var før og giver dig et svar på om du kan få
xdsl eller rå kobber hos dem... Kan det ikke lade sig gøre er der jo ikke
noget at gøre ved det, vil man ha xDSL hos TDC skal du ikke regne med at få
nogen form for xDSL hos nogle udbydere hvis du bor over 6-7 km fra den
nærmeste telefon-central.. Og hvis du bliver lovet det, er udbyderen fuld af
løgn...
TDC giver dig et minimum, f.eks. lad os sige at du bestiller en 1024 kb
linie siger de at du nok ikke kan få mere end 256 pga afstanden til
centralen..(Hvis du bor f.eks 6km fra centralen) Så garanterer de 256 men de
vil forsøge op til 1024...
Hvorfor ved jeg det... ja jeg kører selv for dem og sætter xdsl op...

Henrik...

Fra : Palle

Dato : 09-07-01 21:52

> Hvorfor ved jeg det... ja jeg kører selv for dem og sætter xdsl op...

Så fremstår du vel i reglen ikke som særlig uvildig

Men jeg vil da tilføje at jeg selv er ret tilfreds med TDC's kundeservice,
selvom jeg også før har været ganske anti TDC.

Fra : Vaeske

Dato : 09-07-01 22:21

> TDC er slet ikke så slemme med deres Kundebehandling som der bliver
beskevet
> her..

Får man ikke også en bedre service når man arbejder i TDC end os andre, der
bare gerne vil have nogle ydelelser ?

> [...]

> nogen form for xDSL hos nogle udbydere hvis du bor over 6-7 km fra den
> nærmeste telefon-central.. Og hvis du bliver lovet det, er udbyderen fuld

Der er aldrig nogle udbyder der har lovet mig noget som helst.

> [...]
de
> vil forsøge op til 1024...
> Hvorfor ved jeg det... ja jeg kører selv for dem og sætter xdsl op...

Jeg vil lige oplyse dig om at det du skriver ikke passer til mine forhold.
Den nærmeste central ligger over på den den anden side af gaden, dvs. jeg
jeg bor under 200 meter fra nærmeste central og jeg prøvede at bestille den
mindste adsl, alstå 256/128. Så jeg giver ikke så meget for begrundelsen at
afstanden skal være et problem, hvis det er, kan du forklar det lidt nærmere
? For jeg har den følelse at TDC prøver på alle mulige måder at få kunder
tilbage i folden efter de har forladt dem, har som nævnt Tele2 til
fasstnettet, og dette er en af måderne.

Hilsen Vaeske

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 11-07-01 15:24

Hejsa...

> [...]
at
> afstanden skal være et problem, hvis det er, kan du forklar det lidt

Der var vist lige noget jeg har glemt, det er jo ikke kun afstanden der
bestemmer om du kan få xDSL eller ej, det er også kobberkvaliteten.. (Også
selv om man bor lige over for centralen.. ) Det kan jo være nogle meget
gamle og nedslidte kabler, prøv at forstille dig et kabel der er over 40år
gammelt det kan nok ikke lige give den mest optimale forbindelse..

> Får man ikke også en bedre service når man arbejder i TDC end os andre,
der
> bare gerne vil have nogle ydelelser ?

Nej servicen er helt den samme som for ikke ansatte i TDC... Det kan du
roligt regne med..

Det er helt rigtigt at TDC er ude for at skaffe "gamle" kunder tilbage, det
er jo klart det er jo en virksomhed der skal tjene penge.

Henrik

Fra : Simon Pedersen

Dato : 09-07-01 23:11

> kobber nok
>
> Kan man virkelig det ? Man får ikke en besked fra CC om jeg allerede har
> fået negativt svar og de dermed ikke vil bruge mere tid på en !!!!

Nej nej, CC har altid tid til kunderne

> Hilsen Vaeske

Mvh. Simon Pedersen