børnehaven SALAM
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-06-07 18:26

den historie inderholder for mig 2 sager.

Den ene er at en militant organisation har taget magten på helt legale
demokratiske vilkår. Og hvis det er tilfældet (har ikke fulgt sagen så nøje)
så kan jeg kun grine af DF og andre partier der hyler. Demokrati er
demokrati, og kun demokrati kan afskaffe demokrati. Tør øjnene og tag en
kiks

Den anden sag er, hvordan pokker har kommunen kunnet tillade en ren muslimsk
børnehave at opstå?? Hvis man mener det alvorligt at man vil integrere de
fremmede så må man da også sørge for at få delt de børn så de kan lære dansk
sprog og kultur, og pædagoger der ikke har det så godt med danske værdier
kan ikke være pædagoger i det offentlige regi.

Peter

Fra : @

Dato : 17-06-07 18:49

On Sun, 17 Jun 2007 19:26:08 +0200, "Peter K. Nielsen"
<ikketaleom@.dk> wrote:

> Demokrati er
>demokrati, og kun demokrati kan afskaffe demokrati.

hvad i alverden er det dog for noget sludder

et militærkup eller anden form for voldelig magtovertagelse kan da
sagtens afskaffe demokratiet i et land

>Den anden sag er, hvordan pokker har kommunen kunnet tillade en ren muslimsk
>børnehave at opstå??

der er rødt flertal i ledelsen i København - det må være svar på
spørgsmålet

> Hvis man mener det alvorligt at man vil integrere de
>fremmede så må man da også sørge for at få delt de børn så de kan lære dansk
>sprog og kultur,

der er rødt flertal i ledelsen i København - så det sker ikke i den
kommune

>og pædagoger der ikke har det så godt med danske værdier
>kan ikke være pædagoger i det offentlige regi.

der er rødt flertal i ledelsen i København - så i den kommune lader
man blot stå til

endelig ikke noget med at stille "racistiske" krav

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Rea721

Dato : 17-06-07 19:09

> hvad i alverden er det dog for noget sludder

Det er PKN der tror _alle_ altid_spiller efter de demokratiske
spilleregler....og det gør de også til en hvis grænse...sålænge det er i
deres favør, derefter er det slut.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-06-07 19:33

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det er PKN der tror _alle_ altid_spiller efter de demokratiske
> spilleregler....og det gør de også til en hvis grænse...sålænge det er i
> deres favør, derefter er det slut.

nej det jeg mente, var at hvis de har overtaget magten på demokratisk vis så
må man acceptere det, og så kan det ikke kaldes et kup. men at hvis nogen
med voldelige midler forsøger at afskaffe demokratiet så må man kæmpe med de
nødvendige midler for at bevare demokratiet.

var det mere klart??

Peter

Fra : Rea721

Dato : 17-06-07 20:31

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> nej det jeg mente, var at hvis de har overtaget magten på
> demokratisk vis så må man acceptere det,

Jeg er enig med essensen i ovenstående tekst, og også i at man
"nødvendigvis" må accepterer et andet udfald af en afstemning i første
omgang end man havde håbet, hvis det er foregået efter de spilleregler man
nu engang har vedtaget.

> og så kan det ikke kaldes et kup.

Jo, det kan bestemt kaldes et kup...det sker hele tiden i mindre foreninger,
klubber, vælgerforeninger osv. ofte med en lukning til følge.
Eksempel:

En forening med 1000 betalende medlemmer afholder valg til bestyrelsen på 5
personer. Normalt kommer der 50 til en sådan et valg og den sidende
bestyrelse bliver "normalt" genvalgt med stemmerne 40 - 10.
Få dage før valget melder 40 mennesker sig ind op på selve valget falder
bestyrelsen med stemmerne 50 - 40? Det er et kup...helt legalt.
Nu kan den nye bestyrelse lave alt muligt rav i sagerne, indtil
foreningsmedlemmerne får samlet sig og indkaldt til generalforsamling [...]
osv osv.

Det er _en_ af årsagerne til at foreningsvedtægter er så p*sse vigtige og de
skal ta højde for det *umulige* nemlig at "onde" mennesker kan overtage
"magten" i et snuptag.

> men at hvis nogen med voldelige
> midler forsøger at afskaffe demokratiet så må man kæmpe
> med de nødvendige midler for at bevare demokratiet.

Naturligvis.

> var det mere klart??

Bestemt.

Fra : Alucard

Dato : 17-06-07 22:33

On Sun, 17 Jun 2007 20:33:16 +0200, "Peter K. Nielsen"
<ikketaleom@.dk> wrote:

> [...]
>med voldelige midler forsøger at afskaffe demokratiet så må man kæmpe med de
>nødvendige midler for at bevare demokratiet.

Du mener altså at hvis nogen vil afskaffe menneskerettighederne med
stemmerne 5 - 4, så er det bare helt i orden med dig...???

Vor herre bevares, hvor ynkeligt....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-06-07 23:13

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener altså at hvis nogen vil afskaffe menneskerettighederne med
> stemmerne 5 - 4, så er det bare helt i orden med dig...???

vil du have det bedre hvis det var med stemmerne 8 -1??

Peter

Fra : Alucard

Dato : 17-06-07 23:31

On Mon, 18 Jun 2007 00:13:26 +0200, "Peter K. Nielsen"
<ikketaleom@.dk> wrote:

>vil du have det bedre hvis det var med stemmerne 8 -1??

Nej....!!!

Det eneste jeg kunne acceptere var alle mod nul (hvilket aldrig vil
ske)....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-06-07 08:42

> Nej....!!!
>
> Det eneste jeg kunne acceptere var alle mod nul (hvilket aldrig vil
> ske)....

jamen så må du jo have et kæmpeproblem, med lande som f.eks USA der jo gang
på gang overtræder disse menneskerettigheder, på bl.a. Guantanamo, og som
gang på gang har blandet sig i demokratiske afgørelser i bl.a. latinamerika.

Men interessant at du kun går ind for demokrati så længe det giver de
resultater DU vil have

Peter

Fra : Alucard

Dato : 18-06-07 09:35

On Mon, 18 Jun 2007 09:42:03 +0200, "Peter K. Nielsen"
<ikketaleom@.dk> wrote:

>jamen så må du jo have et kæmpeproblem, med lande som f.eks USA der jo gang
>på gang overtræder disse menneskerettigheder, på bl.a. Guantanamo,

Jeg synes også at Guantanamo er noget svineri.... Fangerne burde have
været for en domstol for laaaaaaaaaaaang tid siden og dømt hvis de var
skyldige og sendt hjem hvis de var uskyldige....

>og som
>gang på gang har blandet sig i demokratiske afgørelser i bl.a. latinamerika.

Der er visse ting der ikke kan klares på anden måde...

>Men interessant at du kun går ind for demokrati så længe det giver de
>resultater DU vil have

Det har du da helt misforstået.... Klaphattene i HuT kan da rende
rundt og tro på hvad de har lyst til, men lige så snart de forsøger at
tage rettigheder fra andre, så siger jeg stop.... Hele demokratiet er
baseret på en udstrakt frihed for det enkelte individ og truer nogen
denne friked så må der kæmpes for den.... Det burde du da som
venstreorienteret kunne forstå...

Fra : N_B_DK

Dato : 18-06-07 10:14

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message
>Det burde du da som
> venstreorienteret kunne forstå...

Ikke når det er muslimer der angriber friheden, så slår "hjernen"
fuldstændig fra, havde det været folk på højrefløjen, så skulle du se bål og
brand.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter B. P.

Dato : 17-06-07 19:15

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvad i alverden er det dog for noget sludder
>
> et militærkup eller anden form for voldelig magtovertagelse kan da
> sagtens afskaffe demokratiet i et land

Jeg tror ikke PKN er bevidst om de mange omstyrninger af demokratiske
stater i verdenshistorien, bl.a. Hitlertysklands lukning af Rigsdagen og
USA's styrkning af Mossadegh's demokratiske Iran, for blot at nævne to.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-06-07 19:21

"Peter K. Nielsen" skrev i en meddelelse

> demokrati, og kun demokrati kan afskaffe demokrati. >Tør øjnene og tag en

Hmmmm .. afskaf demokratiet på demokratisk vis ! ?

> Den anden sag er, hvordan pokker har kommunen >kunnet tillade en ren
> muslimsk børnehave at opstå??

De informationer vi har lige nu er jo andenhånds information !.
Ikke alt der står i avisen er sandt , slet ikke i agurke tiden.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-06-07 19:34

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46757bb1$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmmmm .. afskaf demokratiet på demokratisk vis ! ?

ja det er jo et af demokratiets indbygge paradokser

> De informationer vi har lige nu er jo andenhånds information !.
> Ikke alt der står i avisen er sandt , slet ikke i agurke tiden.

Nej jeg synes også den sag er lidt underligt belyst

Peter

Fra : John

Dato : 17-06-07 19:26

> [...]

> vilkår. Og hvis det er tilfældet (har ikke fulgt sagen så nøje)
> så kan jeg kun grine af DF og andre partier der hyler.

Stakkels dig. Du fatter åbenbart ikke en meter. Fjolser som dig grinede også
ad Hitler.

Resultat af grineriet: 60 millioner døde, og Tysklands og Japans byer
forvandlet til grusdynger! Er det sjovt?

> Demokrati er demokrati

Jep, og landsforædderi er landsforædderi. Måske har du helt glemt at:

".. Hizb ut-Tahrir arbejder for, hvad de ser som en forening af alle
muslimer under et islamisk styre (kalifat) ..Dette indebærer, at alle livets
anliggender skal styres efter islamiske love, (sharia), og hvor
livsperspektivet skal bestemmes efter religiøse forskrifter om, hvad der er
legalt og illegalt (Halal og Haram) ...

.... I forlængelse af dette har Hizb ut-Tahrir opfordret muslimer til at
vælte deres regeringer og kaldt til hellig krig, (jihad), mod Israel og
resten af Vesten ..":
http://da.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir

Det er ikke særligt demokratisk, og der er ikke rigtig noget at grine ad!

"resten af Vesten". Det er bl a os. Er det sjovt? I Irak og Gaza er der
ingen der griner ad islam-fascisterne.

Men måske mener du, at demokratiet burde tillade en islam-fascistisk
terrorist udklæknings-anstalt i København?

Eller måske er du bare helt ubeskrivelig dum.. :(

John

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-06-07 19:38

> Stakkels dig. Du fatter åbenbart ikke en meter. Fjolser som dig grinede
> også ad Hitler.

jo jeg fatter tilsyneladende langt mere end dig

> Resultat af grineriet: 60 millioner døde, og Tysklands og Japans byer
> forvandlet til grusdynger! Er det sjovt?

nej

> [...]
> http://da.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir
>
> Det er ikke særligt demokratisk, og der er ikke rigtig noget at grine ad!

nej men tilsyneladende har de nået deres mål på demokratisk vis, så det må
du acceptere - ellers er det præcis vi styrer mod den katastrofe som det
yderste højre her i gruppen kæmper så hårdt for

> "resten af Vesten". Det er bl a os. Er det sjovt? I Irak og Gaza er der
> ingen der griner ad islam-fascisterne.

Irak er jo netop et godt eksempel på et fravær af demokrati

> Men måske mener du, at demokratiet burde tillade en islam-fascistisk
> terrorist udklæknings-anstalt i København?

nej hvis du prøvede at stoppe dit frådende had og din blinde angst, så vil
du se at det faktisk vardet modsatte jeg argumenterede for

> Eller måske er du bare helt ubeskrivelig dum.. :(

nej men i modsætning til dig så kan jeg læse og forstå en tekst der er mere
en 4 linjer lang

Peter

Fra : John

Dato : 17-06-07 19:48

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> tilsyneladende har de nået deres mål

Nej, de har heldigvis endnu ikke nået deres mål:

".. Hizb ut-Tahrir (har) opfordret muslimer til at
vælte deres regeringer og kaldt til hellig krig, (jihad), mod ... Vesten
...":

> i modsætning til dig så kan jeg læse og forstå en tekst der er mere en 4
> linjer lang

Hjertelig tillykke, men det skinner ikke rigtig igennem i dine indlæg her i
gruppen, snarere tværtimod.. :(

John

Fra : N_B_DK

Dato : 17-06-07 19:48

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message

> nej men tilsyneladende har de nået deres mål på demokratisk vis, så
> det må du acceptere - ellers er det præcis vi styrer mod den
> katastrofe som det yderste højre her i gruppen kæmper så hårdt for

Aha, så du mener at vi blot skal se til, for ellers ender det med at vi ser
det billede mange flere steder ? hvordan hænger det sammen ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-06-07 20:00

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message

> Aha, så du mener at vi blot skal se til, for ellers ender det med at vi
> ser det billede mange flere steder ? hvordan hænger det sammen ?

Prøv nu at læse trådstarten igen - istedet for blot at sidde og lede efter
noget der kan få fråden frem

PEter

Fra : BigBother

Dato : 17-06-07 19:56

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message

> den historie inderholder for mig 2 sager.

Den historie indeholder for mig en eneste årsag - at vi har valgt at lukke
så mange fremmede ind i landet. Når de fremmede så kommer fra en helt anden
samfundsform, så opstår der helt automatisk den slags konflikter.

Indvandringen er den egentlige årsag til dette og mange andre
indvandringsrelaterede problemer. Vi kan sagtens gå og finde på alle mulige
mere eller mindre søgte forklaringer på hvert enkelt problem, og herefter
finde på nogen lige så søgte løsninger på disse problemer - f.eks. er hele
begrebet "integration" efter min mening et produkt af en sådan tankegang.

Men hvis vi tager de store briller på, så er det indvandringen fra fremmede
kulturer, der er årsagen. Og løsningen må være at begrænse skaden så meget
som muligt - dvs. stop for indvandringen og hjemsendelse/repatriering af så
mange fremmede som muligt.

> Demokrati er demokrati, og kun demokrati kan afskaffe demokrati.

Sludder, som andre allerede har påpeget.

> Tør øjnene og tag en kiks

Ja, afskaffelse af demokratiet er jo bare en ligegyldighed, som man er helt
til grin hvis man ikke er ligeglad med.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Fra : @

Dato : 17-06-07 20:18

On Sun, 17 Jun 2007 20:56:21 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> [...]
>samfundsform, så opstår der helt automatisk den slags konflikter.
>
>Indvandringen er den egentlige årsag til dette

der er kun en eneste slags indvandrere som gør sig dårligt bemærket
KONSTANT

og det er muhamedanske indvandrere

Fra : BigBother

Dato : 18-06-07 12:39

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> nej
>
> der er kun en eneste slags indvandrere som gør sig dårligt bemærket
> KONSTANT
>
> og det er muhamedanske indvandrere

Det er jo heller ikke i modstrid med det jeg sagde. De fremmede vi har
lukket ind er jo først og fremmest muhamedanere. Det er svært at sige, om
der havde været lige så store problemer, hvis det f.eks. havde været
sigøjnere eller voodoo-tilbedere. De havde nok ikke været lige så store, men
grundlæggende tror jeg ikke, man kan føre to befolkningsgrupper med et vidt
forskelligt livssyn sammen uden at der opstår konflikter. Det viser
historien med al ønskelig tydelighed.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Fra : Michael Weber

Dato : 17-06-07 21:51

> [...]
> sprog og kultur, og pædagoger der ikke har det så godt med danske værdier
> kan ikke være pædagoger i det offentlige regi.

Den historie har tilsyneladende flere sider.

--------------
http://dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2007/06/17/123307.htm
Pædagoger: Hizb-ut-Tahrir uden indflydelse
17. jun. 2007 12.38 København
Det er en overreaktion at sige, at Hizb-ut-Tahrir havde overtaget den
private børnehave Salam på Nørrebro.

Det var blot ressourcestærke forældre, der sagde deres mening, og det kunne
personalet godt styre, lyder det fra Københavns største pædagogiske
fagforening, LFS.

Københavns Kommune har overtaget driften af Salam, ifølge Berlingske Tidende
efter at forældre med tilknytning til den islamistiske organisation Hizb
ut-Tahrir fik flertal i forældrebestyrelsen og bl.a. krævede at piger og
drenge blev skilt ad, dans og leg blev forbudt, og at Salam gjorde op med
symboler som nissehuer ved at klippe dem i stykker.

Men den udlægning kan Jan Hoby fra fagforeningen LFS slet ikke genkende. Han
har talt med både forældre og personale, hvor nogle er organiseret i LFS, og
mener, at Hizb-ut-Tahrirs indflydelse i Salam er overdrevet i avisen.

- Jeg har sidestillet Hizb-ut-Tahrir-forældre med velformulerede og
ressourcestærke forældre, der kan give den pædagogiske ledelse kamp til
stregen. Det der er sket i institutionen har været fuldt forsvarligt.
Personalet har godt kunne rumme, at der har været forældre, der har haft et
anderledes syn på, hvad man må og ikke må, og selvfølgelig har piger og
drenge leget sammen, siger Jan Hoby.

Personalet stod imod
Han understreger, at det pædagogiske personale ikke gik med på
Hizb-ut-Tahrirs dagsorden.

- De har brugt deres faglighed til at stå imod. De er også muslimer, men har
ikke ladet sig overrumple af, at der har været forældre, der har ment, at
Hizb-ut-Tahrirs værdigrundlag skulle gælde.

Men hvordan forklarer Jan Hoby så, at den den ikke-muslimske ledelse valgte
at holde op i protest mod forældrene fra Hizb-ut-Tahrir?

- Det er ikke alle pædagoger, der er i stand til at rumme den mangfoldighed,
som bl.a. dem fra Hizb-ut-Tahrir og så mange andre forældre kan
repræsentere, siger fagforeningsmanden, og mener, at Københavns Kommune
skred ind og overtog driften, udelukkende fordi der manglede en ledelse.

LFS: Salam lukker ikke
Jan Hoby siger iøvrigt, at han i sidste uge lavede en aftale med Københavns
Kommune om, at Salam under ingen omstændigheder lukker.

De Radikale i København har indkaldt Børne- og ungdomsudvalget til et
hastemøde om sagen.

Fra : Patruljen

Dato : 17-06-07 23:40

On 18 Jun., 00:13, "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote:

> vil du have det bedre hvis det var med stemmerne 8 -1??

Ja. Hvem vil ikke elske dette scenarie i en ny multiearena ved Parken
-
http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1121wmv&ak=null

Mvh. Niels Bruun.