Indvandringspolitik, hvad sker der dog
Fra : Knud Larsen

Dato : 05-06-07 22:55

Nu siger Helle Thorning-Schmidt ting, som det var almindeligt at hævde, var
udtryk for "paranoia" eller for "islamofobi" at mene for et par år siden.
Iflg velmenere var der ikke noget særligt problem ved masseindvandringen fra
syd, men SocDem mener altså noget helt andet nu, - de er kommet til snøvsen
kan man vel sige. Det må gøre ondt på Ole lukøjerne, at de nu tvinges til at
se virkeligheden i øjnene, - eller gør de mon det?:

"Helle Thorning-Schmidt benyttede grundlovsdag til at sætte fokus på
integration. En hel generation af unge med indvandrerbaggrund risikerer at
blive tabt på gulvet, advarer S-formanden.

Integration af unge med indvandrerbaggrund er Danmarks største udfordring
lige nu.

Det mener den socialdemokratiske formand, Helle Thorning-Schmidt, der i dag
holdt sin grundlovstale i Terndrup i Himmerland.

”Vi kan i dag konstatere, at når det gælder uddannelse og integration af
unge med anden etnisk baggrund end dansk, så har vi fejlet. Vi har fejlet i
en sådan grad, at vi helt reelt står med risikoen for, at vi for første gang
i Danmarkshistorien risikerer at tabe en hel generation af danskere med
anden etnisk baggrund end den danske. Sker det, så vil det ryste samfundet
voldsomt,” sagde Helle Thorning-Schmidt i sin grundlovstale.

S-formanden mener, at der er brug for en massiv indsats, hvis ikke den
fejlslagne integration skal ende i en katastrofe for det danske samfund. "

Massiv indsats ja, men hvordan, man kan jo ikke tvinge folk til at holde op
med at se på hjemlandenes TV-stationer, og at kun tale hjemlandenes sprog
hjemme. Man kan trække hesten til truget, men ikke tvinge den til at
drikke, - jeg har selv set folk (især drenge) få tilbud efter tilbud, og
vælge det sjove liv på gaden. Det er IKKE "vores skyld".

Vi har jo ikke diktatur her i riget, - det ER interessant, at det eneste
land hvor der virkelig sker progressive ting inden for islam, er i Marokko,
hvor kongen enerådigt tilsidesætter sharia, og fx forlanger at kvinder
inkluderes i samfundet, - under store protester fra "de lærde". Men han
siges at være direkte efterkommer efter Profeten, så der er ikke meget de
kan stille op

Kunne vi ikke vedtage at Haarder også er efterkommer efter denne udmærkede
mand, så han kunne tvinge folk til bøgerne

Fra : cpeter

Dato : 05-06-07 23:44

On Jun 5, 11:55 pm, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:
> [...]
>
> Kunne vi ikke vedtage at Haarder også er efterkommer efter denne udmærkede
> mand, så han kunne tvinge folk til bøgerne

Danmark har jo ingen indvandringspolitik - man har kun panikagtige
uigennemtænkte lappeløsninger, som skal være oh soooooo fair, at de
også går udover rigets egne borgere ( prøv blot at tage en udenlandsk
ægtefælle med tilbage til DK).

Der er jo ingen langsigtet plan for hvordan man håndterer den
demografiske udvikling i den aldrende befolkning, balanceret med
ressourcer udefra (ja - INDVANDRING), og hvordan man forholder sig til
de ressourcer man allerede har her til lands. Danmark (og Holland og
et par andre europæiske lande) har den tvivlsomme ære, at de har den
mindste procentuelle deltagelse af indvandrere i arbejdsstyrken,
relativt til deres andel af den samlede befolkning. Dette i modsætning
til UK og USA, hvor der er en meget lille forskel, om nogen overhoved.

I stedet for at sidde og jamre, så burde man faktisk starte med en
clean slate, og se hvad det er, som udgør forskellen i de andre lande
- og det kan efter min mening ikke gå stærkt nok. For en gangs skyld
så bør man stoppe alt sit "foregangsland"-hysteri et sted where the
sun don't shine, og se hvad som virker rundt om i verden

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-06-07 07:09

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> wrote in message
> [...]

uigennemtænkte lappeløsninger, som skal være oh soooooo fair, at de
også går udover rigets egne borgere ( prøv blot at tage en udenlandsk

Vi har dog i flere år brugt mange mia kr om året på denne ikke-eksisterende
politik.

[...]

UK kan du godt droppe, deres muslimer har næsten samme ringe tilknytning til
arbejdsmarkedet som vores,- OG de scorer også helt i bund i skolevæsenet.

[...]

Der ER ikke noget "der virker" - det er jo problemet. Kun at man er et
kæmpestort indvandringsland i forvejen, OG ikke giver sociale ydelser af
betydning, og det kan vi jo lissom ikke rigtig stille noget op med. Nej, vi
må nøjes med at *tale* om problemerne i de næste 100 år, men så går tiden jo
også med det, og masser af mennesker kan føle sig meget bedre end andre, vi
får tusinder ansat inden for hjælpe-industrien osv osv, man må se de lyse
sider

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-06-07 01:22

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> gang i Danmarkshistorien risikerer at tabe en hel generation af danskere
> med anden etnisk baggrund end den danske. "

Den "talmagi" kan jeg nemt forklare fru Thorning.
Kun et degenereret samfund på vej til (selv)udslettelse, kan begå så tåbelig
og fatal en fejltagelse.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 06-06-07 05:15

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> hvor kongen enerådigt tilsidesætter sharia, og fx forlanger at kvinder
> inkluderes i samfundet, - under store protester fra "de lærde".

Reza II Pahlevi, persisk kejser 1941-79, gjorde jo det samme. Indtil en
Jimmy Carter fik ham til at slække på tøjlerne, hvilket amerikanerne
aldrig har glemt. Der er en grund til at Jimmy Carter aldrig er med til
de internationale begivenheder, andre eks-præsidenter som Bill Clinton
og George Bush d.æ., er med til. Senest Jeltsins begravelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : cpeter

Dato : 06-06-07 08:49

> Vi har dog i flere år brugt mange mia kr om året på denne ikke-eksisterende
> politik.
QED !

> UK kan du godt droppe, deres muslimer har næsten samme ringe tilknytning til
> arbejdsmarkedet som vores
Statistikken siger noget andet - men eftersom jeg er for doven til at
hive linket frem og bevise det, så scorer du et point her.

> Der ER ikke noget "der virker" - det er jo problemet.
Der er mange forskellige lande, med mange forskellige systemer og
grader af success - nogle, hvor man i lang tid har haft en styret
indvandringspolitik, eg canada, NZ.

Du foreslår, sådan set, at springe i Øresund i bar fortvivlelse, og
ellers sidde og klynke ( jaja, eller sidde og klynke på bunden af
Øresund).

Det jeg foreslår er at hive hovedet ud af r...og se hvad som virker
hvor, eftersom klynkeri (en yndet "sport" i denne gruppe, men skam
også nationalt, her i DK) af sig selv ikke fører til nogen som helst
forandring.

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-06-07 09:33

> Vi har dog i flere år brugt mange mia kr om året på denne
> ikke-eksisterende
> politik.
QED !

> [...]

Statistikken siger noget andet - men eftersom jeg er for doven til at
hive linket frem og bevise det, så scorer du et point her.

-------------

Så læser du andre statistikker end mig.

> [...]

Du foreslår, sådan set, at springe i Øresund i bar fortvivlelse, og
ellers sidde og klynke ( jaja, eller sidde og klynke på bunden af

---------

Som jeg siger så er det kun i "indvandrigslande", med sortering af hvem der
må komme ind, og lave - eller ingen - ydelser, at det kan fungere
'nogenlunde' - selv Canada har jo også problemer med marginaliserede
indvandrere i fx Toronto.

--

[...]

----------------

Der ER ikke noget der virker - udover det jeg har nævnt - vi har syv
forskellige tilgange i Europa, og de er alle slået fejl. Som jeg før har
nævnt, så er det at man har *et problem*, ikke det samme som at man har *en
løsning*, masser af problemer er uløselige.

Fx kan muslimske lande jo ikke på én og samme tid, lægge mest vægt på
fortiden og på fremtiden

Og problemet med befolkningseksplosionen i de lande der ingen fremtid har,
kan jo heller ikke pludselig "løses", - - og om 100 år er alting alligevel
forandret.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-06-07 11:04

Knud Larsen wrote:
> [...]
> S-formanden mener, at der er brug for en massiv indsats, hvis ikke den
> fejlslagne integration skal ende i en katastrofe for det danske

Se sådan en post, ville en PerV, eller andre som elsker at dæmonisere dem
der mener indvandringen er et af de væsentligste spørgsmål i DK, IKKE drømme
om at kommentere.
Det er meget lettere med one-linere om de rabiate muslimhadere, og så kan
man åbenbart hypnotisere sig selv til at tro, at problemet kun består i
denne kvarte promille af danskerne.