Fogh og Bendtsen er uenige
Fra : Vidal

Dato : 05-06-07 14:15

http://jp.dk/indland/indland_politik/article960394.ece

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 05-06-07 19:43

On Tue, 05 Jun 2007 15:15:03 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://jp.dk/indland/indland_politik/article960394.ece

om hvad?

<<<<<<
AFR:
Loven over religion
Men samtidig betyder adskillelsen mellem religion og politik også, at
samfundets love er hævet over de forskellige religiøse opfattelser.

På den anden side skal ingen f.eks. kunne nægte at stå til rådighed
for arbejdsmarkedet med henvisning til religiøst motiverede,
personlige leveregler. Og det bør være en selvfølge, at en
arbejdsgiver frit kan fastsætte saglige regler for påklædning på
arbejdspladsen,
<<<<<<

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-06-07 01:16

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> personlige leveregler. Og det bør være en selvfølge, at en
> arbejdsgiver frit kan fastsætte saglige regler for påklædning på

Jamen Fogh klokker lidt rundt i begreberne:

"I det hele taget kunne det bidrage til religiøs fred i det offentlige rum,
hvis vi var meget mindre optaget af religiøse symboler. Det er voldsomt, som
det kan hidse gemytterne op at se muslimske kvinder bære tørklæde. Lad dog
dem om det. Lad det velkendte danske frisind sikre retten til at klæde sig,
som man vil -- også i det offentlige rum."

Først må der ikke tages hensyn til religion på arbejdsmarkedet. (Der er dog
fx læger der fx ikke medvirker til abort SVJV).

Dernæst gør han islamisternes uniformering til en ligegyldighed som vi skal
vise frisind overfor.

Hvorfor har AFR så arbejdet for Tyrkisk medlemsskab af EU - de er jo ikke
"frisindede", hverken med tørklæde eller noget andet.

AFR's "frisind" har intet med sandt frisind at gøre - sandt frisind betyder
nemlig 0-tolerance overfor dem der vil intimidere den frie tanke.
Hvorfor lefler AFR for velmenerne. AFR burde være informeret om
islamisternes (kvinde)undertrykkende metoder.

http://www.berlingske.dk/upload/webred/pdf/2007/Grundlovstale2007.pdf

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 09:36

Martin Larsen wrote:

> Dernæst gør han islamisternes uniformering til en ligegyldighed som
> vi skal vise frisind overfor.

Ja, selvfølgelig - hvad ellers? Vil du have et påklædningspoliti ligesom i
Iran?

> Hvorfor har AFR så arbejdet for Tyrkisk medlemsskab af EU - de er jo
> ikke "frisindede", hverken med tørklæde eller noget andet.

Tyrkiet skal opfylde en række betingelser for at komme med i EU. Det gør de
ikke p.t., men hvis de en skønne dag gør, er det pjat at modsætte sig deres
medlemskab.

> AFR's "frisind" har intet med sandt frisind at gøre - sandt frisind
> betyder nemlig 0-tolerance overfor dem der vil intimidere den frie
> tanke.

Frisind betyder tolerance over for dem, der ikke er som os selv. Det, du
kalder nultolerance, er lig med nulfrisind.

Per V.
--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : @

Dato : 06-06-07 14:58

On Wed, 6 Jun 2007 10:35:33 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Frisind betyder tolerance over for dem, der ikke er som os selv.

VÅS

der skal ikke vises nogen som helst tolerance overfor børnemishandlere
kvindeundertrykkere eller tilhængere af arabiske karavanerøvere og
masemordere

den slags skal tværtimod bekæmpes

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-06-07 18:09

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Frisind betyder tolerance over for dem, der ikke er som os selv. Det, du
> kalder nultolerance, er lig med nulfrisind.

Du bestiller som sædvanlig ikke andet end at blamere dig selv med din
uvidenhed. Ikke de mest elementære ting har du overvejet

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 20:47

Martin Larsen wrote:

> Du bestiller som sædvanlig ikke andet end at blamere dig selv med din
> uvidenhed. Ikke de mest elementære ting har du overvejet

Og du tager som sædvanlig overhovedet ikke stilling til, hvad jeg skriver.

Per V.