Nu skal der bestilles billig spiritus!
Fra : Jesper

Dato : 05-06-07 13:16

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/05/124206.htm

Glæder mig til at bestille en Bushmills Wiskey uden danske afgifter!

--
Jesper

Fra : C. Overgaard

Dato : 05-06-07 14:30

On Jun 5, 2:15 pm, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/05/124206.htm
>
> Glæder mig til at bestille en Bushmills Wiskey uden danske afgifter!

Vi skal lige nå at drikke al den spriritus først. Selvfølgelig er
dommen interessant, men kun for undertrykte befolkningsgrupper i EU,
som er blevet holdt i jerngreb af deres styre. Så vi vil se flere
svenskere i Danmark og finnerne kan nu omgå det umenneskelige forbud
på køb af øl om formiddagen.

Faktum er at det ikke er fri og billig adgang til herlighederne, som
får folk til at drikke. Det er leveforholdene som får folk til at
flygte ind i afhængighed af et eller andet rusmiddel - piller eller
spiritus. De er ikke ærlige imod sig selv. De søger arbejde, hvor at
de presses hvor at de i stedet skulle droppe ud og få en karriere, som
kan karaktiseres med 5 bogstaver - McJob.

Men på landets vegne vil jeg glæde mig over dommen. Internt her i
landet mangler vi blot at fortælle forældrene at ansvar, ærlighed
overfor andre og sig selv, er en forælderopgave. Så grænsen på 16 år
skal væk. Forældrene skal med ned i forretningen, mens at junior køber
sin alkohol i ung alder og foreklare hvad der hører hjemme i et
snapsglas og hvad som hører hjemme i et ølglas.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Bruno Christensen

Dato : 05-06-07 17:58

On Tue, 05 Jun 2007 13:29:48 -0000, C. Overgaard wrote:

> Så grænsen på 16 år
> skal væk. Forældrene skal med ned i forretningen, mens at junior køber
> sin alkohol i ung alder og foreklare hvad der hører hjemme i et
> snapsglas og hvad som hører hjemme i et ølglas.

Det var jo det vi gjorde i "gamle" dage, vi drak ungene fulde til
konfirmationen, så kunne de lære det.

Derefter kom de med ved "søndagsbordet" og lærte.

Mine unger på 35 og 33 har lært det på den måde.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ralph

Dato : 05-06-07 15:30

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/05/124206.htm
> Glæder mig til at bestille en Bushmills Wiskey uden danske afgifter!

Lidt i samme dur: jeg har lige været i Canada, første aften blev jeg
inviteret til BarBQ, og så er det vel en gæsts pligt at medbringe minimum en
six-pack. Lidt på Herrens mark troede jeg kun at disse kun kunne købes i en
LiquerStore, så jeg kørte forbi centeret på vej ud til grillfesten, MEN der
var kun åbent fra 9:00 til 10:00. Smart, så frister man ikke svage sjæle.
Værten havde nok øl så det gik alligevel, men jeg blev grint lidt af da jeg
forklarede hvorfor jeg ikke havde øl med, der er noget der hedder AM og PM -
iøvrigt kan øl købes på enhver tankstation.

--
Ralph

Fra : Peter B. P.

Dato : 05-06-07 18:01

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/05/124206.htm
>
> Glæder mig til at bestille en Bushmills Wiskey uden danske afgifter!
>
> --
> Jesper

Hmmm... jeg skal så på udkig efter 30-årig Irsk Whiskey...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : C. Overgaard

Dato : 05-06-07 19:41

On 5 Jun., 18:57, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> Det var jo det vi gjorde i "gamle" dage, vi drak ungene fulde til
> konfirmationen, så kunne de lære det.
>
> Derefter kom de med ved "søndagsbordet" og lærte.
>
> Mine unger på 35 og 33 har lært det på den måde.

Det kan man ikke mere. Dels spiser ungerne på deres værelser. Dels så
er de jo voksne og selvstyrende fra de er 12 år. Dels advarer alle
eksperter imod at man lærer dem op og anbefaler non-firmation eller
helst slet ikke nogen formel introduktion til voksentilværelsen, så vi
kan bryde med denne gamle tradition.

Og nu kan de så bestille fin-sprit hjem via Visa-electron. Det skal
nok gå godt, for lovgivingen er jo til for at vi helt skal undgå at gå
ind i den tilbygning, som nogle opdager på deres villaer, som hedder
børneværelserne.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Egon Stich

Dato : 06-06-07 09:41

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1hz8nk9.16zh7dz3mi4sgN%spambuster@users.toughguy.net...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/05/124206.htm
>
> Glæder mig til at bestille en Bushmills Wiskey uden danske afgifter!
>
> --
> Jesper

Du glæder dig for tidligt
Et er, at kunne importerer.
Noget andet er, at du ikke slipper for at betale den danske afgift på det importerede, når det gælder sprut og smøger--
Svenskerne har skam allerede fundet de relevante love frem, der viser at EU dommen ikke tilsider lokale afgifter.

MVH
Egon