Danskerne kan hente inspiration til integr~
Fra : Peter B. P.

Dato : 04-06-07 14:24

http://www.180grader.dk/nyheder/Henrik_Fogh_til_danskerne_Hent_inspirati
on_i_USA.php

Indvandrerproblem eller systemfejl?

I Danmark taler vi meget om "indvandrerproblemer", som om det er
indvandrerne i sig selv, der er problemet. Er det i virkeligheden den
måde, vi har indrettet vores politiske system på, der er problemet?
"Jeg tøver altid med at sige, at det er samfundets skyld, for ethvert
individ har selv et ansvar for at forbedre sin situation og gøre det
bedst muligt. Men samfundet skaber selvfølgelig nogen rammer omkring
det. I USA er samfundet meget dynamisk med et forholdsvist lavt
skattetryk, og der er indvandrerfamilierne i stand til gradvist at spare
op og opbygge en god tilværelse. Og man kan jo mærke på sådan en gammel
bedstemor, som er kommet fra Grækenland, hvor stolte de er over at have
klaret det ved at arbejde hårdt, så deres børn nu går på førende
universiteter i USA. Det er jo kun, fordi de har haft mulighed for at
komme ind i nogen stillinger, hvor arbejdsgiveren har været villig til
at give dem en chance, og det synes jeg da, at man kan lære af i
Danmark."

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : cpeter

Dato : 04-06-07 19:41

On Jun 4, 3:23 pm, p...@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) wrote:
> [...]
> komme ind i nogen stillinger, hvor arbejdsgiveren har været villig til
> at give dem en chance, og det synes jeg da, at man kan lære af i

og det er ikke en gang lyv - alle de såkaldte "wetbacks" farer jo
næppe over Rio Grande for at "nasse" på USA's "sociale system" hehe.
Men her i DK synes der at være den opfattelse, af alle ønsker at møve
sig ind i "slaraffenlandet" og "nasse".

Nogle er der sikkert, ganske som blandt de indfødte, og det er kun
menneskelig natur at udnytte de muligheder der måtte foreligge. I
sidste ende, jeg selv tager sku hatten af for dem som har rykket sig
selv op med rode for at få et bedre liv til sig selv og familien !!

Fra : Anders

Dato : 04-06-07 23:01

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

sidste ende, jeg selv tager sku hatten af for dem som har rykket sig
selv op med rode for at få et bedre liv til sig selv og familien !!

De skal bare ikke forvente, at vi andre sørger for dem!