Mangel på arbejdskraft
Fra : BigBother

Dato : 02-06-07 13:18

Er der nogen eksempler i historien på, at det er gået galt for et lands
økonomi på grund af mangel på arbejdskraft, altså for få ledige? Eller er
det mere en teoretisk problemstilling, som hovedsagligt findes i hovederne
på vismænd?

For mig at se har det karakter af et luksusproblem. Skulle vi ikke glæde os
over den historisk lave arbejdsløshed, og så lade være med at begå samme
fejltagelse som sidst vi var i samme situation, og åbnede sluserne for
import af "arbejdsløshedskraft"?

--
It looks like there was a conspiracy behind 9/11 if you really look at all
the facts - a lot of families now feel the same way.

Fra : Egon Stich

Dato : 03-06-07 11:14

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse news:46615fef$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> det mere en teoretisk problemstilling, som hovedsagligt findes i hovederne

Naturligvis er der tale om et fantasifoster i hovederne på regnedrengene.
Deres eneste "problem" er, at kapitalen ikke kan udnytte en øjeblikkelig situation til yderligere skraben til sig.

> [...]
> over den historisk lave arbejdsløshed, og så lade være med at begå samme
> fejltagelse som sidst vi var i samme situation, og åbnede sluserne for

Regnedrenge er ikke i stand til at tage hensyn til historiske erfaringer.
Slet ikke, når disse gik ud over almindelige mennesker.
For dem tæller alene den kortsigtede gevinst.
De får deres løn, for at indpiske deres løgne, der skal berige overklassen.

Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 04-06-07 03:26

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> Slet ikke, når disse gik ud over almindelige mennesker. For dem tæller
> alene den kortsigtede gevinst. De får deres løn, for at indpiske deres

Og Egon Stich lukker vanen tro endnu mere hjernelamt
kollektivist-ideologisk lort ud...

Er du virkelig så bitter over at du aldrig selv blev "regnedreng"?

-- regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Egon Stich

Dato : 04-06-07 09:00

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse news:1hz612o.8b5nbj1thugzbN%>
> Er du virkelig så bitter over at du aldrig selv blev "regnedreng"?

Ikke halvt så "bitter", som du over at skulle betale skat.
Ovenikøbet en skat, nemlig topskatten, som du aldrig har formået at tjener nok til, at skulle betale.
Og givetvis heller ikke nogensinde kommer til.

Har du overvejet, at blive smørbanker i Irma?

Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 04-06-07 03:26

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> [...]
> det mere en teoretisk problemstilling, som hovedsagligt findes i hovederne

Ved "at gå galt" skal du vel forstå at levestandarden falder, fordi der
ikke kan produceres goder og servicer nok.

> [...]
> over den historisk lave arbejdsløshed, og så lade være med at begå samme
> fejltagelse som sidst vi var i samme situation, og åbnede sluserne for

Det du her giver udtryk for er "godt-nok" tankegangen. Hvorfor forbedre
os hvis vi har det "godt nok"?

Svar. Fordi vi kan få det endnu bedre.