Tyrkere demonstrerer igen mod islamisk reg~
Fra : John

Dato : 26-05-07 14:40

Tyrkerne - vil - ikke leve i middelalderen:

".. Den centrale plads i den vesttyrkiske by Denizil var lørdag skueplads
for en stor demonstration, da tusindvis af tyrkere samlede sig for at
protestere imod den islamiske regering ..

... Det var blot den seneste af en række demonstrationer, der i de seneste
uger har fået titusinder af tyrkere på gaderne for at demonstrere for, at
Tyrkiet ikke bliver en islamisk stat ..":
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=900560

- og tyrkerne er endda sunni-muslimer:

Muslim 99.8% (mostly Sunni), other 0.2% (mostly Christians and Jews)
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/tu.html#People

John

Fra : Pernille

Dato : 26-05-07 22:27

> [...]
>
> - og tyrkerne er endda sunni-muslimer:
>
> Muslim 99.8% (mostly Sunni), other 0.2% (mostly Christians and Jews)

Godt for dem!!!
Godt, at de ikke giver efter!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-07 12:48

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Godt for dem!!!
> Godt, at de ikke giver efter!

så meget for at _alle_ muslimer er rabiate religiøse fantikere ....

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 13:01

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> så meget for at _alle_ muslimer er rabiate religiøse fantikere ....

En god del af dem du nævner, er nu nok sekulære kulturmuslimer, som
besøger moskeen få gange i deres liv.

Naser Khader er selv kun kulturmuslim, der kun besøger moskeen ved
begravelser og lignende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-05-07 17:23

On Sun, 27 May 2007 14:00:45 +0200, Per Rønne wrote:

> Naser Khader er selv kun kulturmuslim, der kun besøger moskeen ved
> begravelser og lignende.

Og jeg er kulturkristen, der ligeledes kun kommer i en kirke ved
særlige lejligheder. Jeg er ikke medlem af folkekirken.

Problemet er vel om Khader og jeg har mere "kultur" til fælles end vor
"afsvorne" religion deler os?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 18:30

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> [...]
> særlige lejligheder. Jeg er ikke medlem af folkekirken.
>
> Problemet er vel om Khader og jeg har mere "kultur" til fælles end vor

Naser Khader er godt fordansket, og husk derudover på at det er de nye i
troen der som regel er mest nidkære.

René / Abdul Wahid Pedersen er på ingen måde moderat, og går således ind
for såvel flerkoneri som stening af utro kvinder. Naturligvis ikke i
dagens Danmark - først når islam bliver flertalsreligion.

Han kan dog godt give en muslimsk mand fire koner ved en religiøs
ceremoni, som bare ikke gælder i det danske samfund. Blandt muslimer er
ægteskaberne dog helt reelle.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-05-07 09:12

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
religiøs
> ceremoni, som bare ikke gælder i det danske samfund. Blandt

Det er som man tager det. Danskere kan også leve papirløst og
have flere elskere uden at det er forbudt. Og er de først gift
er det stadig kun øjeblikkelig skilsmissegrund hvis utroskab kan
bevises.

Der er ingen lov der hindrer en mand i at have flere "koner" og
få børn med dem alle. Der kan højst blive tale om at man er
bigamist, trigamist etc.,hvis man er offentligt gift med dem
alle på en og samme tid.

Muslimerne accepterer blot at en mand kan have fire koner,
hvilket er mindre hyklerisk end hvis en mand er gift og så han
har tre elskerinder i smug.

Fra : @

Dato : 28-05-07 10:48

On Mon, 28 May 2007 10:11:43 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Muslimerne accepterer blot at en mand kan have fire koner,
>hvilket er mindre hyklerisk end hvis en mand er gift og så han
>har tre elskerinder i smug.

igen en gang vrøvl fra Wilstup

muhamedanerne ER en stor bande kvindeundertrykkende hyklere

en muhamedansk mand må have flere koner,
men en muhamedansk kvinde må ikke have flere mænd

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre