LÆSERBREV DER KAN FORSYNES MED FOTO AF MIT~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-07 21:28

LÆSERBREV DER KAN FORSYNES MED FOTO AF MIT HUS

København og andre storbyer har mange skrå tage, hvor der stikker nogle "kviste"
eller "karnapper" bl.a. mit tofamiliehus.

Borgmestrene Ritt og Bondam er fulde af valgflæsk om større boligareal til
københavnerne, men har ikke leveret varen.

Det har jeg, og jeg mener min ide bør kopieres i stor stil, lidt i stil med,
at "Kvarterløft" støtter at pulterkammer-lofter gøres til smarte lejligheder
(eller solterasser)

De to karnapper på mit hus forside var, da jeg købte stedet, forbundet med
planker som slyngplanter hang i - en såkaldt pergola.

Jeg forsynede det med politisk propaganda med meterstore selvlysende
bogstaver, og de autonome kravlede op af mine stiger og smed det ned (eller
rettere smed det ind ad mine vinduer til mine lejere på førstesalen)

Mine lejere foreslog. at genopbygning skete med solide krydsfinerplader
mellem karnapperne , så en tagterasse opstod, og det er nu blevet til en
mega-altan der bærer endnu flere politiske slogans, og da
ungeren-terroristerne er væk, eksisterer den stadig og får jævnligt ny
meterstore ord påsat, i ytringsfrihedens navn.

Da mange københavnere i lejligheder med karnap mangler en altan, mener jeg.
at de bør gøre som jeg og lægge træplader over karnaptagene og bruge disse
som solterasse. Især i årets varme måneder er der skønne timer at nyde, når
man har kort vej fra bolig til at være udendørs.Hvor der ikke er tagvindue
over karnapperne, så man kan komme ud på solterassen over deres tage, kan
der billigt installeres fx Velux-håndværkerudgang, hvilket jeg har valgt.

I årets kolde måneder kan platformen bruges til lagerplads a la pulterrum,
idet dog fastspænding skal ske.

Da min søn boede på en femteetage på Østerbro, foretog han sin
eksamenslæsning på husets tag, når solen skinnede varmt. og på nabotagene så
han hundredvis af andre unge der brugte samme mulighed for solbadning. Men
det kræver ungdommeligt mod og klatreevner i mange tilfælde, og det er ikke
dyrt at gøre det sikkert, når to nærliggende karnap-tage kan forbindes med
en solid træplade og evt et rækværk

Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N