Åbn op for koldkrigsarkiverne
Fra : dktekno

Dato : 16-05-07 15:31

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=896750

Hvad vil der ske, hvis vi gav alle adgang til koldkrigs-arkiverne? Der er jo
ikke længere nogen kold krig, så hvorfor er de hemmelige?

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-07 18:58

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse news:464b1571$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=896750
>
> Hvad vil der ske, hvis vi gav alle adgang til koldkrigs-arkiverne? Der er jo
> ikke længere nogen kold krig, så hvorfor er de hemmelige?

Burde vi ikke starte med arkiverne angående besættelsen?
Da var der nok mange "pæne" familier, der fik andet at tænke på, end "koldkrigens" petitesser---

MVH
Egon

Fra : Konrad

Dato : 16-05-07 19:36

Egon Stich wrote:
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Burde vi ikke starte med arkiverne angående besættelsen?
> Da var der nok mange "pæne" familier, der fik andet at tænke på, end
> "koldkrigens" petitesser---

Nå må du ikke inddrage uvedkommende aspekter ind i debatten.
"Koldkrigsudredninger"'s funktion er at stigmatisere nulevende politikeres
virke ift en nutidig kontekst. Det handler ikke om at løfte sløret for nogle
ubehageligheder, men alene om at påvirke befolkningens syn på eksisterende
partiers og politikeres integritet. Det troede jeg du vidste.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-07 20:34

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse news:464b4f1d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> ubehageligheder, men alene om at påvirke befolkningens syn på eksisterende
> partiers og politikeres integritet. Det troede jeg du vidste.

Selvfølgelig--
Jeg er nok bare træt--

Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 16-05-07 22:58

> [...]

> ubehageligheder, men alene om at påvirke befolkningens syn på eksisterende
> partiers og politikeres integritet. Det troede jeg du vidste.

Der er måske nogle politikere der har gjort noget forkert?

Hilsen Sten

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-05-07 20:56

On 2007-05-16 19:58:07 +0200, "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> said:

> [...]
>>

> Burde vi ikke starte med arkiverne angående besættelsen?
> Da var der nok mange "pæne" familier, der fik andet at tænke på, end

Har du noget i klemme, Egon, siden du skifter spor i debatten?

--
"A frying pan, if used in the correct manner, can give somebody quite a
concussion or even be lethal. Should we outlaw frying pans too?" -

Fra : Egon Stich

Dato : 17-05-07 09:19

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse news:2007051621562660903-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Har du noget i klemme, Egon, siden du skifter spor i debatten?

Overhovedet ikke.
Kunne blot godt tænke mig, det for alvor blev dokumenteret, hvorledes højrefløjen konsekvent gennem historien har optrådt som landsforrædere.
For efterfølgende at tildele sig selv bånd og stjerner.
Og nu øjner chansen for at betale sig til en "dokumentation" af ordentlige menneskers påståede fejltrin.
Nu er ham, de betalte for "undersøgelsen" sat på efterretningsvæsenets overvågningsliste.
den gav bagslav--

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-05-07 05:22

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Burde vi ikke starte med arkiverne angående besættelsen?
> Da var der nok mange "pæne" familier, der fik andet at tænke på, end
> "koldkrigens"
> petitesser-

Nå, er du bange for at mange af dine helte ender som Axel Larsen?

Thorkild