Tag dig i vare (1.Pet.4,17-18). Tv-prædika~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-05-07 14:57

News:

=== citat start ===

DR1 s147 ons 16 maj (2007, CET) 13:24:44

19:58 (15/5 CET, red.)

Tv-prædikanten Jerry Falwell er død

Den amerikanske tv-prædikant Jerry
Falwell er død, 73 år. Falwell blev
fundet bevidstløs på sit kontor, men
døde senere på hospitalet.

Falwell var kendt som fremtrædende
leder af det religiøse højre i USA, som
har fået stor politisk indflydelse
under præsident Bush.

Han grundlagde den konservative kristne
organisation Moral Majority tilbage i
1980'erne, som var med til at give de
højreorienterede kristne en politisk
platform.

Organisationen går ind for dødsstraf
forbud mod fri abort og kæmper mod
rettigheder til bøsser og lesbiske.

=== citat slut ====

Øh ... Da jeg læste om dette i går (også på en anden tv-kanal), tog jeg ikke
notat, men på JP's webside står der ligeledes, at ...

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4411790/

>Jerry Falwell blev ramt af et hjertetilfælde tirsdag og døde, 73 år gammel.

Derfor tænkte jeg dengang:

Einem heart-attack ?

Og ihukom da ...

6331 news:HFDLh.71$ec4.49@news.get2net.dk

[ ... ]
> Einem heart-failure ?

.... men tænkte så: "Nej, Dét må have været blot en tilfældighed."

Nu opdager jeg imidlertid, at manden har været ret udfarende overfor
såkaldte anderledes tænkende:

=== citat start ===

TV3 Dk (p132) ons 16 maj (2007, CET) 13:52:31

Tv-evangelisten Jerry Falwell død

Den amerikanske evangelist Jerry Falwell, der mener, at
abortmodstandere, homoseksuelle og
ateister er medskyldige i terror, er
død. jerry Falwell blev 73 år. Den
ultrakonservative tv-prædikant blev
især kendt, da han efter
terrorangrebet i 2001 beskyldte
homoseksuelle, ateister og
menneskerettighedsaktivister for at
have påkaldt sig Guds vrede og dermed
indirekte været skyld i angrebet.

16. MAJ 10:52 (CET, red.)

=== citat slut ====

Og dét skal man nok vare sig lidt med som en Guds tjener, apropos Jak.
(James) 3,1.

Derfor ihukom jeg så ...

5597 news:FnHeg.108$kb7.37@news.get2net.dk
6280 news:tc9Jh.7$aS5.5@news.get2net.dk
6338 news:w7iMh.81$xg.23@news.get2net.dk
6366 news:CrBNh.59$4F1.50@news.get2net.dk
6381 news:8i8Th.41$XA7.8@news.get2net.dk

> Hmm ... Is 1.Pet.4,17-syntax on ?...

Heri står der følgende:

Thi nu er tiden kommet, da dommen
tager sin begyndelse med Guds hus;
men kommer den over os først,
hvad skal det så ende med for dem,
der er ulydige mod Guds evange-
lium° ?

Og hvis den retfærdige kun frelses
med nød og næppe, hvad skal der så
blive af den ugudelige og synderen ?

(1.Pet. 4,17-18)

Manden har - godt nok - sidenhen (vist nok) trukket denne anklage
tilbage ...

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4411790/

> Efter terrorangrebene på USA 11. september 2001 gik Falwell så vidt som
> til at beskylde "hedninge, aborttilhængere, feminister, bøsser og
> lesbiske" for at have "bidraget til, at dette kunne ske". Han undskyldte
> dog kort efter denne udtalelse.

For ellers havde jeg jo nok sagt noget i retning af:

(Le fanatismus:)
2323 news:_nIsc.2518$Vf.106227@news000.worldonline.dk

> Tillad mig lige - medens vi er ved det - at komme ind på de drab, som
> abortmodstandere i navnlig USA har begået:
>
> De protesterer overfor noget, de forbinder med overlagt mord.
>
> Derfor mener de sig berettiget til selv at myrde.
>
> Helliger målet midlerne ?
>

> Nej! - Religiøse galninge hele bundet!

Compare with:

6140 news:t7QFh.10$_v2.3@news.get2net.dk

> Det 3-årige uansvarlige pattebarn står og skaber sig i supermarkedet:
>
> Mig vil ha' en is.
> Mig vil ha' et ungdomshus.
> Mig vil ha', at I alle bliver muslimer (WTC, 2001-09-11)
> Hvis mig ikke får min vilje, smadrer mig hele bulen!

Og man bør for øvrigt ikke i det *verdslige* samfund FORSKELSBEHANDLE folk,
apropos ...

1523 news:qNMXb.91100$jf4.5691207@news000.worldonline.dk
1316 news:IeVPb.77262$jf4.4981101@news000.worldonline.dk

> Amen.
>
> (alle skal være lige for loven i det verdslige samfund)

Men så står der minsandten også, om ikke denne prædikant har ...

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4411790/

> Falwell var en kontroversiel person, der under borgerretsæraen støttede
> raceadskillelse, siden apartheidstyret i Sydafrika, ...

Und das ist absolutely nicht so gut !!!

Og så kommen man jo alligevel til at tænke på følgende ...

6426 news:gxvVh.81$vz2.60@news.get2net.dk

> [ ... ]
>
> ET-Break:
> (2007-04-18, Wednesday CET 22:38:4x-3, delay 0, GMT 20:38:4x-3)
> - "(Men så bliver det, *1) fuldstændig upartisk."

Einem finger-med-i-spillet ?

ET-Break:
(2007-05-16, Wednesday, CET 15:28, GMT 13:28)
- "Login."

15:28
- "Nej!"

Nej ?

Hvorfor i grunden ikk' ?

(Einem tilfældighed oder Daddy Himself.)

Hmm ... What's the counter ?

6331 news:HFDLh.71$ec4.49@news.get2net.dk
2007-03-19, day no78
2009-05-15, day no 135