Er denne kødpakke for dyr?
Fra : -= JF =-

Dato : 12-08-07 21:04

Hej!

Vi har netop afrimet af vasket fryseren, så nu står den jomfruelig,
isfri - og tom!
Vi overvejer at købe en kødpakke, og har hørt godt om Blåkildeslagteren
i Tåstrup (http://www.blaakildeslagteren.dk/) Hans kød skulle være godt
og hans priser rimelige.

Vi synes bare ikke helt at vi kan vurdere det med prisen, så er der en
behjertet sjæl der vil kaste et blik på nedenstående og give en
vurdering af prisen?

Her er hans sortiment af pakker:
http://www.blaakildeslagteren.dk/downloads/oekopk.pdf

1 svinemø€rbrad
10 svinekoteletter
6 b€øffer af oksefilet
1 kg gullasch
1,5-2 kg culottesteg
2 kg svinekam med svær
2,5 kg spareribs
3 kg hk. oksek€ød 10%
3 kg medisterp€ølse
1 kg skinkek€ød i tern
10 skinkeschnitzler
2,5 kg kyllingfilet
4 kalvekoteletter
4 wienerschnitzler
3 kg hk. skinkekø€d 10 %
1,5 kg gammeldags oksesteg
Hele pakken
KUN . . . . . . . . . .1.995,-
--
Mvh. John

Fra : Henrik

Dato : 12-08-07 21:21

Hej
Forstår godt dit spørgsmål, men nogle kan sikkert finde pakken for dyr og
andre for billig.
Køb nogle af hans varer og smag på dem. Det kan være at pris og kvalitet
faktisk har en sammenhæng.
Husk lige på at frysningen af gode varer forringer altid kvaliteten.

Henrik

Fra : -= JF =-

Dato : 12-08-07 21:26

Henrik skrev:
> Hej
> Forstår godt dit spørgsmål, men nogle kan sikkert finde pakken for dyr og
> andre for billig.

Klart nok. Det jeg nok egentlig mente var om prisen stod mål med samme
antal varer fra supermarkedets kølediske!

> Køb nogle af hans varer og smag på dem. Det kan være at pris og kvalitet
> faktisk har en sammenhæng.

Godt råd!

> Husk lige på at frysningen af gode varer forringer altid kvaliteten.

Ja, det er klart - Men det er så den pris man må betale når det er for
besværligt at handle hver dag!

--
Mvh. John

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-07 22:01

In news:da53d$46bf6cd4$3e3d8c6c$13446@news.arrownet.dk,
-= JF =- <null@null.null> typed:

> Ja, det er klart - Men det er så den pris man må betale når det er for
> besværligt at handle hver dag!

Har du overvejet at handle hver anden eller tredie dag i stedet for? Du kan
endda nøjes med én gang om ugen, og stadig holde dig til friske råvarer,
hvis du planlægger bare en lille-bitte smule.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : -= JF =-

Dato : 12-08-07 22:09

Jens Bruun skrev:

> Har du overvejet at handle hver anden eller tredie dag i stedet for? Du kan
> endda nøjes med én gang om ugen, og stadig holde dig til friske råvarer,
> hvis du planlægger bare en lille-bitte smule.

Okke ja, og sådan kører det da også ind i mellem.
Det er bare ikke altid praktisk i en travl familer med børn der skal
køres til og fra aktiviteter og hvad der ellers er.

--
Mvh. John

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-07 09:02

In news:3d136$46bf770a$3e3d8c6c$13446@news.arrownet.dk,
-= JF =- <null@null.null> typed:

> Det er bare ikke altid praktisk i en travl familer med børn der skal
> køres til og fra aktiviteter og hvad der ellers er.

Jeg er ikke enig, men fred nu med det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 13-08-07 09:09

Jens Bruun wrote:
> In news:3d136$46bf770a$3e3d8c6c$13446@news.arrownet.dk,
> -= JF =- <null@null.null> typed:

> Jeg er ikke enig, men fred nu med det.

Et andet problem med 'pakkeløsninger', halve grise o.s.v. er jo, at de
kun er rentable, hvis man rent faktisk har brug for alle dele af pakken.

Hvis det ender med, at der til slut ligger et læs knokler og et par
stege, som man ikke rigtig har noget at bruge til og derfor enten smider
ud eller koger suppe på - ja så ryger fidusen..

Fra : -= JF =-

Dato : 13-08-07 16:59

Gert Krabsen skrev:

> Et andet problem med 'pakkeløsninger', halve grise o.s.v. er jo, at de
> kun er rentable, hvis man rent faktisk har brug for alle dele af pakken.

Klart nok

> Hvis det ender med, at der til slut ligger et læs knokler og et par
> stege, som man ikke rigtig har noget at bruge til og derfor enten smider
> ud eller koger suppe på - ja så ryger fidusen..

Den pakke jeg linkede til, er faktisk god og regulær ift. hvad vi
sandsynligvis selv ville kunne finde på at købe.
Ikke noget med et vred røde pølser som trækker kiloprisen op og
kvaliteten ned.

--
Mvh. John

Fra : Gamle

Dato : 13-08-07 15:08

Jens Bruun wrote:
> In news:3d136$46bf770a$3e3d8c6c$13446@news.arrownet.dk,
> -= JF =- <null@null.null> typed:

> Jeg er ikke enig, men fred nu med det.

Hej Jens.

Har du da ikke en fryser? Hvad pokker kommer du i den?
Man k a n altså godt lave velsmagende mad af kød fra fryseren.

Mvh.
Torben

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-08-07 19:28

Gamle skrev i 46c065d4$0$90271$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Har du da ikke en fryser? Hvad pokker kommer du i den?
> Man k a n altså godt lave velsmagende mad af kød fra fryseren.

Ja, og langt hellere prima varer, der er frosne, end jævne, der er ferske.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-07 19:49

In news:46c065d4$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> typed:

> Har du da ikke en fryser? Hvad pokker kommer du i den?
> Man k a n altså godt lave velsmagende mad af kød fra fryseren.

Det var ikke det, jeg ikke var enig i. Jeg er ikke enig i, at man som travl
børnefamilie ikke har tid til at købe ordentlige, ferske råvarer. Jeg har
selv to børn, der også har været små, så jeg kender alt til aktiviteter,
kørsel og den slags. Alting er et spørgsmål om prioritering, og det er mit
indtryk, at mange moderne familier bruger børnene og alle deres aktiviteter
som en dårlig undskyldning for ikke at bruge et minimum af tid på indkøb og
i køkkenet.

Det er imo ikke noget problem at købe ind en gang om ugen - også selvom man
har børn, der dyrker en masse aktiviteter. Det er imo heller ikke noget
problem at lave ordentlig mad hver aften - selv med børn i familien. Og
ingen af delene behøver at tage mange minutter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : -= JF =-

Dato : 13-08-07 21:02

Jens Bruun skrev:

> Det var ikke det, jeg ikke var enig i. Jeg er ikke enig i, at man som travl
> børnefamilie ikke har tid til at købe ordentlige, ferske råvarer. Jeg har
Du læser da vist news som fanden læser bibelen
Jeg har ikkr givet udtryk for at det ikke kan lade sig gøre - det er da
sådan vi har handlet de sidste mange år. Det jeg skrev var:
> [...]
Og uanset hvor god tid man har, så er det altså en hulens masse mere
praktisk og bekvemt at kan tage kød ud af fryseren, end at skal ind og
hente det i en butik - hvad det så medfører af parkeringsbøvl,
kassekører o.l.
Derfor vil vi nu prøve os frem men en månedspakke.

Din øvrige tekst hvor du maler et dystert billede af forældre med
manglende engagement i køkkenet vil jeg slet ikke kommentere. Det passer
alligevel ikke ind i min verden.

--
Mvh. John

Fra : jæver

Dato : 15-08-07 15:11

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget problem at lave ordentlig mad hver aften - selv med børn i familien.
> Og ingen af delene behøver at tage mange minutter.

Der røg kæden sku af der.
At man vil forsøge sig med en frysepakke har sku INTET med at gøre om man
laver ordentlig mad .
At folk evt. laver mad på en anden måde end dig betyder ikke at de springer
noget over eller er dårlige til noget.
Din moralske opsang er vist lidt fejlplaceret her.

Mvh. Jæver

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-07 17:29

In news:f9v1h0$dhb$1@newsbin.cybercity.dk,
jæver <jaever@hotmail.com> typed:

> Der røg kæden sku af der.

Jeg tror, din kæde hoppede af længe inden du fik læst, hvad det er, jeg rent
faktisk svarer på.

> Din moralske opsang er vist lidt fejlplaceret her.

Det er din vist også.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : -= JF =-

Dato : 15-08-07 18:35

Jens Bruun skrev:

> Jeg tror, din kæde hoppede af længe inden du fik læst, hvad det er, jeg rent
> faktisk svarer på.

Ja, jeg må indrømme at jeg heller ikke kan se sammenhængen.

--
Mvh. John

Fra : -= JF =-

Dato : 15-08-07 18:48

-= JF =- skrev:

> Ja, jeg må indrømme at jeg heller ikke kan se sammenhængen.

Hov, det var måske ikke lige til at se hvad det er jeg ikke kan se
sammenhængen i.

Det jeg ikke forstår er hvorfor du, Jens, pludselig begynder med løftede
pegefingre, snakke om børn som værende dårlige undskyldninger og what not!
Jeg er helt enig med jæver

--
Mvh. John

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-07 19:20

In news:5fd1b$46c33c57$3e3d8c6c$21130@news.arrownet.dk,
-= JF =- <null@null.null> typed:

> Det jeg ikke forstår er hvorfor du, Jens, pludselig begynder med
> løftede pegefingre, snakke om børn som værende dårlige undskyldninger
> og what not!

Måske fordi du selv bragte emnet på bane i

> Jeg er helt enig med jæver

Av, den sved vist alligevel lidt, hva'?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : -= JF =-

Dato : 15-08-07 19:40

Jens Bruun skrev:

> Måske fordi du selv bragte emnet på bane i

Dit link åbner ikke i FireFox. Kan du ikke bare klippe teksten ind så vi
begge ved hvad du taler om?

> Av, den sved vist alligevel lidt, hva'?

Jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad du ryger - for noget skævt er der i
bøtten på dig!
Nej, der er ingen af dine underlige og usammenhængende udgydelser der
sved! Intet af det du skriver kan henføres til min måde at leve på, så
nej... Hus forbi!

--
Mvh. John

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-07 19:47

In news:5c0c5$46c3488a$3e3d8c6c$32263@news.arrownet.dk,
-= JF =- <null@null.null> typed:

> Dit link åbner ikke i FireFox. Kan du ikke bare klippe teksten ind så
> vi begge ved hvad du taler om?

Gerne:

> [...]

> Det er bare ikke altid praktisk i en travl familer med børn der skal
> køres til og fra aktiviteter og hvad der ellers er."

Kan du huske det nu, eller har du for travlt med dine børn og alle deres
aktiviteter til at gå op i, hvad du selv tidligere har skrevet?

Hehe.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : -= JF =-

Dato : 15-08-07 21:32

Jens Bruun skrev:

> Kan du huske det nu, eller har du for travlt med dine børn og alle deres
> aktiviteter til at gå op i, hvad du selv tidligere har skrevet?

Selvfølgelig kan jeg huske det - Jeg husker også at jeg i et senere
indlæg måtte gøre dig opmærksom på at jeg havde skrevet det.

Jeg kan stadig ikke se hvad indkøb af frysevarer har at gøre med den
svada du fyrede af!

Og hvor travlt jeg har eller ikke har med mine ungers aktiviter behøver
du såmænd ikke at bryde din hjerne med!

> Hehe.
Hehe???

Nej - ved du hvad... Glem det!
Du er sgu for uintelligent og usammenhængende. Du ryger sgu i
bozofilteret! *plonk*

--
Mvh. John

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-07 23:10

In news:3800d$46c362c7$3e3d8c6c$11627@news.arrownet.dk,
-= JF =- <null@null.null> typed:

> Selvfølgelig kan jeg huske det - Jeg husker også at jeg i et senere
> indlæg måtte gøre dig opmærksom på at jeg havde skrevet det.

*LOL*

Du bliver da bedre og bedre. Sig mig - er du på LSD eller noget?

> Jeg kan stadig ikke se hvad indkøb af frysevarer har at gøre med den
> svada du fyrede af!

Nej, det begynder at gå op for mig. Du kan ikke engang finde ud af at læse
en simpel tråd på usenet, for slet ikke at tale om dine manglende evner til
at huske, hvad du selv har skrevet, så du er tydeligvis lovligt undskyldt.

> Og hvor travlt jeg har eller ikke har med mine ungers aktiviter
> behøver du såmænd ikke at bryde din hjerne med!

Jamen hvorfor fanden blander du så dem og deres angivelige mange aktiviteter
ind i sagen?

> Hehe???

Ja, hehe.

> Nej - ved du hvad... Glem det!
> Du er sgu for uintelligent og usammenhængende. Du ryger sgu i
> bozofilteret! *plonk*

*LOL*

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-08-07 21:43

-= JF =- wrote:
> Vi synes bare ikke helt at vi kan vurdere det med prisen, så er der en
> behjertet sjæl der vil kaste et blik på nedenstående og give en
> vurdering af prisen?
> KUN . . . . . . . . . .1.995,-

En hurtig udregning med de priser jeg sådan cirka kan huske fra mine
daglige handler i Føtex ender jeg på en samlet pris på ca. 2200. Hvis
kvaliteten er i top kan det vel godt forsvares, men jeg ville have
forventet en større "rabat" når nu det er frost (jeg foretrækker næsten
til enhver tid fersk kød).

mvh
Kim Jensen

Fra : -= JF =-

Dato : 12-08-07 21:49

Kim Jensen skrev:

> En hurtig udregning med de priser jeg sådan cirka kan huske fra mine
> daglige handler i Føtex ender jeg på en samlet pris på ca. 2200. Hvis

Tak skal du have!!

> kvaliteten er i top kan det vel godt forsvares, men jeg ville have
> forventet en større "rabat" når nu det er frost (jeg foretrækker næsten
> til enhver tid fersk kød).

Ja, det er ikke meget rabat!
Mht. om kødet er fersk eller frosset - så fremgår det ikke rigtigt af
teksten, så det skal vi lige have talt med ham om!
--
Mvh. John

Fra : Gamle

Dato : 13-08-07 14:59

-= JF =- wrote:
> Mht. om kødet er fersk eller frosset - så fremgår det ikke rigtigt af
> teksten, så det skal vi lige have talt med ham om!

Jeg er sikker på det ikke er frost. Man sælger ikke pakker med 3 kg hakket
kød i frossen tilstand.

Jgeg har lavet en lille udregning, og jeg bor i Århus.
Alt afhængig af vægt af kotelletter, scknitzler og bøffer, kan jeg købe
tilsvarende for ca. 1200,00 kr, når jeg går efter tilbudene.
Men nu køber jeg altid stort ind, da jeg har Metrokort. Og det er når de har
tilbud, jeg slår til.
Mht. frys eller frisk. Gu' ve' hvor dyr en restaurant man skal ind på for at
der overhovedet ikke bliver brugt kød fra fryseren.

Mvh.
Torben

Fra : -= JF =-

Dato : 13-08-07 17:09

Gamle skrev:

> Jeg er sikker på det ikke er frost. Man sælger ikke pakker med 3 kg hakket
> kød i frossen tilstand.

Hvorfor ikke? F.eks. frosset i pakker af 500 gram.

> Jgeg har lavet en lille udregning, og jeg bor i Århus.
> Alt afhængig af vægt af kotelletter, scknitzler og bøffer, kan jeg købe
> tilsvarende for ca. 1200,00 kr, når jeg går efter tilbudene.

Det var godt nok væsentligt billigere!
Min kone har været på jagt i et hav af hjemmesider, og har fundet ud af
at pakken ikke er overvældende billigt - Men på den anden side kan det
være at kvaliteten retfærdiggør den højere pris... Vi har ikke smagt
hans kød endnu, blot fået ham anbefalet.

> Men nu køber jeg altid stort ind, da jeg har Metrokort. Og det er når de har
> tilbud, jeg slår til.

Jeg har også Metrokort, men har aldrig købt andet end non-food. Det
kunne være at man skulle begynde at checke food-avisen!

> Mht. frys eller frisk. Gu' ve' hvor dyr en restaurant man skal ind på for at
> der overhovedet ikke bliver brugt kød fra fryseren.

Jeg er helt på det rene med at der nødvendigvis må være et vist
kvalitetstab ved at fryse kød - men helt ærligt... Jeg har absolut intet
problem med at spise mad der har været en tur i fryseren

--
Mvh. John

Fra : Gamle

Dato : 13-08-07 17:52

-= JF =- wrote:

> Hvorfor ikke? F.eks. frosset i pakker af 500 gram.

Har prøvet ugepakker forskellige steder fra, selvom det er sjældent. Bl.a.
www.silkeborgslagteren.dk
Hver gang har det været fersk kød. Normalt når der reklameres med 3 kg.
ditten og datten, er det ikke frost. Kunderne skal (og får) have mulighed
for individuel tilberedning. Vil du lave en stor bøf af 3 kg hk. oksekød?
Eller vil du tilberede alle 3 kg og genfryse?

Mvh.
Torben

Fra : -= JF =-

Dato : 13-08-07 18:34

Gamle skrev:

> Eller vil du tilberede alle 3 kg og genfryse?

Nej da! Som jeg skrev "frosset i pakker af 500 gram"
Jeg vil have seks individuelle pakker á 500 gram, som er frosset ned
individuelt - og så kan man nøjes med kun at lave én pakke af gangen

Vi har ikke købt pakker siden DFØ var et hit - og der fik man jo varerne
dybfrosne men portionspakkede.

--
Mvh. John

Fra : Gamle

Dato : 13-08-07 20:11

-= JF =- wrote:

> Nej da! Som jeg skrev "frosset i pakker af 500 gram"
> Jeg vil have seks individuelle pakker á 500 gram, som er frosset ned
> individuelt - og så kan man nøjes med kun at lave én pakke af gangen

Desværre er det også nemmere at komme knap så godt (frisk) kød i, når
pakkerne skal fyses ned inden de kommer ud til kunderne.

Mvh.
Torben

Fra : -= JF =-

Dato : 13-08-07 21:03

Gamle skrev:

> Desværre er det også nemmere at komme knap så godt (frisk) kød i, når
> pakkerne skal fyses ned inden de kommer ud til kunderne.

Ja, røvere og banditter er der nok af!

--
Mvh. John

Fra : Gamle

Dato : 13-08-07 21:42

-= JF =- wrote:

> Ja, røvere og banditter er der nok af!

Jeg tror nu nok han er reel. Priserne er heller ikke helt hen i skoven for
en god slagter. Så prøv. Det værste der kan ske er at du vil prøve et andet
sted. Det bedste er, at du bliver fast kunde.
Og du sparer meget tid.
Held med det.

Mvh.
Torben

Fra : -= JF =-

Dato : 13-08-07 22:42

Gamle skrev:

> Jeg tror nu nok han er reel.

Min bemærkning var nu heller ikke rettet mod ham, men mere mod
bemærkningen om at nogen kunne finde på at camouflere ringere kød i en
frostpakke.

> Og du sparer meget tid.
Ja, det var planen med det hele

> Held med det.
Tak for'et!

--
Mvh. John

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 15-08-07 09:10

-= JF =- <null@null.null> skrev:

>Jeg har også Metrokort, men har aldrig
>købt andet end non-food. Det
>kunne være at man skulle begynde at
>checke food-avisen!

Jeg har absolut ikke gode erfaringer med Metro, hverken deres
serviceniveau eller kvaliteten af deres varer. Jeg køber
udelukkende "mærkevarer", da MQ-varerne ofte har skuffet. 2
gange har jeg oplevet dårligt kød, den ene gang desværre en
oksemørbrad nytårsaften. Året efter oplevede en af mine bekendte
nøjagtigt det samme - også til nytårsaften. Irriterende
tidspunkt at få en dårlig steg.

Deres non-food varer såsom møbler braser sammen for et godt ord -
har oplevet en seng hvor bunden ikke holdt, og en barstol der
knækkede (jeg er ikke overvægtig). En haveparasol gik i stykker
efter få ganges brug.

Serviceniveauet er i bund. Hvis en vare er udgået og man spørger
om de har flere på lager, kan man opleve at få svaret at man må
vente til i morgen, for de fylder først op igen i morgen tidlig.
Jeg har sågar stået og set på en vare, som lå øverst
på "lagerhylden", dvs i 4 m højde. På "butikshylden" var der
tomt. Ekspedienten nægtede at tage varerne ned fra den øverste
hylde, for det skulle de først gøre sidst på dagen. Truck'en
stod lige ved siden af.

Kassedamen bad mig engang køre dankortet igennem en gang mere,
for hun kunne ikke se kvitteringen. Jeg kunne så oplyse, at
terminalen havde godkendt transaktionen over for mig, hvilket
hun var ligeglad med. Jeg kunne bare komme ned og få pengene
igen, hvis den havde trukket det samme beløb 2 gange. Det
nægtede jeg naturligvis - for takket være metrokortet kender de
kunden, og kan blot rette henvendelse, hvis beløbet ikke er
blevet trukket. Jeg måtte tale med 2 ekspedienter og en bestyrer
før de var overbevist.

Og så har de skilte i loftet, som siger "Her handler vi
professionelt". Fnis!

Nå, blot lidt galde over Metro.

Vh. Jørn

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-07 22:03

In news:d5708$46bf6796$3e3d8c6c$6601@news.arrownet.dk,
-= JF =- <null@null.null> typed:

> Hele pakken
> KUN . . . . . . . . . .1.995,-

Hvis I i stedet holder lidt øje med tilbud og den slags, kan I få nøjagtig
de samme varer billigere - og friske - ved at købe hen ad vejen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : mcloud

Dato : 13-08-07 07:43

> In news:d5708$46bf6796$3e3d8c6c$6601@news.arrownet.dk,
> -= JF =- <null@null.null> typed:

Jeg bakker Jens B´s udtagelse op,en hurtig udregning ,så kan du købe frisk
kød billigere på tilbud .

mvh mcloud

Fra : Gunnar007

Dato : 13-08-07 16:24

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen
> [...]
> isfri - og tom!
> Vi overvejer at købe en kødpakke, og har hørt godt om Blåkildeslagteren i

Vi har ofte valgt blåkilde for kødpakkernes skyld.
Men den sidste pakke vi fik var sgu ikke vildt godt

Så vi prøvede ham her.
www.fhkoed.dk

Tidligere ansat hos blåkildeslagteren.

Hilsen G

Fra : -= JF =-

Dato : 13-08-07 17:12

Gunnar007 skrev:

> Vi har ofte valgt blåkilde for kødpakkernes skyld.
> Men den sidste pakke vi fik var sgu ikke vildt godt
>
> Så vi prøvede ham her.
> www.fhkoed.dk

OK - Tak for tippet!
Vi kigger på dit link!