Hvordan krydrer I stegt hakket oksekød?
Fra : Peter Henriksen

Dato : 12-08-07 15:07

Fra Knorr kan man få nogle Burritos pakker med et krydderimix i, som er
rigtigt godt.
De mix der er i de gule aflange lasagne pakker er også rigtigt godt.

Men man må da kunne lave den slags mix selv?

Hvad blander I sammen for at få hakket, stegt oksekød til at smage af mere?

Fra : padre

Dato : 12-08-07 15:28

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse

> Hvad blander I sammen for at få hakket, stegt oksekød til at smage af
> mere?

Mener du hakkebøffer, gryderetter eller ?

Hvis det er hakkebøffer, du tænker på, flamberer jeg dem ofte i gin for at
få enebærsmag. Hvis det er en gryderet á la "jeg har hakket oksekød og lidt
blandede grøntsager, og maden skal være klar om 30 min. max" så bruger jeg
kombinationer af hvidløg, spidskommen, oregano, ingefør, chili, muskatnød
tomater/tomatkoncentrat, sesamolie. Dog ikke dem alle samtidig.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : Peter Henriksen

Dato : 12-08-07 16:06

> Mener du hakkebøffer, gryderetter eller ?

Ah - Gryderetter

> Hvis det er hakkebøffer, du tænker på, flamberer jeg dem ofte i gin for at
> få enebærsmag.

Det skal prøves!

> [...]
> kombinationer af hvidløg, spidskommen, oregano, ingefør, chili, muskatnød
> tomater/tomatkoncentrat, sesamolie. Dog ikke dem alle samtidig.

Ja, det må da være dem man skal bruge.

Jeg prøver mig lidt frem i aften

Fra : Ralph

Dato : 12-08-07 15:37

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse
> Men man må da kunne lave den slags mix selv?
> Hvad blander I sammen for at få hakket, stegt oksekød til at smage af
> mere?

Forskelligt alt efter ret,
lasagne, der bruger jeg salt, paprika, oregano, hvidløg, chilli.
Mexican, der bruger jeg salt, hvidløg, chilli, spidskommen, anis, koriander
Fyldte pandekager, kun salt og peber, der laver jeg smagen i tomatsovsen
Pizza salt, oregano + lidt tomatsovs (jeg kommer stadig sovs på pizzabunden)
Bøf, salt peber
Græsk Bøf, salt, oregano, fetaost, hakkede sorte oliven

--
Ralph

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-07 16:49

In news:46bf143c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Henriksen <peter.henriksen@yahoo.xxx> typed:

> Hvad blander I sammen for at få hakket, stegt oksekød til at smage af
> mere?

Løg, hvidløg, koriander, salt, peber, forårsløg, tomater, basilikum,
ingefær, chili, sukker osv. osv. osv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 12-08-07 19:21

Hej Peter

> Men man må da kunne lave den slags mix selv?

Det kan man helt sikkert, men i f.eks. LIDL kan man købe
nogle store strødåser med forskellige kryderiblandinger,
de er faktisk helt ok til at sætte lidt smag til tingene.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-07 20:17

In news:46bf4edc$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:

> Det kan man helt sikkert, men i f.eks. LIDL kan man købe
> nogle store strødåser med forskellige kryderiblandinger,
> de er faktisk helt ok til at sætte lidt smag til tingene.

Ellers slår den gode, gamle Aromat aldrig fejl - vel?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ralph

Dato : 12-08-07 22:33

> Ellers slår den gode, gamle Aromat aldrig fejl - vel?

FNIS - men øhh, den var da go' nok på leverpostejen da vi var sytten? Godt
man bliver klogere.

--
Ralph

Fra : Henrik

Dato : 12-08-07 21:23

Man kunne også finde en slagter,som har godt hakket oksekød og så bare
tilsætte lidt salt.
Henrik