sejlslæder til rulleforstag
Fra : CarsteD

Dato : 13-08-07 18:10

Hej
Jeg har fået ødelagt min rullegenoa og venter på at få en ny. Jeg synes, jeg
kan huske, at jeg engang har set nogen "sejlslæder" til montering i
rulleforstaget, så man kan bruge sine gamle sejl i en nødsituation. Er der
nogen, der kender dem? Kan kun finde nogen til mastebrug (?) og de er for
store til mit forstag (max 6,5 mm ø)

Mvh

Carsten

Fra : Steffen Skov

Dato : 13-08-07 18:41

Hej Carsten
Til Plastimo medfølger en pose med disse slæder, der passer i deres profil.
Om de passer i andre mærker? Men hvis du bor i nærheden af Århus kan du
komme på havnen og få en slæde med hjem til test.
Hilsen
Steffen

Fra : ...

Dato : 13-08-07 21:31

Man kan købe dem, bla. postordre nede ved Vordingborg. De er lidt dyre, en
halvtredser stykket, så vidt jeg husker. Eller du kan tage fat i en
sejlmager, han har dem sikkert også. Du får dog sikkert en masse bøvl, når
du skal reducerer dit sejlareal, for det dur ikke at rulle sejlet op om
forstaget mere.
Jeg har også lige fået en genoa flået istykker, her første dag i ferien.
Trimlinen satte sig fast i et vant, og så er man lidt sur, når man har
bommet næste gang
Heldigvis havde jeg en genoa liggende hos sejlmageren, som skulle have
ændret forlig fra hager til rulle, den var færdig, så ferien var redet
Resultatet af ændringen er blevet rigtigt godt. Jeg var lidt bange for at
det ville blive dårligt at sejle med, men det sejler lige så godt som det
gamle sejl, måske oven i købet lidt tættere til vinden. Det ruller ikke så
pænt op, men det kan jeg godt leve med.
Jeg måtte slippe knapt 2000 inkl. moms. Det syntes jeg er billigt for et
"nyt" sejl. Prisen var vist 150 pr. meter.
Så hvis du har et sejl med hager, i god stand !!! Kan jeg varmt anbefale at
få dem lavet om, fra hager til rulle. De er alligevel ikke gode at polerer
bil med