transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
#8/#10 US Hex nøgle - hvor?
Fra : HC

Dato : 14-08-07 11:21

Hej!

Jeg mangler en #8 (3.57mm) eller #10 (3.97mm) Hex/Allen/Unbrako/whatever
nøgle da jeg åbenbart har bortkastet den jeg fik med til GadgetGuy GPS
kittet. Hvor organiserer man sådan nogle i Århus/DK?

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 12:01

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> nøgle da jeg åbenbart har bortkastet den jeg fik med til GadgetGuy GPS
> kittet. Hvor organiserer man sådan nogle i Århus/DK?

Det er bare ganske almindeligt tomme-værktøj!
3,97mm = 5/32" og 3,57mm er størrelsen lige under: 9/64"
Hen i nærmeste værktøjsmagasin efter dem hvis ikke at de er i sortimentet i
det tomme-sæt der findes et sted i familien!

--
Armand.

Fra : HC

Dato : 14-08-07 17:27

Armand wrote:

> Det er bare ganske almindeligt tomme-værktøj!
> 3,97mm = 5/32" og 3,57mm er størrelsen lige under: 9/64"

Yep, den havde jeg regnet ud.

Fra : HC

Dato : 14-08-07 17:29

Armand wrote:

> Det er bare ganske almindeligt tomme-værktøj!

Det gik lige lidt for hurtigt første gang. Yes, jeg havde regnet den ud.

> Hen i nærmeste værktøjsmagasin efter dem hvis ikke at de er i sortimentet i
> det tomme-sæt der findes et sted i familien!

Jeg kan rapportere at de *ikke* findes i følgende butikker:

Bauhaus
Harald Nyborg
Silvan

Jeg tvivler på at jeg kan finde dem i familien :)

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 20:46

> Jeg kan rapportere at de *ikke* findes i følgende butikker:
> Bauhaus Harald Nyborg Silvan
> Jeg tvivler på at jeg kan finde dem i familien :)

Glem de store varehuse, og find de rigtige værktøjshandler istedet!
Da jeg senest stod i en af de lokale værktøjsforretninger på mesters vegne
kom en mand ind og udbad sig frejdigt en 17/132" (eller hvad det nu var for
en umulig lille størrelse) hvilket jeg umiddelbart regnede med ville
frembringe et latterbrøl blandt de meget frejdige ekspeditienter - Men
istedet gik klerken blot roligt ud i baglokalet og vendte tilbage med en
nydelig spinkel og blank unbrako-nøgle!
Så man skal ikke lade sig overraske over lagerbestanden i de regulære
værktøjshandler!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-08-07 07:57

HC wrote:
> Jeg kan rapportere at de *ikke* findes i følgende butikker:
>
> Bauhaus
> Harald Nyborg
> Silvan

*ROFL* Så mangler du bare THAnsen før skodlisten er perfekt. Find
nærmeste Sanistål, Mekonomen eller Carl F, så skal du se hvad
professionelle kan klare.

--
vh
Torben

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-08-07 19:38

> [...]
> nøgle da jeg åbenbart har bortkastet den jeg fik med til GadgetGuy GPS
> kittet. Hvor organiserer man sådan nogle i Århus/DK?

Jeg vil tro du kan bruge en 4mm til #10. Prøv med en Torx-bit til #8.
Normalt vil jeg ikke anbefale ovenstående, men jeg går ud fra der er
tale om en holder til noget GPS-værk og den skal jo ikke spændes/løsnes
ret meget.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 20:52

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse

> Hex/Allen/Unbrako/whatever
>>
> Jeg vil tro du kan bruge en 4mm til #10. Prøv med en Torx-bit til #8.

Holddakæft!
Hvorfra kommer den nummerering egentlig HC?
Er værktøjet nævnt med de brugte numre i manualen, og de angivne mål taget
med skydelære som reference??
I så fald ér det sq'da en torx-størrelser - Så dyk bare ned i bits-sættet og
få sagerne skruet på!

--
Armand.

Fra : HC

Dato : 15-08-07 08:19

Armand wrote:

> Holddakæft!
> Hvorfra kommer den nummerering egentlig HC?

Fandt den oprindeligt på http://en.wikipedia.org/wiki/Hex_key men det
viser sig faktisk at det iflg.
http://www.gadgetguy.net/Catalog/02/Parts%20List.html (Kit II) er en
3/16" (4.76mm) jeg skal bruge. Beklager fejlen :)

Fra : Harald Blaatand

Dato : 15-08-07 11:10

"HC" <hc@saustrup.net> wrote in message
> [...]
> HC
>
> --
> Keep the rubber side down and the shiny side up!

Cap\s Harley Davidson
LMG Lemvigh-Müller
Sani Stål.....