kawa z650 1982
Fra : KWR

Dato : 14-08-07 10:25

Jeg har et stykke tid døjet med elektriske problemer... -selvom jeg et par
gange har ladet batteri ( Med en lille, ellers udmærket og billig EMGO
lader) er starteren blevet ved med at lyde ganske langsom og astmatisk.
Batteriet er et helt nyt Yuasa.
Flere har her på siden anbefalet, at man rensede sine elektriske stik. Det
lød fornuftigt, og det hjalp også. Jeg kunne jo så konstatere, at problemet
uvægerligt vil optræde, hver gang jeg smører kæde. Alle stikkene i venstre
side var fuldstændig indfedtede, og kædespray trækker effektivt ind overalt.
Nu har jeg stærkt lyst til at pakke alle ledninger og stik ind i plastik og
isolérbånd for at skærme dem af mod kædefedt. Mon nogen har erfaringer/idéer
??
v. hilsner til alle KWR

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 10:49

"KWR" <kwedel@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i venstre side var fuldstændig indfedtede, og kædespray trækker effektivt
Mon ikke at en ændret kædesmørings-procedure kan ændre på sagen :-/
Kædespray skal der til, men kun det der hænger ved på kæden gavner - Resten
er regulært snavs og ikke mindst spild af gode penge.

Almindeligvis er folks problem at baghjulet sovses til og mod dét problem er
de almene råd (som også dækker dit problem):
- At vurdere kvaliteten (á vedhæftningsevnen) af ens kædespray.
- At smøre kæden efter man har kørt (á om aftenen før man forlader modellen
for natten) frem for lige inden man kører.
- At smøre mindre, men oftere (måske at man ligefrem vil overraskes over
hvor længe selv små-smøring rækker).

Til at drøje på smøringen ved regnvejrskørsel kan man fremstille en spoiler
af et stykke plast hængt op bag på den sørgelige rest af en kædeskærm de
fleste motorcykler har idag, så den danner et "gardin" mellem kæde og dæk og
derved sparer kæden for at blive vasket ren af det vand der hvirvles rundt
sammen med dækket!

--
Armand.