TailGunner Rotary Exhaust
Fra : HC

Dato : 14-08-07 09:50

http://www.tailgunner-exhaust.de/

Der er garanteret meninger nok om den roterende TailGunner udstødning,
men speciel - dét er den godtnok! Det er jo nærmest spinning rims til
motorcykler :)

Hygge :)

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 10:03

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
> http://www.tailgunner-exhaust.de/
>
> Der er garanteret meninger nok om den roterende TailGunner udstødning, men
> speciel - dét er den godtnok! Det er jo nærmest spinning rims til
> motorcykler :)

Tydeliggørelse af en af fraktionerne indenfor motorcyklismen: "Krom frem for
alt"
Hvor motorcyklister generelt skal have så åben en udstødning som muligt for
ikke at hindre gasflow'et, og eneste afvigelse heraf er forekomst af en
turbolader, så bekymrer det ikke krom-fraktionen at montere en sådan
udstødnings-tryks drevet gadget, som tillige ikke ser sønderlig let ud

--
Armand.

Fra : HC

Dato : 14-08-07 10:04

Armand wrote:

> [...]
> turbolader, så bekymrer det ikke krom-fraktionen at montere en sådan
> udstødnings-tryks drevet gadget, som tillige ikke ser sønderlig let ud

Det er nok heller ikke et tilfælde at de demo'er den på en Boss Hoss V8.
Meget amerikansk :)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-08-07 10:17

Armand skrev:
> [...]
> turbolader, så bekymrer det ikke krom-fraktionen at montere en sådan
> udstødnings-tryks drevet gadget, som tillige ikke ser sønderlig let ud

arrr jeg er ikke helt enig der

Generelt oplever jeg netop crom-folket som dem der for alt i verden ikke
vil have lyddæmpning af deres volumiøse V2'ere, ikke af hensyn til
maximering af motorydelsen, men i iver for at dele deres begejstring for
lyden. Så det ligger i fin forlængelse af deres øvrige adfærd at
lyddesigne med noget roterende crom som bonus

Når jeg kommer rundt i landet er det ofte ikke RR folket der larmer
mest, nok har de slip'on's, og hvad ved jeg, men sjældent (uhyre
sjældent) fri udblæsning, den diciplin er tilsyneladende forbeholdt
chopper fraktionen, og jeg har faktisk undret mig over om der
overhovedet fås udstødninger til HD, eller om de udelukkende kan
bestykkes med forkromede rør uden nogen form for dæmpning :-\

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 14-08-07 15:37

> [...]
> en turbolader, så bekymrer det ikke krom-fraktionen at montere en sådan
> udstødnings-tryks drevet gadget, som tillige ikke ser sønderlig let ud

Men tænk om få år at kunne sige: "Nå, men jeg skal altså også have skiftet
lejer i men udstødning......"

Ivan Bartholin Nielsen

Honda CB 500 four 1972 - når jeg kører med stil.

Renault Modus 1,5 Dci 2005 - når jeg vil køre billigst

Fra : Anders Majland

Dato : 14-08-07 16:32

> Men tænk om få år at kunne sige: "Nå, men jeg skal altså også have skiftet
> lejer i men udstødning......"

Jeg er ikke rigtigt til custom/chrome, men derfor er det nu stadig en fed
udstødning. Hele ideen er bare lige i øjet til en show cykel

/A - der ikke rigtigt er pudsetypen, men da vasker motorcyklerne flere gange
om året. F.eks rengør jeg da altid fælgen ved et dækskifte ...

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 18:12

"Ivan Nielsen" <ivan@kloge.dk> skrev i en meddelelse

> Men tænk om få år at kunne sige: "Nå, men jeg skal altså også have skiftet
> lejer i men udstødning......"

Ja, og om føje tid flyder mc-nyhedsgrupperne over med forespørgsler om
hvorledes man kan mod'e sin powervalve til manuel styring, så man kan
regulere udstødningens omdrejninger manuelt

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 15-08-07 11:54

"HC" <hc@saustrup.net> wrote in message
> [...]
>
> Hygge :)
>

> --
> Keep the rubber side down and the shiny side up!

Om ikke andet skal de roterende uafskærmede dele nok skabe panik i
synshallen...

Steen