"Pibende" bagbremse
Fra : Begbie

Dato : 13-08-07 20:21

Jeg er begyndte at ligge mærke til at der kommer en lyde fra bagbremse
fra tid til anden på min Cagiva Planet. I overskriften beskriver jeg
lyden som pibende, men når jeg bruger fodbremsen lyder det måske i
virkeligheden mere som det lyde man får, når man puster ned i en tom
ølflaske (!). En gang i mellem kommer lyden også fra bagbremsen når
jeg bare trækker mc'en frem (altså uden at jeg anvender fodbremsen).

Jeg har ikke umiddelbart noget at bemærke ved en ekstern observation
af skiven og bremseklodsen. Jeg giver bremserne en omgang med brake-
cleaner sprayen i morgen, men det løser nok ikke problemet. Jeg har
læst mig lidt frem om emnet her på gruppen, hvor anvendelse af
kobberfedt er nævnt i lignende tilfælde...

Hvad kan det ellers være, er bremseklodsen på vej ud?

På forhånd tak!

Fra : Grunnet

Dato : 13-08-07 20:58

Begbie wrote:
> [...]
> kobberfedt er nævnt i lignende tilfælde...
>
> Hvad kan det ellers være, er bremseklodsen på vej ud?

Hvis det lyder som "at blæse i en flaske" = en dyb lyd når du trækker med
cyklen, kan det være klodserne der hænger en lille smule.
Prøv evt. at tage klodserne ud og afgrate/affase kanterne på siden af
klodserne (Slib kanterne så de ikke er skarpe men har en skrå kant) og rens
så samtidig bremsestempler m.v.

/Steen