GS500E og Kawa ER-5 VS Bandit 600 GSF (e~
Fra : peberfrugt@besked.co~

Dato : 13-08-07 19:59

Hej gruppe

Jeg står for at skulle købe MC. Jeg er studerende og skal flytte til
Odense, og maskinen skal bruges til alm. transport og til ture til
Århus og København i ny og næ.

Den skal være driftsikker, god benzinøkonomi, stabil, have et
fornuftigt bundtræk, ikke kræve særligt meget reparation.

Jeg har et budget på 30-40K og har kigget på de i emnelinien nævnte:

Suzuki GS500E, Bandit GSF600 og Kawasaki ER-5

GS500E tiltaler pga. stabiliteten og prisen. Hører overalt at det er
en god mc der bare starter og kører, uden problemer. Den har en
fornuftig økonomi, dog ikke fabelagtige specs, men til mit brug
udemærket.

Kawasaki ER-5 tiltaler af mange af de samme grunde som GS500E.

Jeg er dog lidt forelsket i Banditten GSF600. Den koster dog lige dét
ekstra. Er det pengene værd?
Bliver man bare gladere med Banditten?!

Nogen herinde med erfaringer?

Mvh Anders

Fra : Karlo Larsen

Dato : 13-08-07 20:24

Ok se her har ikke haft noget at klage over på GS 500E sælges kun fordi jeg
selv ønsker en shopper.
Hilsen.: Karlo.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51100928

kom og prøv en tur, har base på vestfyn...

Fra : kop

Dato : 13-08-07 21:58

Den er da vist helt gal Karlo....... vel ikke et særlig troværdigt udsagn,
når du har én til salg, som i øvrigt ikke må ske i dette forum.....

Jeg ville vælge ER5 p.g.a. vandkøliingen

m.v.h.
kop

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 00:21

"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Den er da vist helt gal Karlo....... vel ikke et særlig troværdigt udsagn,
> når du har én til salg, som i øvrigt ikke må ske i dette forum.....
>
> Jeg ville vælge ER5 p.g.a. vandkøliingen

Hørt!
Og i den forbindelse er Honda CB500 et unævnt modstykke

Jeg har ikke prøvet en 600-Bandit; men i forhold til de to Twins, MÅ den
være en tand tungere kørt.
Spørgsmålets fremkomst tyder på at Anders ikke har kørt det store, så de to
500'ere er ikke kun billigere, men indeholder også større brugsglæde (á
tillid) for en novice.
Søg evt. efter "Lars Lodret" på Google og find mine tidligere betragtninger
omkring det at få sig en alt for stor motorcykel fra starten :-|

Men som Majland allerede hár resigneret omkring, så er denne slags indlæg
oftest umulige at besvare eftersom de fleste i grunden hár besluttet sig og
selv de tungeste modargumenter kan alligevel ikke vriste folk fra deres
fokus - I mange tilfælde hár folk handlet allerede inden at tråden, i løbet
af et par dage, rigtigt kommer igang med rådgivning :-|

--
Armand

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-07 21:56

> Jeg er dog lidt forelsket i Banditten GSF600.
> Er det pengene værd?

Jamen hvis det er den du har forelsket dig i så søger du vel bare gode
argumenter for at det er det rigtige valg ... Glem det og led istedet efter
det bedste eksemplar til prisen.

> Bliver man bare gladere med Banditten?!

Igen - hvis det er "hende" du vil have, hvorfor så tage veninden bare fordi
hun er "lettere tilgængelig" ?

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-07 07:27

Anders Majland wrote:

> Igen - hvis det er "hende" du vil have, hvorfor så tage veninden bare fordi
> hun er "lettere tilgængelig" ?

En klassiker er født - dét svar bør stå i enhver MC-begynder FAQ. Smukt.

--
vh
Torben

Fra : Carl Astrup

Dato : 14-08-07 09:21

><peberfrugt@besked.com> wrote in message
>Hej gruppe
>Jeg står for at skulle købe MC. Jeg er studerende og skal flytte til
>Suzuki GS500E, Bandit GSF600 og Kawasaki ER-5.....

Jeg ville helt klart også overveje en Kawasaki GPZ 500s, Den har lige det
ekstra som GS500e og ER-5 mangler (10 heste fx). Og er ret stabil:).

Mvh.

//eCarlos
(der Ikke længere har en GPZ 500s til salg) :)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-08-07 09:37

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Jeg har ikke prøvet en 600-Bandit; men i forhold til de to Twins, MÅ den
> være en tand tungere kørt.

Det er den. Til gengæld er der også langt mere træk i den.

Jeg var rigtig glad for min Bandit de år jeg havde den (mens jeg i
øvrigt også var studerende). Jeg er dog samtidig ret overbevist om at
den er lidt dyrere i drift end en GS500.

En GS500 og en ER5 er klart mere letkørt en Banditten, men hvis man
ellers har nogenlunde fod på at færdes på to hjul, så er Banditten det
sjoveste valg, er jeg ret overbevist om.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : peberfrugt@besked.co~

Dato : 14-08-07 09:52

> [...]
> Søg evt. efter "Lars Lodret" på Google og find mine tidligere betragtninger
> omkring det at få sig en alt for stor motorcykel fra starten :-|

Hej

Tak for de forskellige indlæg, jeg er dog ikke HELT novice. Fik kortet
for 5½ år siden, og startede på GSX-R 250 og Honda VF 1000, så jeg har
fin erfaring med mc. Så det er nok ikke dér at problemet ligger. Det
er mere spørgsmålet om hvorvidt de ekstra penge for banditten er givet
godt ud i forhold til de andre 500'ere fra Honda, Suzuki og Yamaha.

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 10:21

<peberfrugt@besked.com> skrev i en meddelelse

> Tak for de forskellige indlæg, jeg er dog ikke HELT novice. ..
> Det er mere spørgsmålet om hvorvidt de ekstra penge for banditten er
> givet godt ud i forhold til de andre 500'ere fra Honda, Suzuki og Yamaha.

OK!
Dét er så til gengæld svært at besvare klart, for enten vil 50Hk række og
føles tilstrækkeligt, eller også er det Bandit'ens 50% mer-HK at der skal
til :-/
Men med en VF1000 som seneste reference er der stor mulighed for at selv
Bandit'en vil føles for tam, og så kunne en 500'er twin være ligesågod, og
frem for alt billigere!

--
Armand.

Fra : rbk17

Dato : 16-08-07 09:13

On Tue, 14 Aug 2007 10:20:56 +0200, Carl Astrup wrote:

> [...]
>
> Mvh.
>
> //eCarlos
> (der Ikke længere har en GPZ 500s til salg) :)

Hej -

Hvis du skal køre meget motorvej, ville jeg ikke vælge GS500E. Jeg var
MEGET glad for min GS500 (60.000 km!), men syntes den manglede krafter
når jeg kørte motorvej...

gsxr750
/holger

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-08-07 12:30

peberfrugt@besked.com wrote:
> Suzuki GS500E, Bandit GSF600 og Kawasaki ER-5

Banditten er jo lidt dyrere både i indkøb og drift (forsikring, benzin etc).
Forskellen på gs500 og er-5 er mest i siddestilling. er-5 er mere
behagelig/komfortabel. Til en beskeden merpris ifht gs.
Vandkølingen er da mere eller mindre underordnet.

er-5:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=21928

hvorfor man ikke skal vælge en gpz500:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=39032

Og du kan da altid skifte til en gsf600 til næste år.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 14:30

On Fri, 17 Aug 2007 13:29:56 +0200, Jim Andersen wrote:

> er-5:
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=21928
>
> hvorfor man ikke skal vælge en gpz500:
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=39032

GRILL, ka' han beslutte sig ?

Orla Pedersen, som aldrig har regnet Rahbek's meninger
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-08-07 09:56

Orla Pedersen wrote:

> GRILL, ka' han beslutte sig ?

Ikke forstået? Som jeg læser artikel 1: "ER-5 er god" og artikel 2 "gpz var
god men ER-5 er meget bedre"

/jim

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-08-07 10:05

Jim Andersen wrote:

> Ikke forstået? Som jeg læser artikel 1: "ER-5 er god" og artikel 2 "gpz var
> god men ER-5 er meget bedre"

Han efterlyser topeffekt på ER-5, men klager over selvsamme på GPZ :-/

Jeg er ret sikker på at GPZ er væsentlig mere inspirerende at køre på, og
jeg er ret sikker på alle ikke vil dele min opfattelse der.

mvh
Orla

Fra : Myrhøj

Dato : 21-08-07 20:31

Jim Andersen wrote:

> Ikke forstået? Som jeg læser artikel 1: "ER-5 er god" og artikel 2 "gpz var
> god men ER-5 er meget bedre"

> /jim
Mon ikke snarere at en brugt ER-5 er bedre end en endnu aldrende gpz.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-08-07 22:34

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Igen - hvis det er "hende" du vil have, hvorfor så tage veninden
> bare fordi hun er "lettere tilgængelig" ?

Hvis man nu er trængende...
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Thomas

Dato : 07-10-07 20:37

GPZ 500S er en FORMIDABEL motorcykel..

Jeg købte den som min den første MC, og det er helt klart en køb jeg aldrig
nogen sinde vil fortryde. Den har trofast bragt mig til København, Skagen,
Nordsverige, Polen, Hviderusland, Tyskland og MANGE andre spændende steder,
og den har startet HVER gang.. UDEN problemer.. Jeg er faktisk så glad for
den, at da jeg efter MANGE lange overvejelser købte en anden MC, fik
kæresten GPZ'eren til at køre på, simpelhen fordi jeg ikke ville skille mig
HELT af med den..

Jeg kan VARMT anbefale en GPZ, den har det den skal have.. De gode
egenskaber ved langturskørsel, de friske extra heste til at gøre den liiige
en god tand sjovere end Suzuki's 500 modeller, og så er den utrolig stabil
og driftsikker!

Køb den, køb den, køb den!!!

// Thomas