afgift! erfaringer med indreg af demo cyke~
Fra : S.G

Dato : 13-08-07 18:46

Nu har jeg sq fundet den superduke det skal være!

Det er en 2005 model, og det er der KTM papirer med på.

Den har kørt som democykel siden 2005 og har gået over 6000km (så den
går som brugt, og ej prallelimport)

Der er bare den hage, at manden der har købt den fra forhandleren der
havde den som democykel, har fået den indregget første gang i juni i
år. Dvs den har kørt 2 mdr med plader på, således der står 06-06-2007
i de svenske papirer. Oprindelig er den fra en østrigsk forhandler,
men den har kun været brugt som democykel der, og ej været indregget.

Hvordan så med afgiften? Jeg kan bevise det er en 2005 model, at det
er en demo cykel, at den har gået over 6000km (toldsynspapirer)

Bliver den sat som en 2007 model så? eller godkender de det er en 2005
model og sætter prisen efter det? (jeg var nede sidste dag med en 2005
model indregget i 2005, den skulle kostet 101k i afgift, vil da nødig
højere op)

Det skal siges at 2007 modellen er anderledes i udseende og
specifikationer, samt at 2005/2006 modellen er sat 30.000kr ned
sammenlignet med 2007 modellen

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-07 20:33

> Det er en 2005 model, og det er der KTM papirer med på.
> Bliver den sat som en 2007 model så? eller godkender de det er en 2005
> model og sætter prisen efter det?

Det er der kun et sted at få et bindende svar på ... og du kan nok godt
gætte hvor det er ...

Normalt tager de første indregistreringsdato som udgangspunkt, men med din
dokumentation for "afvigelsen" kan jeg ikke se at de ikke skulle kunne
afgifte den fornuftigt. Så det er vel bare at få udfyldt papirene og høre
hvad de siger ...