Fiskekort i Norge
Fra : J@n

Dato : 08-07-01 12:55

Hej

Skal man have statsfisketegn i Norge for at fiske i saltvand?

Jan

Fra : Søren Tjell

Dato : 08-07-01 23:00

Ja

Fra : Christian Skjærbæk

Dato : 08-07-01 23:55

Nej, kun ved brug af faste redskaber

Se også http://www.fiskeravgift.no/

Christian

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 09-07-01 09:11

der er fiskekort i norge.. for stænger, net.. hele molevitten.. spørg mig om
det, jeg bor der!!

K.

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 09-07-01 09:15

flot.. nu skal jeg vist lige passe på hvad jeg skriver.. det var i saltvand
der blev spurgt om og det var jeg ikke sen til at overse.

Men man skal have specielt fiskekort for at fange havørred, laks og
"sjørøye(?)", om dette gælder i saltvand er jeg ikke sikker på?..

K.

Fra : Jan Arvid Johansen

Dato : 10-07-01 20:46

Nei. i Norge trenger du ikke fiskekort for å fiske i saltvann.
skal du derimot fiske i elvemunninger ( i havet) må du ha fiskekort dersom
du fisker nærmere enn 100 m i rett linje ut til hver side fra midten av
elvens utløp målt på lavvann. Holder du deg utenfor disse 100 meterene kan
du fritt fiske i saltvann.

mvh
Jan