Hunden i Frasier
Fra : Li Lo

Dato : 13-08-07 09:33

Hejsa

Jeg overvejer at få en hund. Jeg altid har syndes at Eddie fra Frasier er en
utrolig dejlig hund, der for overvejer den race men hvilken race er det ??

Hilsen Lise Lotte

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 10:02

"Li Lo" <Li-Lo@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en utrolig dejlig hund, der for overvejer den race men hvilken race er det

Mener, at det er en Jack Russel Terrier.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-07 10:40

Buffy wrote:
> "Li Lo" <Li-Lo@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mener, at det er en Jack Russel Terrier.

Du har fuldstændig ret Buffy. Det er ikke en fox terrier men en Jack
Russell. Jeg har læst at Moose, som var den ene hund der spillede
rollen blev 16 år.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-07 10:10

Li Lo wrote:
> [...]
>
> Jeg overvejer at få en hund. Jeg altid har syndes at Eddie fra
> Frasier er en utrolig dejlig hund, der for overvejer den race men

Martin's hund i Frasier er en foxterrier (kær lille hund).

Rollen bliver delt af to hunde Moose og Enzo.

Fra : Winnie

Dato : 13-08-07 10:56

"Li Lo" skrev
> Jeg overvejer at få en hund. Jeg altid har syndes at Eddie fra Frasier er
> en
> utrolig dejlig hund, der for overvejer den race men hvilken race er det ??

Eddie er en Jack Russell Terrier.
Jeg har selv to af slagsen - Berta på 4 år og hendes datter Bette på 10
måneder.
Det er en fantastisk race, der ofte optræder i film, reklamer osv - og det
er vel det den lider mest under. Forstået på den måde, at man nemt forelsker
sig i udseendet og i alle de tricks den kan (lære) - der burde bare følge en
lille undertekst med, hvor der står at det er en heftig race, der kræver en
mere end almindelig fast hånd. Desværre er russels blevet moderigtige
byhunde, og der avles på alt for meget l*** - det er altid farligt, men især
når det er tale om så temperamentsfulde racer som terrier.
Du skriver ikke hvad din erfaring med hunde er, men jeg vil vove den
påstand, at en Jack Russell Terrier ikke er for alle.
Oprindeligt er russells rævejagtshunde - avlet til at gå i rævegraven og
trække ræven ud. Den er selvstændig, har stærke drifter, søger udfordringer
konstant, nysgerrig, lynhurtig, intelligent og dybt afhængig af at være en
del af flokken. Den forventer at være med i alt
Og så kan det godt være den er lille og kær, men det skal du ikke lade dig
narre af. Så er du indstillet på alt dette, og kan du overskue hvad det
indebær af tid og engagement, kunne en russell måske være en løsning.

Der er ingen tvivl om, at har man først fået styr på sin Jack Russell, har
man en sjov og skøn hund, med masser af gejst og lyst. Krudtet aftager en
smule med alderen, men forsvinder aldrig. Og den kan da også bruge en aften
på sofaen en gang i mellem, men generelt skal der ske meget for den.
Søger du derimod en rolig hyggefis, der højst jager solstråler at smide sig
i - så er det nok ikke lige en russell du skal have.

Uanset hvad, så gør du bedst i at undersøge alt om racen - google på jack
russell terrier. Kontakt nogle kenneler i dit område og spørg om du må
besøge dem - de seriøse siger ja, eller har en MEGET god grund til at afvise
dig - f.eks. nyfødte hvalpe. Få nogle russels i hænderne, kig dem i øjnene
og mærk energien. Og besøg helst flere steder. De gange vi har haft hvalpe,
har vi også haft osere på besøg.

- Winnie, der stadig tager et par kampe med Berta i ny og næ

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-08-07 11:56

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvalpe, har vi også haft osere på besøg.
>
> - Winnie, der stadig tager et par kampe med Berta i ny og næ

hej Winnie

hvor er det godt med sådan en realistisk beskrivelse af racen fra én, der
kender til den.
Jeg tror, at grunden til, at der er så forfærdeligt mange hunde, der bliver
aflivet i utide på grund af adfærdsproblemer, kan være, at folk forelsker
sig i hunde fra film eller TV-serier, alene på grund af deres udseende. Men
det er jo hunde, der er dygtigt trænet til dette job, det er noget helt
andet at stå med en lille hvalp af en meget selvstændig race derhjemme, især
hvis man er førstegangshundeejer.

Venlig hilsen, Anelise, der altid har holdt sig til labradorer, fordi jeg
kender mig selv godt nok til at vide, at jeg skal have en hund, der er nem
at opdrage.

Fra : Hm

Dato : 13-08-07 12:38

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender mig selv godt nok til at vide, at jeg skal have en hund, der er nem
Helt enig
Godt skrevet Winnie

Hanne/ som ikke har "system" til en Jack R.T.

Fra : Winnie

Dato : 13-08-07 12:51

"A. S. Nielsen" skrev
> [...]
> noget helt andet at stå med en lille hvalp af en meget selvstændig race
> derhjemme, især hvis man er førstegangshundeejer.

Jeg er sikker på at du har ret - jeg tror også der er mange impulskøb - og
dermed impulssalg!
Jeg syntes vi som opdrættere har et kæmpe ansvar når vi sælger vores hunde.
Jeg tjekker i hoved og r** og gør mit bedste for at få sorteret de
ikke-egnede fra, og det har da gjort et par interesserede sure, og jeg har
da også fået skyld for at være for meget Hellere afvise én køber for
meget, end én for lidt. Jeg ved at min race kan overraske og konstant
tjekker hvem der bestemmer (ikke bare de første par år) - og gu' er det da
anstrengende, men det er holder mig vågen Man skal bare være indstillet
på det - en russell fylder meget, selv om den er lille.

> Venlig hilsen, Anelise, der altid har holdt sig til labradorer, fordi jeg
> kender mig selv godt nok til at vide, at jeg skal have en hund, der er nem
> at opdrage.

Jeg bestemmer mig tit for at jeg aldrig skal have terrier nogen sinde igen -
specielt når Berta for 117. gang hænger i mit bukseben, mens det hele
stritter på hende - og både hun og jeg ved, at jeg aldrig får fat på hende

Hos os er man ikke i tvivl om at Berta og Bette bor her, og de er stort set
lige så forstyrrende som mange af vores venners børn Jeg kender mange
søde, nemme og stille hunde - ingen af dem er dog russells Jeg syntes de
er skønne, men i længden ville de nok kede mig en smule.

Egentlig er det meget mærkeligt at have en race, jeg ofte advarer folk mod
at få Men for de rette folk, er en russell fantastisk - og sådan er det
jo med alle racer.

- Winnie

Fra : Winnie

Dato : 13-08-07 11:43

"Li Lo" skrev
> Jeg overvejer at få en hund. Jeg altid har syndes at Eddie fra Frasier er
> en utrolig dejlig hund, der for overvejer den race men hvilken race er det
> ??

Tjek eventuelt her http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-6478453.html
Der er et link, hvor du kan teste din egnethed som Jack Russell ejer - godt
nok på engelsk. Normalt har jeg ikke meget fidus til overs for disse tests -
men denne er ikke helt dum. Desuden er der meget god info på den amerikanske
hjemmeside - og de advarer netop mod at man anskaffer sig en russell fordi
man vil have en Eddie-hund

- Winnie, det fik minuspoint i testen fordi jeg bor i lejlighed, i midtbyen
og har to tæver - men ellers går det fint, fint