Sikkerhedsventil ved gasblus
Fra : Jens

Dato : 12-08-07 18:57

Hej

Mit ene blus i min 2 år gamle campingvogn vil pludselig ikke ret gerne
tændes. Så snart man slipper knappen går gassen ud. D.v.s. at
sikkerhedsventilen ikke opdager at den bliver varmet op og dermed åbner for
gassen.
Hvis jeg holder knappen inde i meget laaaaaaaaaaaaang (1-2 minutter) virker
det - hvis man nu blæser flammen ud går der de sædvanlige 15-20 sekunder og
"klik" og ventilen lukker igen. Nu kan man derefter godt tænde blusset
normalt, men hvis det hele for lov at stå i nogle timer er den gal igen.

1. Hvad er der galt?
2. Er det noget man selv kan fikse (man må jo nok ikke, men ...)?

Mvh
Jens

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 16-08-07 19:45

> 1. Hvad er der galt?
Tjae , der kan være flere ting galt.
1A.Prøv f.eks. med en aden gasflaske (måske er der lige et par milibar mere
tryk i flasken til at holde gasventilen åben)
1B.Sidste gang jeg havde det sjov - rystede jeg lige gasflasken lidt og så
kørte det hele igen
1C.Defekt ventil
1D Defekt regulator , men så kan alt andet heller ikke tænde !
Det var bare nogle af mulighederne ....
> 2. Er det noget man selv kan fikse (man må jo nok ikke, men ...)?
Lege med gas - NEJ . Men fejlsøge uden brug af åben ild = JA.
Er du utryg ved denne fejlsøgning så kør på værksted!

> Jens

Hilsen Kim