ATA controllere
Fra : Tornado

Dato : 08-07-01 13:07

Hej,

Harddiske på en SCSI controller kan arbejde samtidigt uden at den ene sløver
den anden ned, hvis der f.eks. tilgås 2 harddiske på samme tid (f.eks. ved
overførsel af data fra den ene til den anden).

Normale onboard IDE controllere kan ikke gøre dette - hvis der sidder 2
harddiske sidder på samme controller, og man tilgår dem begge på samme tid,
sløver de hinanden ufatteligt. Er der nogen, der ved om det er det samme ved
ATA66 og ATA100 controllere?

Jeg har nemlig lige fået sat en 3. harddisk i computeren, og de er nu
utrolig sløve ved dataoverførsel. Jeg er en af de heldige, der 4 IDE
controllere på mit motherboard (2*IDE33 og 2*IDE66) - derfor har jeg
overvejet at flytte en af harddiskene (den mindste) til min første IDE33
controller, og lade de andre 2 store harddiske få hver deres kanal på ATA66
controlleren.

Nogen der kan lægge facts eller forslag på bordet? ;)

--
Theepan