Netværks Media Player
Fra : Carsten \(H\)

Dato : 13-08-07 17:51

Jeg har en Synology DS-101j http://www.pcworld.dk/art/7833?page=6 som kan
bruges som media server.
Jeg søger nu nogen media player som kan bruges sammen med min Synology, så
jeg kan afspille media filer, uden at have tændt min PC.

Er der nogen der kender til media player med eller uden DVD som kan bruges?

Carsten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-08-07 18:01

"Carsten \(H\)" <no@mail.thanks> crashed Echelon writing

> [...]
> Synology, så jeg kan afspille media filer, uden at have tændt min PC.
>
> Er der nogen der kender til media player med eller uden DVD som kan

Definér Media Server, hvilken protokol?

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 13-08-07 18:14

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks> crashed Echelon writing

> Definér Media Server, hvilken protokol?
>
> --
> Bjarke Andersen

UPnP enabled DMA er hvad jeg kan finde, hvis det siger noget!

Fra : Robert Piil

Dato : 13-08-07 23:41

Carsten (H) skrev:

> UPnP enabled DMA er hvad jeg kan finde, hvis det siger noget!

Her er en liste over UPnP-udstyr. Der er lidt at vælge imellem:
<http://www.upnp-ic.org/certification/#devices>

Robert Piil

Fra : ///M

Dato : 13-08-07 20:18

Carsten (H) wrote:
> [...]
> Synology, så jeg kan afspille media filer, uden at have tændt min PC.
>
> Er der nogen der kender til media player med eller uden DVD som kan

Jeg har selv kigget på:
http://www.buffalotech.com/products/multimedia/linktheater-dvd/linktheater-wireless-g-high-definition-network-media-player-with-progressive-scan-dvd/
men afventer den kan fås med HDMI udgang, og købes i EU.

Og så er der:
http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=438
http://reviews.cnet.com/digital-audio-receivers-dars/prismiq-mediaplayer/4505-6470_7-20789612.html
http://www.geardigest.com/2006/11/30/neodigits_helios_x5000_hd_network_media_player/
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29997/80/

Kan i det hele taget anbefale http://www.smallnetbuilder.com/ for info og
nyheder om disse produkter.

Jeg er selv på udkig, men har endnu ikke fundet mit ønskeprodukt :)

mvh
///M

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 13-08-07 20:38

"///M" <nomail@mail.de> skrev i meddelelsen

> [...]
> nyheder om disse produkter.
>
> Jeg er selv på udkig, men har endnu ikke fundet mit ønskeprodukt :)

Ok!
Har du også en HD-Server du vil stream fra?

Mvh

Carsten

Fra : ///M

Dato : 13-08-07 23:00

Carsten (H) wrote:
> Har du også en HD-Server du vil stream fra?

Jep - Synology 406e

mvh
///M

Fra : Svend

Dato : 14-08-07 16:03

Carsten (H) wrote:
> [...]
> så jeg kan afspille media filer, uden at have tændt min PC.
>
> Er der nogen der kender til media player med eller uden DVD som kan bruges?

Aldi har en bluetinum på tilbud til 999, dvi 1080i scart osv.

Den spiller xvid divx, men ikke HD.

--
Svend