TCP/IP indstillinger
Fra : Jørgen

Dato : 12-08-07 21:38

Jeg har formateret min harddisk og installeret XP home på ny og overført de
gamle instillinger, men kan ikke komme på nettet igen når jeg, når jeg
taster "reparer" forbindelsen kommer følgende besked frem "Der kunne ikke
spørges om TCP/IP indstillinger for forbindelsen.
Er det nogle opdateringer der mangler?
MVH
Jørgen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 12-08-07 21:58

Jørgen skrev:

> [...]
> jeg taster "reparer" forbindelsen kommer følgende besked frem "Der kunne
> ikke spørges om TCP/IP indstillinger for forbindelsen.

Det kan være du mangler en opdatering af driveren til netværkskortet.

Prøv også at sætte en fast IP - i samme net som du får tildelt dhcp i
(går ud fra du sider bag en router)

/A

Fra : Jørgen

Dato : 13-08-07 12:50

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være du mangler en opdatering af driveren til netværkskortet.
>
> Prøv også at sætte en fast IP - i samme net som du får tildelt dhcp i (går
> ud fra du sider bag en router)
>
> /A
Nu er alt iorden!
Det var ganske rigtig driverne der var galt med, jeg havde ellers
installeret CD`en med alle driverne en` gang, men de var åbenbart ikke
kommet med alle sammen. Jeg har også Vista installeret på samme hardisk og
her fungerede altsanmmen fint.
Mvh
Jørgen