Resette value i input form med onClick?
Fra : belial

Dato : 13-08-07 08:42

Jeg har et input felt, hvor value står ud fyldt med "fornavn". Kan det
gøres således, at valuen "fornavn" forsvinder, når man klikker ind i
feltet for at skrive sit eget fornavn? Jeg tænker det måske er et eller
andet onClick agtigt, men jeg er desværre ikke så velbevandret i JavaScript.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 13-08-07 09:02

"belial" <fclundTHISCRAPMUSTBEREMOVED@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> feltet for at skrive sit eget fornavn? Jeg tænker det måske er et eller
> andet onClick agtigt, men jeg er desværre ikke så velbevandret i

Prøv koden herunder
/Jørgen

<head>
<script type='text/javascript'>
function clearMe()
{
form1.felt1.value="";
}
</script>
</head>

<form id=form1>
<input type=text id=felt1 value='Fornavn' onFocus='javascript:clearMe();'>
</form>

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 13-08-07 10:11

"Jørgen Sørensen" <js@joso-SPAM-soft.dk> skrev i en meddelelse
> "belial" <fclundTHISCRAPMUSTBEREMOVED@gmail.com> skrev i en meddelelse
> JavaScript.

Eller simplere endnu:
/Jørgen

<head>
</head>

<form id=form1>
<input type=text id=felt1 value='Fornavn'
onFocus='javascript:this.value="";'>
</form>

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-08-07 09:21

On Mon, 13 Aug 2007 09:41:41 +0200, belial
<fclundTHISCRAPMUSTBEREMOVED@gmail.com> wrote:

> [...]
>andet onClick agtigt, men jeg er desværre ikke så velbevandret i JavaScript.

Jeg plejer at lave noget lign. det her:

<input type="text" name="firstname" value="Indtast fornavn"
onfocus="if (this.value == 'Indtast fornavn') { this.value = ''; }"
onblur="if (this.value == '') { this.value = 'Indtast fornavn'; }">
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.