Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til farveindstillinger ønskes
Fra : Nikolaj

Dato : 13-08-07 18:47

Hej
Kan I hjælpe mig med at indstille farverne på skærmkort, monitor, windowsXP
og PS3. Jeg har ikke få farverne til at se naturlige ud, tekstkontraster er
ringe og videofilm er for mørke og meget unaturlige i farverne.

Hvilken ICC farveprofil giver det bedste resultat ?
Hvor finder man billeder som man kan justere lys, farve, kontrast og gamma
til ?
Jeg vil også gerne indstille monitorens interne RGB farver men hvor
begynder man hele denne proces ?
Og endeligt vil jeg gerne have den rigtige hvidbalance.

Nogen gode fif ?

Hilsen Nikolaj

Fra : Nikolaj

Dato : 13-08-07 18:56

Hov forresten, skærmkortet har NVIDIA chip.
Det har en metode til at justere gamma, med de 3 RGB farver på 3 vandrette
bjælker. Hvordan gør man det ?

Kan man vælge engelsk i præferencerne og teksterne, istedet for dansk, for
jeg forstår slet ikke den danske oversættelse af alle termerne :-/

Hilsen Nicolaj

Fra : Asboe

Dato : 14-08-07 07:03

Nikolaj skrev i <f9q5et$c4$1@registered.motzarella.org>:

> [...]
>begynder man hele denne proces ?
>Og endeligt vil jeg gerne have den rigtige hvidbalance.

Køb noget kalibreringsudstyr istedet! Det du er på vej ud i, uden
viden, har ikke store chancer!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!