Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra pixels til vektorgrafik...
Fra : Magnus

Dato : 12-08-07 22:40

Er der en måde hvorpå man kan tage et indskannet logo eller et tegnet i
Photoshop og lave det om til vektorgrafik så det kan forstørres mange gange
og arbejdes med i Illustrator?

Da jeg ofte mangler diverse logoer i vektorgrafik men kun får dem i
aldmindelige billedfiler fra kunder.

/Magnus

Fra : Asboe

Dato : 13-08-07 07:27

Magnus skrev i <46bf7e33$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

>Er der en måde hvorpå man kan tage et indskannet logo eller et tegnet i
>Photoshop og lave det om til vektorgrafik så det kan forstørres mange gange
>og arbejdes med i Illustrator?

Brug 'Live Trace' i illustrator.

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Pico

Dato : 15-08-07 22:24

Asboe wrote:

> Brug 'Live Trace' i illustrator.

Og hvad heder "Live Trace" så i en dansk udgave.
Det er nok bare mig, men jeg kan ikke finde det
--
MVH
Pico

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-08-07 06:29

Pico skrev:

> Og hvad heder "Live Trace" så i en dansk udgave.
> Det er nok bare mig, men jeg kan ikke finde det

Jeg sidder ikke lige med en dansk version, men i hjælpesiderne er det
beskrevet under Drawing » Tracing artwork og der henvises til en video,
der viser hvordan funktionen fungere i den engelske (CS3) version:

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Asboe

Dato : 16-08-07 06:53

Pico skrev i <46c3726d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>:

>Og hvad heder "Live Trace" så i en dansk udgave.
>Det er nok bare mig, men jeg kan ikke finde det

Tror det hedder det samme! Har ikke den danske version her, så jeg er
ikke sikker. Brug 'Help' i Illustrator!

Fra : Max

Dato : 16-08-07 07:25

Hej Pico

> Og hvad heder "Live Trace" så i en dansk udgave.

Det hedder "Automatisk vektorisering" i den danske udgave
og iconet sidder sammen med værktøjet "Blanding".

Kommandoen er beskrevet fra side 94 i PDF hjælpefilen.

--
Mvh Max

Fra : Morten Lind

Dato : 16-08-07 15:25

Magnus <magnusFJERN@arnason.dk> wrote:

> [...]
> og arbejdes med i Illustrator?
>
> Da jeg ofte mangler diverse logoer i vektorgrafik men kun får dem i

Sådan automatiseres vektorisering af illustrationer
Åbn eller placer en fil, der skal bruges til kildebilledet til
vektorisering.
Vælg en af følgende fremgangsmåder, når kildebilledet er:
Hvis du vil vektorisere billedet ved hjælp af forudindstilling for
vektorisering, skal du klikke på knappen Forudindstillinger og
indstillinger for vektorisering i farvepaletten og vælge en
forudindstilling.
Hvis du vil vektorisere billedet ved hjælp af standardindstillinger til
vektorisering, skal du klikke på Dynamisk vektorisering i farvepaletten
eller vælge Objekt > Dynamisk vektorisering > Opret.
Hvis du vil angive indstillinger til vektorisering, inden du
vektoriserer billedet, skal du klikke på knappen Forudindstillinger og
indstillinger for vektorisering i farvepaletten og vælge
Vektoriseringsindstillinger. Du kan også vælge Objekt > Dynamisk
vektorisering > Vektoriseringsindstillinger. Angiv
vektoriseringsindstillinger, og klik derefter på Vektoriser. (Se
Vektoriseringsindstillinger.)
(Valgfrit) Juster resultaterne af vektoriseringen. (Se Sådan justeres
resultaterne af en vektorisering.)
(Valgfrit) Konverter vektoriseringen til kurver eller objektet Dynamisk
maling. (Se Sådan konverteres en vektoriseringsobjekt.)

M.

Fra : Pico

Dato : 16-08-07 22:45

Tak for svarene, det må jeg lege lidt med
--
MVH
Pico