Findes der store MC?
Fra : 2

Dato : 12-08-07 08:40

Var på tur i sverige forleden og kom ind til nogle MC forhandler for
at se MC. Og så fx en på mellem stor MC på afstand i butikken, nå det
må være en 6-700 ccm, men det var sandelig en 1300 ccm gade MC, til
min forundring.

Og alt for ofte er der fx en KTM 950 LC8 med stor sædehøjde på 92
cm men også en stor frihøjde under motoren på 32 cm. Så forskellen
mellem sæde og fodhvilere er reelt lavet til små og mellem store folk,
men hvordan de så kan røre jorden ved stilstand ved jeg ikke.

Hvad så hvis man er en gut på 2,20 m findes der så nogle tilsvarende
MC som er stor til det, og uden at sidde i ubekvem siddestilling eller
en umulighed at bukke knæet/benet så meget sammen til at kunne bruge
på sædet og fodhvilere på samme tid.

For fx selv en Honda goldwing, er nok en stor tung MC, men sædehøjde
er jo stadig lille og lavet til små folk.

Findes der fx en MC i stil med Honda VFR bare scaleret 1,2-1,4 gange
op i for at være en passende stor MC?

Eller kom med bud på andre store MC, som du synes er en stor MC i
fysisk størrelse.

Torben

Fra : Harald Blaatand

Dato : 12-08-07 13:35

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> op i for at være en passende stor MC?
>
> Eller kom med bud på andre store MC, som du synes er en stor MC i

Ok,så du ligner Hulk Hogan,det vil sige at alt på 2 hjul er for småt,dine
ben er for lange dine hænder for store..altså må du nok hellere gøre som han
gjorde;få bygget en Harley Klon med S&S Motor og gøre alt andet 1/2 gang
længere,tykkere osv,det vil sige styr håndtag,sædehøjde ...

P.S
Måske en Boss Hoss V8 502 Big Block, 502 Hk kan bruges ?

Steen

Fra : Ole Hansen

Dato : 12-08-07 14:01

2 wrote:

> Eller kom med bud på andre store MC, som du synes er en stor MC i
> fysisk størrelse.

Jeg synes generelt, de fleste BMW'er virker til at være bygget til
relativt store mennesker. Jeg føler mig, med mine 178 cm og 74 kg,
temmelig klejn på en BMW - selv deres "små" maskiner, som F800

--
Ole Hansen

Fra : tp

Dato : 12-08-07 15:49

> Jeg synes generelt, de fleste BMW'er virker til at være bygget til
> relativt store mennesker. Jeg føler mig, med mine 178 cm og 74 kg,
> temmelig klejn på en BMW - selv deres "små" maskiner, som F800

Jeg kørte på en k100lt for et par år siden. Der havde jeg problemer med at
få mine knæ ind bag det der var formet til det. og jeg er "kun" 187, såeee
ikke alle.

Men jeg sad fx glimrende på en lille gs 500, og super på en gammel cbr1k.
Det er vel heller ikke noget problem at sidde med benene sammenkrøllet. Og
en maskine som ex cbr1000 er lav men lang, så den kan man da godt sidde fint
på syns jeg (tjek CBR XX)

ellers må du jo prøve en harley. Der smider du jo benene forud :)

Fra : p.jarnbak

Dato : 13-08-07 00:44

> Jeg kørte på en k100lt for et par år siden. Der havde jeg problemer med
> at få mine knæ ind bag det der var formet til det. og jeg er "kun" 187,
> såeee ikke alle.

På en k1100lt er kåben flyttet 8 cm frem og hvis man så udskifter sædet med
et fra en k100/k1100rs
så er der sku langt ned til jorden.
Hej Palle.

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-08-07 16:05

2 wrote:
> [...]
> op i for at være en passende stor MC?
>
> Eller kom med bud på andre store MC, som du synes er en stor MC i

Prøv TDM900, V-Strom, Triumph Tiger o.l. Jeg fandt den første MC jeg
rigtigt sidder godt på i TDM'en. Det er efter cykler som VF750S,
GSX1100F og FJ1100. BMW er også et bud - men alle cykler vil virke små
når du er 2200mm.

Jeg ville afgjort gå efter en cykel der kan modificeres - en Yamaha
XTZ750 med andet styr, andre fodhvilere og ompolstret sæde kunne måske
være det rigtige for dig.

Men jeg skal hilse og sige at følelsen af at cyklen passer er _fed_.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 12-08-07 20:46

> Prøv TDM900, V-Strom, Triumph Tiger o.l. Jeg fandt den første MC jeg
> rigtigt sidder godt på i TDM'en.

Prøv også maskiner som BMW R1200GS Adventure eller KTM 950 Adventure - Det
er "store" maskiner, men måske de stadig har for lille afstand mellem sæde
og fodhvilere. Til gengæld har de stadig masser af frihøjde selvom man
skulle sænke forhvilerne 5cm ...

Nu ved jeg dog ikke lige om gearet er direkte på akslen på dem. Men på min
Super Tenere (xtz750) er der en stang imellem så det er ligetil at flytte
rundt på fodhvilere og gearskifte

Jeg er nu for en dansker ret gennemsnitlig af højde (~1.90-1,95) men jeg
sidder generelt godt på "enduro/offroad" lignende maskiner. Men sjovt nok
har min aprilia leonardo lige så højt et sæde som 2 yamaha (udover 750'eren
har jeg en xt600z)

/A

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-08-07 21:17

> Jeg er nu for en dansker ret gennemsnitlig af højde (~1.90-1,95)

nnaaahhh, gennemsnit og gennemsnit se:
http://www.unet.dk/unyt/index.php?recno_nyhed=2133&sprog=uk

mvh Jens
Sydals

Fra : Anders Majland

Dato : 12-08-07 21:28

> nnaaahhh, gennemsnit og gennemsnit se:
> http://www.unet.dk/unyt/index.php?recno_nyhed=2133&sprog=uk

Så må vi til at se på fraktiler... Det kan godt være at det matematiske
genenemsnit er 180 som i linket (danske mænd på session er jo et et
temmeligt sikkert statistisk grundlag men min pointe er at der intet
usædvanligt er i min højde ~10cm over gennemsnittet. Det kunne da for denne
debat var interessant at se hvor mange der ligger indenfor +-10cm af
gennemsnittet. Det er jo ikke sikkert at fordelingen kan antages at være
normaltfordelt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-07 21:40

Anders Majland skrev:

> Det kunne da for denne debat var interessant at se hvor mange der
> ligger indenfor +-10cm af gennemsnittet. Det er jo ikke sikkert at
> fordelingen kan antages at være normaltfordelt

Rigtige mænd er 195 (eller derover)!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-08-07 21:48

Hans Paulin (6310) skrev:

> Rigtige mænd er 195 (eller derover)!
Undskyld, hvad S@t@n skulle rigtige mænd da foretage sig der oppe i den
tynde luft????

Ønsker *rigtige* mænd at komme op i den højde flyver de i F16!

--
Dun@nt - der har den korrekte mandehøjde á 170cm
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Newbie@news

Dato : 12-08-07 22:29

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, hvad S@t@n skulle rigtige mænd da foretage sig der oppe i den
> tynde luft????
>
> Ønsker *rigtige* mænd at komme op i den højde flyver de i F16!

<snippet>

Nej og den tynde luft har man da heller ikke godt af.

og F16... nej desværre ikke til dem over 1,93m, men en Draken kan klare det

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-08-07 22:23

> [...]

Så skal vi først have fastslået om du er 190 eller 195.
Ved 195 falder du jo noget udenfor +- 10 cm,
hvorimod jeg lige klarer mig med mine 171.

> Rigtige mænd er 195 (eller derover)!

Det er muligt du har ret Hans, men ikke _alle_
der har den højde, ér rigtige mænd.
Nu, ka´du bare se med dig selv

mvh Jens
Sydals

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-07 22:31

Jens Meldgaard skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Så skal vi først have fastslået om du er 190 eller 195.

Anders eller mig?

> Ved 195 falder du jo noget udenfor +- 10 cm,
> hvorimod jeg lige klarer mig med mine 171.

> Det er muligt du har ret Hans, men ikke _alle_
> der har den højde, ér rigtige mænd.
> Nu, ka´du bare se med dig selv

Det var faktisk dig jeg tænkte på da jeg smed indlægget
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-08-07 22:38

> Jens Meldgaard skrev:
>
> Det var faktisk dig jeg tænkte på da jeg smed indlægget

Nu praler du igen Hans )

mvh Jens
Sydals

Fra : Anders Majland

Dato : 12-08-07 22:51

> Så skal vi først have fastslået om du er 190 eller 195.
> Ved 195 falder du jo noget udenfor +- 10 cm,
> hvorimod jeg lige klarer mig med mine 171.

Kiggede lige i mit pas - der er jeg opgivet til 191 - og det er vist en
højde der er flyttet med fra pas til pas et par gange uden at jeg er blevet
målt. Er det egenligt med bare fødder eller sko ?

/A

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-08-07 23:23

> Kiggede lige i mit pas - der er jeg opgivet til 191 - og det er vist en
> højde der er flyttet med fra pas til pas et par gange uden at jeg er
> blevet målt. Er det egenligt med bare fødder eller sko ?

Det er med ca. 3cm tillæg for fodtøj. Mit pas siger 174
og i fruens er der også tillagt ca. 3cm.
Så du bliver da mindre og mindre, nu er du kun 188 )

mvh Jens
Sydals

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-08-07 23:25

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og i fruens er der også tillagt ca. 3cm.
> Så du bliver da mindre og mindre, nu er du kun 188 )

Glemte: så er du alligevel indenfor de +- 10cm.

mvh Jens
Sydals

Fra : Moller

Dato : 13-08-07 06:40

Hans Paulin (6310) skrev:

> Rigtige mænd er 195 (eller derover)!

   trode det hed rigtig mænd var over 100kg... meeeen, der er kommet skub
på det siden kan jeg forstå ;)

--
VH
   Moller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-08-07 07:43

Moller skrev:

> trode det hed rigtig mænd var over 100kg

Nej nej! - det gæls ikke!
Hans - 88,7 kg.
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Newbie@news

Dato : 12-08-07 22:24

<snippet>
> [...]
> op i for at være en passende stor MC?
>
> Eller kom med bud på andre store MC, som du synes er en stor MC i

Umiddelbart ville jeg mene Yamaha TDM900 eller en Kawasaki Versys de har
begge sæde og frihøjde som MÅSKE kan bruges.

Hilsen Møller

Fra : 2

Dato : 13-08-07 12:21

On Sun, 12 Aug 2007 23:23:50 +0200, "Newbie@news" <mainemarks [at]

>Umiddelbart ville jeg mene Yamaha TDM900 eller en Kawasaki Versys de har
>begge sæde og frihøjde som MÅSKE kan bruges.
>
>Hilsen Møller

Tak for jeres gode bud på store MC med stor afstand mellem sæde og
fodhvilere. De skal undersøges nærmere hvad der er mulighed for, men
ofte er det bøvlet at flytte fodhvilere da gear og bremse ikke sådan
lige går at flytte tilsvarende, så de kan betjenes.

En chopper er nok dog nemmest at modificerer, med de besynderlige
konstruktioner man kan se engang imellem, med højt styr helt op over
styrthjelmen, og så bredt styr at man ikke længere drejer med armene
men styre ved at dreje i ryggen. Og når man sidder langt nede med
benene fremad er det bare at sætte længere forgaffel på, hvis tå
spidserne går for langt frem, for at kunne dreje.
Dog er chopper stilen ikke den mest tiltalende, så heller en
gaderacer eller enduro type.

http://www.holz-bleibt-holz.de/6495.html

Der er ellers denne som nemt kan laves i passende størrelse. Og er
glad for at køre i skoven, og så er det nemt at få reservedele med en
fukssvans i værktøjskassen, men motoren yder jo ikke noget særligt

Tænkte ellers der måtte være andre med højde et godt stykke over de 2
meter og med MC interesse, så der blev bygget store MC med passende
stor størrelse. Fra fx Tyskland, England..... Men så er de vel
speciel bygget og ekstradobbeltplustoldogmoms ved indreg. i dk fordi
man lige vælger den MC (og det siger de til alle) ?

Torben

Fra : Hans/NTV

Dato : 13-08-07 11:23

trode det hed rigtig mænd var over 100kg... meeeen, der er kommet
skub
> på det siden kan jeg forstå ;)
>
> --
> VH
> Moller
> MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
> Leise ist scheisse

Lige for at få det på det rene - jeg ved ikke noget om rigtige mænd,
men en smed under 100 kilo er feminin og rigtige smede har svamp under
patterne.

Hans/NTV

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-08-07 12:21