Valg af PC - hurtigt svar tak !!
Fra : Bianca 27

Dato : 11-08-07 16:18

Hej

da min gamle PC er ved at blive ustabil og låser ind i mellem er jeg
ved at kigge mig om efter en ny.

Mit nuværende system:
P4 2,6 ghz
1,3gb Ram (PC3200)

Behov
Kontor og internet, billed og videoredigering (ikke meget)
Ikke spil
5000-6000,-

Er blevet lidt forelsket i den nye C2D processor på 2,66 ghz. krydret
med 2 gb ram
Er dette skudt over målet ??

Kan jo egentlig klare mig med meget lidt - men vil jo også gerne
fremtids sikres en lille smule, og have noget der rykker lidt.

Kan se at Bilka i morgen har tilbud på en HP Pavillion med en Athlon
64 X2 4800+ ligeledes med 2 gb ram.
Vil denne sparke røv i forhold til min nuværende ??

Hvad skal man vælge HP, Dell, eller mindre kendte mærker ?? min
nuværende er fra PRC-data og har kørt super stabilt.

Er det sansynligt at jeg kan genbruge mine ram ??

vh Henrik

Fra : Klaus H

Dato : 11-08-07 16:23

[...]

Kender ikke til Dells stationære.

Har selv en HP, og aldrig har jeg haft en maskine med så meget overflødigt
gejl installeret fra ny.
Har brugt lang tid på at fjerne det.
Køber ikke HP , bortset fra evt. printer.

Klaus H

Fra : Bianca 27

Dato : 11-08-07 16:29

Nogle der ved om man får en original XP cd med - eller om alt er
færdigpakket på en recorvery CD ? det sidste hader jeg

Fra : Klaus H

Dato : 11-08-07 16:34

"Bianca 27" <henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse
Nogle der ved om man får en original XP cd med - eller om alt er
færdigpakket på en recorvery CD ? det sidste hader jeg

Den HP jeg købte havde et "image" liggende, så jeg selv skulle brænde en
recovery-DVD.

Klaus H

Fra : Hans

Dato : 11-08-07 16:37

Bianca 27 wrote:

> Kan se at Bilka i morgen har tilbud på en HP Pavillion med en Athlon
> 64 X2 4800+ ligeledes med 2 gb ram.
> Vil denne sparke røv i forhold til min nuværende ??

Der findes en bulliard HP Pavillon modeller, men kunne det være denne?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-80230673-80450788.html

I såfald er der lysår til forskel med din gamle pc.

> Er det sansynligt at jeg kan genbruge mine ram ??

Nej - I dag anvendes der DDR2 ram.

Hans

Fra : Bianca 27

Dato : 11-08-07 18:19

Der findes en bulliard HP Pavillon modeller, men kunne det være denne?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-12...

Det kunne umiskendelig godt ligne den maskine på specifikationerne
http://www.zmag.dk/showmag.php?linksid=1153
side 26

Hvis backup af Windows ligger nedpakket som et image-fil - kan man så
ikke kræve at få en original win med separat

Fra : Hans

Dato : 11-08-07 18:31

Bianca 27 wrote:
> [...]
> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-12...
>>
> Det kunne umiskendelig godt ligne den maskine på specifikationerne

Det er den maskine.

> Hvis backup af Windows ligger nedpakket som et image-fil - kan man så
> ikke kræve at få en original win med separat

Nej, men du kan altid genskabe maskinen med de medfølgende medier, hvilket
jo også er fuldt tilstrækkeligt. Så er du fri for at rode med drivere, da
det hele er med i softwaren.

Hans

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-07 19:52

Bianca 27 skrev:

> Hvis backup af Windows ligger nedpakket som et image-fil - kan man så
> ikke kræve at få en original win med separat

Nej, det er jo 2 forskellige produkter

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-08-07 21:49

Bianca 27 wrote:
> Hej
>
> da min gamle PC er ved at blive ustabil og låser ind i mellem er jeg
> ved at kigge mig om efter en ny.

Ikke for at ødelægge din undskylding for at købe nyt, men prøv at
flytte rundt på ramklodsene evt flytte den et slot. Jeg havde problemer
med min maskine dor også frøs. Der flyttede jeg ramklodsen et slot og
nu er maskinen stabil igen.

Angående om du akn genbruge dine tamklodser i en ny maskine så tvivler
jeg på at det kan lade sig gøre. Er maskine mere end 2 år så er det svært
med reservedele.

mvh
Henning

Fra : Rado

Dato : 12-08-07 09:46

On Sat, 11 Aug 2007 22:49:08 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.vallid> wrote:

> [...]
>flytte rundt på ramklodsene evt flytte den et slot. Jeg havde problemer
>med min maskine dor også frøs. Der flyttede jeg ramklodsen et slot og

Ja de der ramsokler er vist ikke specielt stabile, på nogle maskiner.
Har lige installeret et 5 1/4 drev i en ny maskine, da jeg så bootede
den op igen fik jeg 3 bip. Efter at have hevet ramklodserne ud og sat
dem i igen fungerede alt normalt igen. Jeg har muligvis skubbet lidt
til dem under installationen, men det har bestemt ikke været ret
meget. Var iøvrigt også nødt til at hive dem ud og sætte dem i igen et
par gange da jeg først installerede dem, før det fungerede, det samme
gjaldt en anden maskine med samme bundkort.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-08-07 08:33

Bianca 27 wrote:
> Kan se at Bilka i morgen har tilbud på en HP Pavillion med en Athlon
> 64 X2 4800+ ligeledes med 2 gb ram.
> Vil denne sparke røv i forhold til min nuværende ??

Ja og snup den. AMD får klø af Intel ved max ydelse, men da din maskine
sjældent kommer til at arbejde ved max ydelse er der gode fordele ved en
AMD. AMD's Cool'n Quiet formår nemlig at sænke energiforbruget langt
bedre end Intel's Speed Step. En AMD der ikke laver noget videre
(kontorbrug) vil ligge på 1GHz og 1.1V på hver core.

Jesper Poulsen

Fra : Vidal

Dato : 12-08-07 12:03

Bianca 27 wrote:

> Hej
>
> da min gamle PC er ved at blive ustabil og låser ind i mellem er jeg
> [...]

Det er da ikke så dum en computer, måske skulle
du prøve at reinstallere Windows.

> [...]
> 64 X2 4800+ ligeledes med 2 gb ram.
> Vil denne sparke røv i forhold til min nuværende ??

Det vil denne her:

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=18026

- i meget høj grad.

> Hvad skal man vælge HP, Dell, eller mindre kendte mærker ?? min
> nuværende er fra PRC-data og har kørt super stabilt.

Jeg køber altid noname computere og de holder altid
længere, end jeg gider bruge dem.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard