Vietnam med børn, Syd eller Nord?
Fra : thohei

Dato : 11-08-07 13:56

Vi skal 14 dage til Vietnam med 2 børn på 11 og 8. Grundet den
relativt korte tid, må vi nok vælge ml Syd og Nord. Nogle forslag til
hvad der "egner sig bedst", hvad vi ikke må misse etc?
Anne

Fra : Bjarne

Dato : 11-08-07 17:56

thohei skrev:
> [...]
> relativt korte tid, må vi nok vælge ml Syd og Nord. Nogle forslag til
> hvad der "egner sig bedst", hvad vi ikke må misse etc?

Vi var der i 1995, og jeg går ud fra, at mange flere steder er blevet
turistede siden da. Jeg kan kun udtale mig om syd.

Ho Chi Minh-byen (Saigon) var nogle dages oplevelser værd, vi var en
en-dags tur med chauffør og bådtur på Mekong-floden, og det var også fint.

Da Lat var vi også i, skønt beliggende oppe i bjergene med mildt klima,
men ikke nok til at jeg ville komme der igen.

Det absolut skønneste var de dage, vi tilbragte syd for Nha Trang i Cao
Das franske kolonitidsvillaer. Det var en natur ved det sydkinesiske
hav, som er det smukkeste jeg nogensinde har oplevet. Og bådture fra den
lille havn er fantastiske og også noget for børn.

Vi kørte i minibusser rundt i landet, hvilket var rædselsfuldt.
Ud fra hvad jeg har hørt om andres oplevelser, ville jeg absolut tage
toget næste gang. Det skule være en stor oplevelse i sig selv.

Man kan forresten køre helt fra Hanoi til Ho Chi Minh-byen, det tager
vist et par døgn.

Bjarne

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-08-07 09:51

Hej Anne!
Her er De vietnamesiske jernbaners hjemmeside
http://www.vr.com.vn/english/index.html
Valutakurser http://www.valutakurser.dk/
Mvh. Jesper

Fra : thohei

Dato : 13-08-07 20:02

On Aug 12, 10:51 am, "Jesper Pedersen" <jesper...@webspeed.dk> wrote:
> Hej Anne!
> Her er De vietnamesiske jernbaners hjemmesidehttp://www.vr.com.vn/english/index.html
> Valutakurserhttp://www.valutakurser.dk/
> Mvh. Jesper

Tak Jesper,
jeg vil straks gå ind og kige
KH
Anne

Fra : thohei

Dato : 13-08-07 20:07

On Aug 11, 6:55 pm, Bjarne <netmolo...@varmpost.com> wrote:
> [...]
> toget næste gang. Det skule være en stor oplevelse i sig selv.
>
> Man kan forresten køre helt fra Hanoi til Ho Chi Minh-byen, det tager

Tusind tak for de gode råd, vi skal afsted i slutn af november og vil
absolut gøre brug af dem.
KH
Anne

Fra : Fl. Baumann

Dato : 15-08-07 21:32

"thohei" skrev i meddelelsen:
Vi skal 14 dage til Vietnam med 2 børn på 11 og 8...

Vietnam har ikke en masse børnedesignede aktiviteter, ud over sol
og vand... groft sagt, ellers er der masser af historie og natur
for dem der søger dette.

Vi rejste rundt med en 12 årig dreng og det eneste der
umiddelbart tog kegler, var en tredages tur på Halong Bay med
masser af badeture/spring fra båden, og ture i grotterne i bugten
tog også kegler.
besøget på Monkey Island var et flop... dont go there!

Ha Noi er ret spændende og der er masser at se.
En fransk dame har lavet et projekt for gadebørn og lærer dem at
lave mad, servere, regne, læse osv. og de har åbnet en restaurant
for nogle år siden, som de unge servicerer og med stor ildhu og
dygtighed, kan anbefales.
Den gamle by.
En tur på floderne i båd.
Gå til kangaroo Café ved Hoan Kiem lake.

En tur til Sapa - op mod den kinesiske grænse og mød en masse
forskellige folkeslag/etnisske grupper.

Tag toget eller flyv til Da Nang og besøg Hue, Hoi An, My Son....

Nha Trang længere syd har nogle forrygende strandhoteller.

En tur ind i Combodja med båd ad Mekong floden.

Tunnelerne nord for Ho Chi Minh City

Men mest af alt: KØB: "Lonely Planet Viet Nam" eller "Politikens
rejseguide om Vietnam".
uundværlige før, under og efter

Glæd jer og rigtig god tur

--