Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SONY Alpha 100 (DSLR-A100)
Fra : Kris

Dato : 11-08-07 11:19

Hej kloge mennesker

Jeg har lige haft mit kamera indleveret hos fotohandleren fordi jeg var i
tvivl om der var en
fejl i kameraet eller ikke.
Da jeg afleverede kameraet var det kommet til billede nr. 0921

Jeg beholdt selv kortet (2GB CF kort), og forretningen har lavet test på et
af deres egne kort.
Da jeg henter kameraet og sætter mit eget kort i igen og tager et billede
er nummeret pludselig kommet til 9994.

Folkene i forretningen kan ikke forklare hvorfor, de vel ikke har taget
omkring 9000 billeder
under testen. (Det er det samme kamera jeg har fået tilbage)

Hvordan er det pludselig kommet til 9994?
Kan jeg få det til at starte fra nr 0921 og fremefter?

På forhånd tak.

Kris

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-08-07 11:50

"Kris" <henning.kristensen@postkasse.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan er det pludselig kommet til 9994?
> Kan jeg få det til at starte fra nr 0921 og fremefter?

Formentlig fordi forretningens kort var på f.eks. 9990 og de har taget op
til 9993. Så kameraet har så åbenbart fortsat fra det nummer. Et gæt!
Mvh,
Hans

Fra : Kris

Dato : 11-08-07 14:59

Ja Hans du har måske ret, men hvorfor fortsætter det så ikke fra 0921 når
jeg sætter mit eget kort i igen?

Jeg mener billedtælleren kører uafhængig af kort og evt. mapper på kortet
(iflg. brugervejledningen til kameraet)

Fra : Glenn

Dato : 11-08-07 15:16

Kris skrev:
> [...]
> jeg sætter mit eget kort i igen?
>
> Jeg mener billedtælleren kører uafhængig af kort og evt. mapper på kortet

Venligst Glenn

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-08-07 15:37

Kris wrote:
> [...]
>
> Jeg mener billedtælleren kører uafhængig af kort og evt. mapper på
> kortet (iflg. brugervejledningen til kameraet)

Godt spørgsmål, men var dit eget kort tomt, da du satte det i?
Mvh,
Hans

Fra : Kris

Dato : 11-08-07 17:06

Nej der var de samme billeder som da jeg tog det ud

Fra : HCS [4000]

Dato : 12-08-07 08:23

Det højeste billedenummer bliver altid valgt enten fra kamera eller fra
kort. Hvis du vil have det tilbage til 0921, gør du således.

Formater dit kort på PCen.
Stil kameraet væk fra kontinuerlig billede nummerering.
Sæt kortet i kamera.
Tag eet billede.
Ombøb billedenummeret på PCen til det nummer du vil have. (Husk at omdøbe
billedemappe også, hvis der er en sådan.)
Stil kameraet om til kontinuelig igen.
Sæt kortet i kameraet.
Vupti - så er det på plads.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : Kris

Dato : 12-08-07 21:24

Tak for det Hans, jeg skal melde tilbage hvordan det går

Kris

Fra : Kris

Dato : 13-08-07 17:31

Hej Hans, og evt. andre interesserede.

Nu har jeg fået orden på numrene igen.
Da først jeg fik at vide hvordan, var det jo meget logisk.

Tak for hjælpen