Guldkuren og HD
Fra : lh

Dato : 11-08-07 14:00

På vegne af en veninde stilles spørgsmålet:

Har nogen erfaringer - gode som dårlige - med at få jeres hund behandlet med
guldkuren for HD?

mvh

lh

Fra : qfha

Dato : 12-08-07 11:12

On 11 Aug., 15:00, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:
> På vegne af en veninde stilles spørgsmålet:
>
> Har nogen erfaringer - gode som dårlige - med at få jeres hund behandlet med
> [...]

Jeg har ikke selv hunde, som har fået det lavet, men kender en del,
der har haft rigtig god succes med det. Allerede når hunden går fra
dyrlægen er der stor bedring.

mvh
qfha

Fra : Carina Graversen

Dato : 12-08-07 11:36

Hejsa.

> Har nogen erfaringer - gode som dårlige - med at få jeres hund behandlet
> med guldkuren for HD?

Min den ældste af hundene - Tikki - har fået lagt guld ind for ca. 1 mdr.
siden .... og selvom jeg er meget skeptisk overfor sådan noget, så må jeg
sige at det har hjulpet temmelig meget .

De første par dage syntes jeg det var blevet værre, men det var nok ømhed
fra operationen - men især den sidste uge har hun overhovedet ikke haltet
eller belastet bagbenene forskelligt.

Tikki blev opereret på Aalborg Dyrehospital, der bruger en ny type guld -
det skal så nok også lige nævnes, at hun ikke har HD, men blev behandlet
pga. en skade i ryggen.

/Carina

- - -
Min hund Tikki:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6691&ipc=32418

Min hund Cabby:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17506&ipc=64863

Fra : Coppi

Dato : 13-08-07 16:37

Hej.

Jeg har ikke erfaring med guldkur for HD, men for albueledsdysplasi på en 9
år gammel Rottweiler.

Før han fik guld lagt ind, havde han dage hvor det gjorde virkelig ondt på
han, han havde også dage hvor han bare var stiv og øm.

Efter guldkuren var han klart bedre og nu et år efter har han stadig ikke
dage hvor han har meget ondt, men han er blevet lidt mere stivbebet med
tiden. Så han er lige nu begyndt at få smertestillende gigtmedicin fast. Når
han får det, er han ok( han tror stadig han er en hvalp ).
Du skal så lægge til at han lige har haft 10 års fødselsdag, så det er
ganske flot, det er der såmænd ikke så forfærdentlig mange rottweilere det
bliver.
Så helt sikkert det virker.
Det eneste minus er prisen, 8500 kr, heldigvis var han forsikret.

Coppi