12 v. strømforsyning til bærbar
Fra : benole

Dato : 08-07-01 12:17

Jeg tænker på et 12 V. batteri fra f.eks. en bil, her er masser af A.
Den bærbare er en Toshiba Satellit 1670CDS
Ac Adapter er 100-240 V. ~ 1,5A 50-60 Hz ind.
Og den giver 19 V. pulsernde jævnstrøm ud (enstettet men ikke stabiliseret).
Den tilsluttes den bærbare, til et stik, hvor der står 19 V. DC ind.
Batteripakken er på 10,8 V. (her står også symbolet for pulserende
jævnstrøm) 3,8A.
Så er det egentlige spørgsmål: er der indbygget div. srømreguleringer til at
den kan tåle
de 12 V med ca. 60 A ?

Fra : Martin Dantoft

Dato : 08-07-01 21:00

Hvis der sider en regulator er det nok fra de ca 19V til 12 V. Så skal du
bruge et bateri skal du nok ind og finde udgangen fra regulatoren (check mål
lige at det er 12V der kommer ud) og sæt dit batt. til der. Det vi nok være
en god ide at sætte en 5A sikring imellem da et bil batt. ikke har
problemmer med at forvanle din bærebar til en lysne gang skrot....

Martin