Netværkskabel til USB
Fra : Peter Henriksen

Dato : 11-08-07 20:44

Hej

Jeg har et 30 meter langt netværkskabel, CAT-5, som leverer internet til min
computer fra en router.
Fra denne router vil jeg gerne trække en USB port fra den.

USB anvender svjv fire ledere, og det gør mit alm ethernet jo også, så jeg
tænker jeg kan trække USB igennem de fire ubrugte ledere i netværkskablet.

Er der noget jeg overser?
Jeg tænker, længde på kabel, forstyrrelser pga. forskellige
spændinger/frekvenser, eller lignende?

Fra : ///M

Dato : 11-08-07 21:50

Peter Henriksen wrote:

> Jeg har et 30 meter langt netværkskabel, Fra denne router vil jeg gerne
> trække en USB port fra den.
> Er der noget jeg overser?
> Jeg tænker, længde på kabel

Interessant og udmærket tanke, men et 30 meter langt USB kabel vil
formentlig ikke virke medmindre du forstærker signalet undervejs.
Jeg har dog ikke prøvet, så skal ikke tage modet fra dig :)

mvh
///M

Fra : Peter Henriksen

Dato : 11-08-07 22:00

"///M" <nomail@mail.de> wrote in message

> Interessant og udmærket tanke, men et 30 meter langt USB kabel vil
> formentlig ikke virke medmindre du forstærker signalet undervejs.

http://www.usb.org/developers/usbfaq/#cab1

Arghr - Jeg må finde på noget nyt så.

Findes der USB til ethernet og tilbage igen dimser?

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-08-07 00:23

Peter Henriksen skrev:
> Findes der USB til ethernet og tilbage igen dimser?

Ja, danbit havde en engang, men kan ikke lige finde linket.

Men ellers har google en masse
http://www.google.com/search?q=usb+ethernet+forl%C3%A6ng
http://www.google.com/search?q=usb+ethernet+extend

Fra : Peter Henriksen

Dato : 12-08-07 00:44

"Jan Nielsen" <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> wrote in message

> Ja, danbit havde en engang, men kan ikke lige finde linket.
>
> Men ellers har google en masse
> http://www.google.com/search?q=usb+ethernet+forl%C3%A6ng
> http://www.google.com/search?q=usb+ethernet+extend

http://www.danbit.dk/produkter/1404.phtml

Nice - 45 m for 499

Vi har en vinder. Tak for hjælpen.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-08-07 21:59

Peter Henriksen wrote:

> "Jan Nielsen" <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> wrote in message

> http://www.danbit.dk/produkter/1404.phtml
>
> Nice - 45 m for 499
>
> Vi har en vinder. Tak for hjælpen.

Husk på det er uden moms og at den sikkert bruger mere end fire ledere.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Ole

Dato : 12-08-07 15:09

[SNIP]

> http://www.usb.org/developers/usbfaq/#cab1
>
> Arghr - Jeg må finde på noget nyt så.
>
> Findes der USB til ethernet og tilbage igen dimser?

Jeg ved, at Linksys i det mindste har lavet et netkort til usb dims, som man
sætter i en usb port.

Min erfaring er dog, at USB ikke egner sig netværk/internet.

Ole