omdirigering til ny side
Fra : Gert Medom

Dato : 11-08-07 15:24

Jeg er igang med en ny hjemmeside og vil derfor gerne "lede" folk fra
den gamle til den nye.

Jeg har læst at det er ret let gjort men har svedt ud hvir jeg læste
det. Er der en venlig sjæl herinde der kan hjælpe?

Gert Medom Madsen
hjemmeside: http://home1.stofanet.dk/gert.medom/
HTML tutorials: http://www.html.dk/tutorials/

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 11-08-07 15:49

Hejsa

>Jeg er igang med en ny hjemmeside og vil derfor gerne "lede" folk fra
>den gamle til den nye.

Tallet udgør antallet af sekunder inden viderestillingen !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Gert Medom

Dato : 16-08-07 20:00

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk skrev:
> Hejsa

> Tallet udgør antallet af sekunder inden viderestillingen !

Nu er det prøvet, virker perfekt! Men FP indsætter en masse "volapyk"
der skal renses ud, hvis man bruger copy/ paste, men det gik da

Gert Medom Madsen
Ny hjemmeside: http://www.Gertmedom.net
HTML tutorials: http://www.html.dk/tutorials/

Fra : Jan Skov | Vejles Fo~

Dato : 11-08-07 15:50

"Gert Medom" <Gert.Medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har læst at det er ret let gjort men har svedt ud hvir jeg læste
> det. Er der en venlig sjæl herinde der kan hjælpe?

I HEAD indsættes flg. tekst:

/Jan Skov
www.jsc.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-08-07 22:07

Gert Medom wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg har læst at det er ret let gjort men har svedt ud hvir jeg læste
> det. Er der en venlig sjæl herinde der kan hjælpe?

Hvis dit gamle hotel kan køre ASP så kan du indsætte følgende i body
<%
Response.Redirect "http://www.ny_adresse_på_din_hjemmeside"
%>

Skiftet vil ske uden forsinkelse

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-07 00:26

Per Rasmussen wrote:

> Hvis dit gamle hotel kan køre ASP så kan du indsætte følgende i body
> <%
> Response.Redirect "http://www.ny_adresse_på_din_hjemmeside"
> %>

Hvorfor indsætte i body? Lad asp-koden erstatte al hidtidig kode, der skal
jo alligevel ikke sendes noget af det til brugerens browser.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 12-08-07 01:10

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvorfor indsætte i body? Lad asp-koden erstatte al hidtidig kode, der skal
> jo alligevel ikke sendes noget af det til brugerens browser.

Husker jeg galt, eller kan faktisk ikke give en fejl, hvis man sætter
det længere nede på siden?
Så vidt jeg husker, kan man ikke bruge Response.Redirect efter man har
sendt data til brugeren.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-07 01:15

Jens Peter Rosenkvist wrote:

> Så vidt jeg husker, kan man ikke bruge Response.Redirect efter man har
> sendt data til brugeren.

Det er ikke usandsynligt, at du har ret. Jeg har aldrig selv prøvet at lave
en konstruktion som den, Per foreslog.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-08-07 16:18

On Sun, 12 Aug 2007 02:10:28 +0200, Jens Peter Rosenkvist
<jensercube@ofir.dk> wrote:

>Husker jeg galt, eller kan faktisk ikke give en fejl, hvis man sætter
>det længere nede på siden?
>Så vidt jeg husker, kan man ikke bruge Response.Redirect efter man har
>sendt data til brugeren.

Det er rigtigt. Og derfor er det også forkert at skrive "indsætte
følgende i body" (som Per skrev) - her er HEAD-delen jo sendt. Eriks
forslag om at lade Redirect'en erstatte alt andet vil virke.

Ulempen ved det er, at man så ikke gør folk opmærksom på, at der
omdirigeres. Så jeg foretrækker i sådanne tilfælde oftest en
clientside-omdirigering med oplysning om ny adresse + opfordring til at
ændre evt. bogmærker og links.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 12-08-07 20:24

Jørn Andersen skrev:

> [...]
> omdirigeres. Så jeg foretrækker i sådanne tilfælde oftest en
> clientside-omdirigering med oplysning om ny adresse + opfordring til at

Efter jeg havde skrevet ovenstående indlæg undersøgte jeg det lidt
nærmere og kom i tanke om hvad jeg tidligere havde brugt det til.

Hvis man har slået til, at siden skal bufferes og dermed først sendes,
når alt ASP på siden er blevet behandlet, kan man indsætte
Response.Redirect over alt på siden, da der jo så ikke er sendt noget
til brugeren.
Det har jeg brugt i forbindelse med rettighedsstyring.
På nogen sider, vides det ikke fra starten af om brugeren har
rettigheder til at se siden. Det vides muligvis først i bunden, hvor der
bliver foretaget nogen databaseudtræk.
Da jeg så har brugt bufferen, kan jeg der sende brugeren videre til en
side, der fortæller, at han ikke har de nødvendige rettigheder.

Jeg har ofte overvejet, hvordan man kan løse dette bedst uden at bruge
en buffer. Er der en optimal løsning?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-08-07 20:32

> Jeg har ofte overvejet, hvordan man kan løse dette bedst uden at bruge en
> buffer. Er der en optimal løsning?

Hvad med dette (pseudo-kode):

<%
åbn_database
tjek_rettigheder

hvis_rettigheder_er_OK
kør_resten_af_asp-koden
end if

luk_database

hvis_rettigheder_IKKE_OK
response.redirect("anden_side.asp")
end if
%>

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-08-07 22:05

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
&gt; > Response.Redirect "http://www.ny_adresse_på_din_hjemmeside"
&gt; > %>

> Hvorfor indsætte i body? Lad asp-koden erstatte al hidtidig kode, der skal
> jo alligevel ikke sendes noget af det til brugerens browser.

Jeg skrev udfra min dårlige hukommelse, og du har ret, der hvor jeg bruger
det, er det det eneste der står på index siden.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-08-07 01:26

> Hvis dit gamle hotel kan køre ASP så kan du indsætte følgende i body
> <%
> Response.Redirect "http://www.ny_adresse_på_din_hjemmeside"
> %>

Ligner vist mere et php-hotel, med mindre det er det nye webhotel, der står
i adressen på Gerts signatur.

<?php
header("location:http://www.adresse_paa_ny_hjemmeside.dk");
?>

Fra : Gert Medom

Dato : 12-08-07 06:40

Gert Medom skrev:
> [...]
>
> Jeg har læst at det er ret let gjort men har svedt ud hvir jeg læste
> det. Er der en venlig sjæl herinde der kan hjælpe?

Tak for gode og hurtige svar!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-08-07 16:42

Gert Medom skrev:
> [...]
>
> Jeg har læst at det er ret let gjort men har svedt ud hvir jeg læste
> det. Er der en venlig sjæl herinde der kan hjælpe?

http://webdesign101.dk/artikler/omdirigering.php

Jørgen Farum Jensen
..