Problemer med CSS menu
Fra : nimgaard

Dato : 11-08-07 11:04

Hej alle sammen.. :)

Jeg har haft en laaang pause på næsten 3 år hvor jeg ikke har
lavet hjemmesider. ellers har jeg lavet hjemmesider som hobby
siden jeg var 13.. Men det siger nok mere om mig :P

Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv tror jeg :)
Men har problemer med menuen, jeg har brugt nogle css toturials
til at lave menuen men der er stadig lidt problemer :)

Design er nok min stærke side men, der ville jo ikke være noget
ved det hvis man ikke kunne kode lidt ihvertfal. :)

I kan se siden på nedestående link.

Http://jarlen.zendurl.com/ostemad2.htm

Som i kan se er der et Top banner, En menu og en main table.
Mit problem er at jeg ikke kan få dem til at være helt samlet.
har sat Cellspacing og cellpadding til 0 men, intet hjælper.

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, har rodet med
det i lang tid nu :)

Med Venlig Hilsen Jarl Nimgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-08-07 11:42

nimgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> har sat Cellspacing og cellpadding til 0 men, intet hjælper.
>
> Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, har rodet med

Start med at validere siden, så vil du finde de fejl der er på
siden, f.eks. mangler der doctype og charset, hvilket har enorm
betydning for hvordan browseren læser siden.

PerR

Fra : nim

Dato : 11-08-07 12:08

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> siden, f.eks. mangler der doctype og charset, hvilket har enorm
> betydning for hvordan browseren læser siden.

OKay det vil jeg så prøve at gøre...
Har lige et andet spørgsmål, hvilke internet browser bruger i?
Har lige prøvet at åbne det i firefox og der virker det faktisk..
meget underligt... :(

Fra : Lars Brandt

Dato : 11-08-07 12:32

> Har lige et andet spørgsmål, hvilke internet browser bruger i?

Som udgangspunkt bør man teste imod de mest anvendte browsere:

IE 6, IE 7 og Firefox

Opdateringen fra IE 6 til 7 har medført en del ændringer til hvordan
browseren fortolker markup og man bør derfor teste imod begge
versioner.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-08-07 01:22

> Opdateringen fra IE 6 til 7 har medført en del ændringer til hvordan
> browseren fortolker markup og man bør derfor teste imod begge
> versioner.

Det forudsætter, at man har den mulighed.
Har man først opdateret til ie7, er der ingen vej tilbage til ie6.
Eneste grund til, at jeg har muligheden, er, at jeg kører med dual boot
mellem Vista (ie7) og XP (ie6)

Desværre lader det stadig til, at flertallet kører med ie6, hvilket giver
nogle frygtelige problemer med positionering.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-07 01:28

Philip Nunnegaard wrote:

> Har man først opdateret til ie7, er der ingen vej tilbage til ie6.

Jo, da. Man kan uden problemer køre en IE 6 parallelt med IE 7. Og for den
sags skyld også en IE 5.0 og IE 5.5

http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/standalone

Hent zip-filerne og pak deres indhold ud i passende mapper. Etabler link til
exe-filerne og så kører det. Jeg har uden problemer gjort det i et par år.

Man skal bare se sig lidt for, så man får den rigtige version hentet. En
NT-version kan vist kun køre på en W2K og omvendt.

> Desværre lader det stadig til, at flertallet kører med ie6, hvilket
> giver nogle frygtelige problemer med positionering.

Efterhånden som flere og flere går over til Vista eller bare opgraderer til
IE 7 på XP, vil andelen af IR 6 falde. Kun brugere af W2K og tidligere kan
ikke installere IE 7.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-08-07 01:59

> Jo, da. Man kan uden problemer køre en IE 6 parallelt med IE 7. Og for den
> sags skyld også en IE 5.0 og IE 5.5
>
> http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/standalone

Tak for tippet.
Har ellers hørt, at det ikke virkede i Vista.

> Efterhånden som flere og flere går over til Vista eller bare opgraderer
> til IE 7 på XP, vil andelen af IR 6 falde. Kun brugere af W2K og tidligere
> kan ikke installere IE 7.

Og folk, der har pirat-XP.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-08-07 02:08

> Har ellers hørt, at det ikke virkede i Vista.

Desværre tror jeg, at det er korrekt.
Jeg kan i hvert fald ikke køre iexplore.exe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-08-07 02:25

Den 12-08-07 03.07 skrev Philip Nunnegaard følgende:

> Desværre tror jeg, at det er korrekt.
> Jeg kan i hvert fald ikke køre iexplore.exe

Hent Virtual PC, så kan du køre alle de styresystemer og browsere, du
lyster. Virtual PC er gratis, men du skal have licens til de
styresystemer, du installerer. Du kan hente et gratis image af Windows
XP, der kan afvikles i Virtual PC. Problemet er blot, at imaget udløber
17/8. Men mon ikke der kommer et nyt, gratis Image?

Virtual PC:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx

Image af Windows XP:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=21EABB90-958F-4B64-B5F1-73D0A413C8EF&displaylang=en
Samme link i kort form:
http://tinyurl.com/y64upm

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-08-07 21:32

nim skrev:

> Har lige et andet spørgsmål, hvilke internet browser
> bruger I?

IE 6, IE 7, Firefox 2 og Opera 9.

> Har lige prøvet at åbne det i firefox og der virker det
> faktisk.. meget underligt... :(

Du skal lige finde og rette de 15 valideringsfejl, og dem
i css-filen, så ser det sikkert anderledes ud.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk