hvor mange fod er 8 meter?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 10-08-07 16:46

Hej
Ja som subj. blev jeg lidt forvirret af en havnemester i det sydjyske. Han
fortalte at en 8 meter lang båd tilsyneladende ikke er 24 fod (som jeg
troede) Men hvor mange fod er det så?

Vh
Carsten

Fra : Jakob Gadegaard Bend~

Dato : 10-08-07 17:25

Det er cirka 26 fod plus minus det løse afhængig af om vi taler danske
eller engelske fod se evt

http://www.mille-soeren.dk/18_maal_vaegt_measure_weight/side18.htm

mvh
Jakob

Fra : Thomsen

Dato : 10-08-07 17:20

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" skrev: i
>Han fortalte at en 8 meter lang båd tilsyneladende ikke er 24 fod (som jeg
>troede) Men hvor mange fod er det så?

8 meter = 26,25 fod (tast "8 meters in feet" i Google)
24 fod = 7,32 meter (tast 24 feet in meters" i Google)
--
) Hilsen Per
(

Fra : Specks6812

Dato : 10-08-07 22:26

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> said in

> [...]
> Han fortalte at en 8 meter lang båd tilsyneladende ikke er 24 fod (som
> jeg troede) Men hvor mange fod er det så?

Måske skyldes det at han taler om 8mR båd som er en klassebåd hvor de 8m
ikke alene relaterer til længden men handler om en fomel hvor længde,
dybgang, sejlarela, fribordshøjde og flere andre faktorer indgår.

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 12-08-07 14:11

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske skyldes det at han taler om 8mR båd som er en klassebåd hvor de 8m
> ikke alene relaterer til længden men handler om en fomel hvor længde,
> dybgang, sejlarela, fribordshøjde og flere andre faktorer indgår.

Det var mig der oplyste at båden var 8 meter ( en Skagerrak 800). Men da han
ikke kunne bruge det til noget i meter sagde jeg at den vel så var 24 fod.
Her begyndte "diskussionen" så...

Vh
Carsten

Fra : Specks6812

Dato : 12-08-07 16:05

> [...]
> da han ikke kunne bruge det til noget i meter sagde jeg at den vel så
> var 24 fod. Her begyndte "diskussionen" så...

8 meter = 26,24671916 foot [international, U.S.]

Det er de "fødder" man bruger til formålet.

Gamle danske fod og ægyptiske, romerske eller andre fod har ingen relevans
her.