Adarsel
Fra : jan

Dato : 11-08-07 08:22

jeg købte en BMW R 100RT Classic fra 1994 ved Xpedit og giver kr.119,000 for
den. så skulle man jo mene at det var pisen, så her den anden dag køre jeg
ned til Xpedit for at se på en anden BMW så spørger jeg rune hvad han vil
give for den, han går ud og ser på den. han kommer tilbage og siger han kun
vil give kr.60,000 ,jeg kikker på ham og siger så til han at det kan han da
ikke mene i har da stadig en BMW R 100RT Classic til kr.119,000 og nu er den
da meget pænere nu den gang jeg købte den var tanken riset og buler i, og
der er kommet ny kåbeside så du kan da ikke mene jeg skal tabe 50,000 kr på
den, jo det er prisen du kan få for den.
Så kan kun mene at det er nogle svinler er i øldgod for de tager ovrepriser
deres motorcykler
jeg køber ikke mc der mere

jan

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 11-08-07 09:16

jan skrev:
> [...]
> den, jo det er prisen du kan få for den.
> Så kan kun mene at det er nogle svinler er i øldgod for de tager ovrepriser

....ellers prøver at købe brugte cykler så billigt som muligt (og sælge
dem med god fortjeneste - hvem gør ikke det?). Mit generelle indtryk af
Xpedit (her fra gruppen) er ret positivt. Jeg ser tre muligheder:
1. Hvis den generelle markedspris ligger omkring de 120kkr, er det vel
fordi de bare ikke gider købe din cykel.
2. Hvis den generelle markedspris ligger omkring de 60kkr, er du blevet
snydt da du købte - men så bude du måske have kontrolleret det først.
3. Hvis der ikke er en generel markedspris (ikke nogle tilsvarende til
salg), så er det sælgers marked :/
Det er selvfølgelig ærgeligt for dig, men øh, har du lige købt cyklen og
sat den i stand med vidresalg for øje, så er det vel bare den risiko der
er ved spekulation - prøv at sælge den privet. Har du købt cyklen for at
kører på den, og du ellers er glad for den, så lad værre med at bekymre
dig om prisen, før du skal sælge den.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 11-08-07 09:30

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja hvis jeg skal være helt ærlig så kan jeg når jeg læser dette indlæg ikke
se hvorfor man skal holde sig fra Xpedit, har du givet for meget for en mc
er det jo ikke deres skyld, det er jo køber der bør undersøge pris nivo
inden køb.
Og at de "måske" ikke er intreseret i at tage mc'en ind igen kan jo have
mange grunde.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-08-07 00:07

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote in message
-klip-

> [...]
> inden køb.
> Og at de "måske" ikke er intreseret i at tage mc'en ind igen kan jo have

Jeg kunne ikke være mere enig med Hr. Bisgaard.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jaja, det er sgu svært at uploade hjemmeside når
nettet er nede...

Fra : Armand

Dato : 11-08-07 11:29

> [...]
> snydt da du købte - men så bude du måske have kontrolleret det først.
> 3. Hvis der ikke er en generel markedspris (ikke nogle tilsvarende til

Det giver mig lige mulighed for at lufte min opfattelse af BMW brugt-priser:
Jeg opfatter brugtpriserne på BMW som sat alt for højt og at mange BMW'er
aldrig bliver solgt fordi den ellers hidtil lykkelige ejer opgiver at få
solgt til en pris der ligger bare tilnærmelsesvis tæt på det forventede
leje!
Et typisk scenarie til dokumentation af denne påstand er at for flertallet
af mc-kørende par er det typisk at fruen har en mindre og lettere kørt
motorcykel á en mindre Virago eller en 400'er twin-agtig model; men der
findes mange par hvor manden kører BMW, hvor konen tit har en stor BMW, som
irealiteten er mandens tidligere der aldrig blev solgt p.g.a. det skuffende
prisleje og konens Virago derfor røg til en forståelig pris istedet

Det er svært at gennemskue hvorfra tendensen stammer - Det kan være et
eksklusivitets-ønske fra såvel forhandler som køber/ejer; men det kan også
være importørens desperate argument overfor de langtfra lave nypriser, der
så adopteres af køberen, hvilket i den sidste ende kommer til at præge hele
BMW-branchen derved at alle købere af BMW'er er hoppet på skrønen om god
gensalgsværdi (dem der ikke gjorde kører istedet Pan European eller andre
ækvivalenter) :-|
Derved er problematikken vel en kombination af såvel for høj købspris (á
eksklusivitets-ønske og selvforblænding á "holder prisen"), og et marked,
der i modsætning til CBR600'ere og Virago'er, er for lille til at kunne
holde brugtprisen oppe - Dette til trods for at de mange
"kone-transaktioner" i grunden begrænser antaller salgsemnet og at der
således ikke istedet dumpes en mængde brugte køretøjer ind på brugtmarkedet!
:-/

--
Armand.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 16:56

On Sat, 11 Aug 2007 12:29:04 +0200, Armand wrote:

> Det giver mig lige mulighed for at lufte min opfattelse af BMW brugt-priser:
> Jeg opfatter brugtpriserne på BMW som sat alt for højt og

Såvel brugte, som nye BMW er prissat for højt, og var det ikke for de store
"rabatter" på nye BMW, så var der nok intet salg.

Og det svarer sig at prutte om bytteprisen, jeg mener, hvem ville ellers
"give" ~ Kr. 90.000,- for en gammel VTR

Set i det lys, så har jeg allerede tabt Kr. 50.000,- ifht. listepris. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 11-08-07 09:29

"jan" <jan_k_u@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
> den, jo det er prisen du kan få for den.
> Så kan kun mene at det er nogle svinler er i øldgod for de tager

Hej Jan

Nu skriver du ikke hvor længe du har haft cyklen, hvis den er købt i år, så
vil jeg medgive dig, at det er helt ude i hampen. Men på den anden side, så
er
der en vis risiko ved at købe ældre cykler idag, med det store nysalg som
der pt. foregår.

Men men har man købt en mc hos en forhandler og senere vil bytte til andet
hos samme,
så burde man forvente en fair pris, da vedkommende jo allerede har tjent på
den en gang
og sansynligt vil tjene på både den nye du køber og den gamle som han tager
ind igen.

Men kan han tage røven på dig og købe din for 60t og sælge den igen for
110t, samtidig med
du køber en ny som han også tjener 20t på..... går den så går den, og der
er jo i øjeblikket
rigeligt med kunder i butikken, og så behøver man jo ikke altid at være
flink .. eller?

Vh Søren

Fra : Boye Wildt

Dato : 11-08-07 12:16

Hvorfor er Xpedit den BMW forhandler som sælger flest nye og brugte BMWer i
Danmark?? Hvorfor kører mange BMW ejere fra Sjælland og Fyn til Ølgod for at
få serviceret og handlet deres BMWer?

Sikkert fordi man føler sig velkommen og godt behandlet. Så din advarsel er
noget malplaceret.
Mvh.
Boye

"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i en
meddelelse news:46bd7340$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 11-08-07 17:29

Boye Wildt skrev:
> [...]
> få serviceret og handlet deres BMWer?
>
> Sikkert fordi man føler sig velkommen og godt behandlet. Så din advarsel er

Det er måske lige i overkanten at kalde det malplaceret, Jan har haft en
dårlige oplevelse med Xpedit - og det kan "vores andres" meninger nok
ikke lave om på... Pointen er imo at det én dårlig oplevelse blant mange
gode oplevelser - vi har jo også hørt om steder med én (eller få) god(e)
oplevelse blandt mange dårlige (ingen nævnt - ingen glemt), og når det
kommet til stykket, tror jeg ikke det er muligt at finde en
forhandler/værksted, hvor der overhoved ikke er nogle kunder der har
følt sig snydt/røvrendt... En dråbe i havet ændre ikke mit indtryk af
Xpedit (selv om jeg i øvrig aldrig har været der, men skulle jeg selv
købe BMW, ville jeg nok ikke undlade at konsultere dem - selv om jeg
kommer fra sjælland).

Fra : jan

Dato : 11-08-07 12:20

jeg har haft den i 2 år og vis jeg skal tabe så meget skal jeg ikke købe
noget der mere

jan

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 16:56

On Sat, 11 Aug 2007 13:20:16 +0200, jan wrote:

> jeg har haft den i 2 år og vis jeg skal tabe så meget skal jeg ikke købe
> noget der mere

Tjae, Du får nok ikke et markant bedre bud nogen steder, så advarslen er
vist rettet mod dig selv :-/

Fra : Moller

Dato : 11-08-07 17:18

jan skrev:
> jeg har haft den i 2 år og vis jeg skal tabe så meget skal jeg ikke købe
> noget der mere

   Hvad er Markedsprisen ? har du gidet tjekke den dengang du købte, eller
for den sags skyld nu ?

   Har du nogen ide om hvad MC forhandlerne tjener deres penge på ? og
hvordan de skal finansere lovpligtig garanti, reklamerationsret osv. ?
De skal også lægge penge ud for din cykel intil den er solgt igen, og at
ha den stående er heller ikke gratis da den fylder osv. samt de skal ha
den tjekket igennem til salg, rengøres jævnligt da du ik kan sælge en
cykel med støv og spindelvæv på, som der selvfølgelig kommer.

   Du nævner også de har en stående endnu, hvis de har haft den stående
længe, hvorfor skulle de så ha endnu en cykel stående som er svær at
sælge ??? der er mange faktore her der spiller ind, og at du ikke
magtede at købe privat, og spar en masse penge i forhold til
forhandlerpriserne, samt heller ikke gider det store mas ved at sælge
selv, så er det prisen at betale, og den gælder os alle.

   At tro man kan købe en maskine det samme sted, og senere tror de vil
købe den tilbage uden at du taber det store er ret naivt. Og det gælder
nu ALLE MC forretninger, så at svine en enkel til for at skulle leve af
hvad de laver, er meget snæversynet.

--
VH
   Moller

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 11-08-07 14:35

On 11 Aug., 13:20, "jan" <jan_...@mail.dk> wrote:
> jeg har haft den i 2 år og vis jeg skal tabe så meget skal jeg ikke købe
> [...]

Nu taber du jo heller ingen ting så længe du ikke vælger at sælge den
til dem, det er heldigvis et frit markede.

Derudover er forhandlernes bud på brugte cykler heller ikke altid i
samme niveau som privat salg. Jeg endte med at sælge min gamle FZR600R
privat for 55.000kr (ca. det samme som jeg gav for den), men højeste
bud jeg fik fra en forhandler var 30.000kr.

--
// brian - SV1000S K6

Fra : tp

Dato : 11-08-07 20:59

"jan" <jan_k_u@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ned til Xpedit for at se på en anden BMW så spørger jeg rune hvad han vil
> give for den, han går ud og ser på den. han kommer tilbage og siger han

Næh de er jo bare gode handelsfolk må jeg sige! Kunne xpedit ikke sælge for
dette, skulle de nok sænke priserne er jeg sikker på! - og tilsvarende.
Hvis de ikke vil give mere end 60k for en cykel de kan sælge for 120,
skyldes vel, at der er nok af folk der går med til den pris, og de derfor
ikke BEHØVER at give mere...

Men når det så er sagt, så undrer det mig folk vil give langt over 100k for
ex en R1100RS ved Xpedit , når jeg har svært ved at få 85 for en ditto meget
velholdt. Det handler vel dybest set om, at folk finder stor tryghed ved at
købe ved forhandler, og derfor gerne vil give en grotesk overpris for dette?

Mvh TP

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-08-07 21:07

> Så kan kun mene at det er nogle svinler er i øldgod for de tager
> ovrepriser
> deres motorcykler
> jeg køber ikke mc der mere

hvorfor er de svindlere for at ville købe billigt og sælge dyrt ?
Hvis de har en cykel magen til stående, og har svært ved at sælge den, så
vil de nok kun købe en extra billigt nok til, at de kan tåle at have den
stående i lang tid.

Med mindre de har snydt dig med den du har nu, hvilket ikke er mit indtryk,
hvorfor så advare mod dem ?

Jeg forstår det er træls, men der er altså ingen krav til forhandlere om, at
de skal købe en cykel tilbage til god pris.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 14:15

"jan" <jan_k_u@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan kun mene at det er nogle svinler er i øldgod for de tager
> [...]

Hej.

Svindlere eller ikke ?, de har en fin service og den skal jo betales et sted
, men jeg vil give dig ret i at det er ret høje priser de tager for deres
brugte, bare kik/sammenlign priser på DBA online !, tror sq' ikke at jeg
ville købe en (brugt) cykel hos dem, netop pga. priserne .......

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 19:47

On Sun, 12 Aug 2007 15:14:38 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> tror sq' ikke at jeg
> ville købe en (brugt) cykel hos dem, netop pga. priserne .......

Og netop af samme grund købte jeg ikke nyt hos dem

Orla Pedersen, som fik et meeeeget "realistisk" bud for "fie"