kirkegård
Fra : majbrit nielsen

Dato : 10-08-07 12:36

hey alle sammen...
som nogen måske husker skrev jeg for et stykke tid siden,
om min elskede kat.. gusen.. som havde fået sukkersyge
og desværre går det den forkerte vej...
jeg er helt ødelagt af sorg..
men vil høre om der er nogen af jer der ved om der er en dyrekirkegård
nær valby..når den utænkelige dag kommer hvor gusen må i himlen..

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-08-07 13:15

majbrit nielsen wrote:
> [...]
> men vil høre om der er nogen af jer der ved om der er en
> dyrekirkegård nær valby..når den utænkelige dag kommer hvor gusen

Åh hvor jeg dog føler med dig. Jeg var jo selv ude for det samme med
Mivser, og det er forfærdeligt at se sin elskede kat sygne hen. Man
ved jo, at der kommer en dag............men den skal helst være
meget langt borte, og når det så er en kat der ikke er særlig
gammel, synes man at det er mere uretfærdigt.

Jeg fandt et link som du måske kan bruge når den tid kommer:

http://www.elmedige.dk/begravelse/

Det ligger kun 30 minutters kørsel fra København. Der er meget få
dyrekirkegårde her i Danmark, så det bliver nok det nærmeste du kan
komme.

Jeg er selv i den situation, at jeg kan give mine dyr en plads i
haven når de er borte. Det er man jo afskåret fra hvis man bor i
København.

Jeg håber det aller bedste for dig og Gusen. Det kan da være at der
sker et mirakel, hvem ved ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ^M^^

Dato : 10-08-07 14:36

majbrit nielsen wrote:
> jeg er helt ødelagt af sorg..
> men vil høre om der er nogen af jer der ved om der er en
> dyrekirkegård nær valby..når den utænkelige dag kommer hvor gusen må
> i himlen..

Der findes meget få af den slags på Sjælland, men der ligger en i Kastrup:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/dyregravpladser

Du kan også "bare" vælge kremering og en lille urne. Min højt elskede og
savnede gamle kat blev kremeret i foråret efter en forfærdelig og desværre
tabt kamp mod kræft og "han" står i dag i en lille fin uglaseret hvid urne i
et vinduesparti i stuen, hvor han elskede at ligge. Urnen med min savnede
kat står der til den dag, jeg er parat til at begrave ham, og der kommer nok
til at gå et godt stykke tid endnu. Det giver tårer at se på urnen, men jeg
ved, at han ville være glad for at stå dér og det hjælper - en lille smule.

Det er forskelligt hvilket forhold, man har til sine små katte, men det kan
være en mulighed at gøre som ovenstående. Det er rædselsfuldt at sige farvel
uanset hvad...men lad være med at trække den for længe - for kattens skyld..

- og de kolde facts: regn med ca. 1500 kr for eutanasi, kremering og urne.
www.adakrem.dk

/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-08-07 16:39

Hej Majbritt

der er en dyregravplads i Kastrup, foreningen Dyrenes Mindegrave,
Glamsbjergvej 5, 2720 Kastrup, 38 88 16 93, hverdage ml. 9-16 og så er der
nogle skovdistrikter der har lavet gravpladser til dyr, bl.a Frederiksdals
Skovdistrikt 45 85 60 08

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Usenet Rulez

Dato : 10-08-07 20:05

majbrit nielsen <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i news:-
6ednbVUIr4E0CHbnZ2dnUVZ8vWdnZ2d@giganews.com i dk.fritid.dyr.kat den fr 10
aug 2007 01:35:53p

> [...]
> men vil høre om der er nogen af jer der ved om der er en dyrekirkegård
> nær valby..når den utænkelige dag kommer hvor gusen må i himlen..

Har du en park eller skog i näheten kan du hitta en egen fin plats till
katten, där den skulle gilla att vila.

--
Usenet Perkele Rulez
perv perv perv perv

usenet_rulez@swnet.nu

"As someone once said, "Getitng into a fight on-line is like being in the
Special Olympics. Even if you win, you're still a retard."

"CapCity"