Tip: Svensk perleplads. BTN? (-:
Fra : Sten Bo

Dato : 10-08-07 18:23

Vi har være i Sverige. Bla. på alletiders plads, Källbugtens camping ude i
Sankt Anna skärgården. Øens bedste badestrand, græs og sandbund med badebro
der omhegner badeområde for de små. Vandet var 21 og luften mere og læ. Man
skal vælge plads langs vejen ned til recp. hvor der er udsigt og
solnedgange. Ingen fastliggere og mange børn uden hoppepude. Altså normal
gammeldags legeaktivitet. Mange skønne unger der suser rundt.
Og død dam stille om natten.

Gode luftemuligheder til hundebasserne.

Vi havde mega plads nr. 140. Og der kan ikke komme nogen og plastre sig
lige op ad en i det afsnit.

Og stedet valgt helt til grin men godt instinkt (navnet?) i forbifarten på
ude på E 4 fordi man ville i Kolmorden zoo. Der er altså langt ud til
pladsen... gik det op for os efterhånden, og der gik et par dage før zoo
blev valgt som en heldags udflugt i stedet for at flytte plads. (Køretid 1½
time og med 2 små færger af den spændende korte rute. ) ellers 9 mil af
hovedvejen. Blev i 6 dage og det er længe for os. Der var bare for skønt.
Eneste link så vidt jeg kan se i google, er det her
http://www.campa.nu/aboutme.htm

Vi betalte i døgnet (enhedspris) kr.180 Svensk selvfølgelig - med el for
pladsen. Bad kr. 5. rent og pænt. Meget ok brusekabiner.

Hvis det er aktuelt.

Mvh

Sten

Fra : Inger D.

Dato : 10-08-07 21:45

> [...]
>

> Vi betalte i døgnet (enhedspris) kr.180 Svensk selvfølgelig - med el for
> pladsen. Bad kr. 5. rent og pænt. Meget ok brusekabiner.

Det ser dejligt ud på nogle af billederne i fotogalleriet, men for mig er
der lidt for overfyldt med badegæster på andre af billederne? Personligt vil
jeg (som medlem af BTN) føle mig snydt, hvis de anbefalede denne plads -
baseret ud fra billederne med et mylder af badende. Jeg føler mig bedst i
kontakt med naturen, hvis kysten ikke er broderet med mennesker.

Inger

Fra : Sten Bo

Dato : 11-08-07 11:34

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedst i kontakt med naturen, hvis kysten ikke er broderet med mennesker.

BTN konceptet. Hvad lægges der i det?

Ja det er jo dilemmaet. Og såment, men aktiviteterne er da BTN Om end
man måske er flere om det.
Og åbenbart familieappellerende. Der var børn i næsten alle vogne og
telte.

Men så taget som base.

Tom plads eller øde sted er fint - men det andet , liv, også dejligt. Vi lå
ikke nede til stranden - og der er en mængde pladser op gennem skoven, så
bare uden el. Der er meget rige muligheder for at leje båd og ro eller
motoriserede sig ud til helt øde skær og holme. Vi hyrede en "fisker" til en
aftentur i skærgården og så mindst 500 skær og øer bla. hans egen, med 60
får. Kr. 500 for 4 personer og 3 hunde.

Fastliggerne holder til i et andet afsnit. Ikke at jeg har noget mod dem.
Men en fastliggeplads går altså op i nogle andre ting og selve rytmen er
meget anderledes.

Der er for øvrigt også offentlig adgang til badestedet. Men bum der er
lukket mellem 23 og 7.

Vi oplevede kun en dag med mange på stranden. Og så syns jeg ikke at pladsen
var så fuld, trods fuld, som det ses på billederne. Det er vist taget med
tele der mindsker afstandene. Der var rigtig god plads hvor vi lå og der
kunne ha være mindst 5 vogne mere på vores plads og de 2 ved side af. Man
holder strengt på brandafstand 4 meter og der kunne godt ha være en vogn
foran hver af den række pladser. Vi var teltvogn 9x5 meter og et villatelt
på vores plads og overholdt 4 meterreglen til siderne. (De ville morsomt
også, på regelopslaget, kun se _20_ meter godkendt campingkabel).

Og så var det uden alt for meget pladsteknik og cirkus. Vi syntes netop det
var lækkert at det stadig kan lade sig gøre at se børn og voksne med gode
gammeldags campingaktiviteter. Hvornår har i sidst set børn sidst med
sanglege osv? Det findes skam endnu.

Afslapning, unger der virkelig møder andre unger på kryds og tværs, cykler,
badminton, bold, skjul, tagfat. osv. Meget god stemning på pladsen.

Er der ikke noget med at BTN efterlyser børnefamilier? Det kan, denne
pladstype, (og godt vejr, lokaliseringen) altså lade sig gøre! (-: