Program til overblik over klasser og id'er
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-07 16:22

Hej alle

Jeg er gået i gang med en større omlægning af min hjemmeside. I
den forbindelse fik jeg en idé som jeg føte ud i livet: Jeg
lavede et PHP-program der kan gennemlæse CSS-filer og HTML-filer
og sammenholde dem så man kan hitte ud af hvilke klasser og id'er
der er erklæret henholdsvis bruges i HTML.

Nu vil jeg spørge jer om det er noget I kunne finde nyttigt? Der
er en hjemmeside her hvor man kan læse om det samt hente det:

   http://bertel.lundhansen.dk/?page=webdesign/html_class_id

Hvis man vil bruge det selv, skal man bare rette i de første par
linjer med stier og filnavne og så lægge det i den basismappe
hvorfra det skal arbejde. Hvis det vækker jub ... øh, små,
stilfærdige, positive tilkendegivelser, vil jeg gøre lidt mere ud
af det.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-07 19:08

Den 10-08-07 17.21 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Jeg
> lavede et PHP-program der kan gennemlæse CSS-filer og HTML-filer
> og sammenholde dem så man kan hitte ud af hvilke klasser og id'er
> der er erklæret henholdsvis bruges i HTML.

Lyder mægtig praktisk, især hvis man tilhører den dovne type, der blot
kopierer en gammel css-fil til brug på et nyt site.

> Hvis man vil bruge det selv, skal man bare rette i de første par
> linjer med stier og filnavne og så lægge det i den basismappe

Jeg har det hele liggende i samme mappe på nedennævnte site, og så skal
der vel ikke rettes i filen?

Eller det skal der måske, for det virker ikke:
http://ordforklaring.dk/html_class_id.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-07 00:13

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg har det hele liggende i samme mappe på nedennævnte site, og så skal
> der vel ikke rettes i filen?

Programmet kikker efter htm?-, php- og inc-filer. Er det
problemet?

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-07 00:20

Bertel Lund Hansen wrote:

> Programmet kikker efter htm?-, php- og inc-filer. Er det
> problemet?

Jeg fik fejlmeldinger som dem, Kim fik. Der skulle ellers være rigelig med
..php- og .inc-filer at kigge i.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-07 01:25

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg fik fejlmeldinger som dem, Kim fik. Der skulle ellers være rigelig med
> .php- og .inc-filer at kigge i.

Jeg kikker på problemet.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-07 12:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg kikker på problemet.

Prøv den version der ligger nu.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-08-07 15:34

Den 12-08-07 13.44 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Prøv den version der ligger nu.

Fuldstændig samme fejl. Jeg har omdøbt filen, så der kan sammenlignes
med den gamle version:
http://ordforklaring.dk/html_class_id2.php (ny version)
http://ordforklaring.dk/html_class_id.php (gammel version)

Jeg har også prøvet på lki.dk - der har du jo ftp-adgang, hvis du har
lyst til at fejlfinde:
http://lki.dk/html_class_id.php (ny version)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-07 21:07

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg har også prøvet på lki.dk - der har du jo ftp-adgang, hvis du har
> lyst til at fejlfinde:

Jatak, det er en kanon fordel.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-08-07 01:15

Den 12-08-07 01.12 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Programmet kikker efter htm?-, php- og inc-filer. Er det
> problemet?

Kun hvis alle tre typer skal være der. Der er ingen inc-filer i mappen,
men masser af php-filer, en html-fil og en css-fil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-07 01:22

Kim Ludvigsen wrote:

> Kun hvis alle tre typer skal være der. Der er ingen inc-filer i
> mappen, men masser af php-filer, en html-fil og en css-fil.

Så skulle det i mit tilfælde være på grund af fraværet af .htm-filer. Jeg
har .asp, .php, .inc og .css. Men jeg opfattede ? efter .htm som et
jokertegn med den betydning, at det både dækker .htm og .html - sidstnævnte
er der et par stykker af.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk