Usynlige rammer
Fra : Thomas Daugaard Schm~

Dato : 10-08-07 16:15

Hej

Jeg har et forhåbentlig lille problem, når jeg laver en index
side, så laver jeg dem med rammer, men jeg vil gerne have så de
rammer bliver usynlige, men ved ikke om det kan lade sig gøre,
uden at man skal lave det hele i tabeller ???

Håber nogle af jer kan hjælpe mig !!!

MVH
Thomas Daugaard Schmidt
(oz1tds@gmail.com)
(www.oz1tds.dk)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-07 16:26

Thomas Daugaard Schmidt skrev:

> [...]
> rammer bliver usynlige, men ved ikke om det kan lade sig gøre,
> uden at man skal lave det hele i tabeller ???

Du kan ikke opnå samme funktionalitet som rammer uden at bruge et
serverside-scriptsprog som f.eks. PHP eller til nøds SSI (Server
Side Include).

Det er ikke svært med CSS at lave opstillinger hvor forskellige
kasser med forskelligt indhold placeres forskellige steder på en
HTML-side, men HTML og CSS alene kan ikke lave dynamiske sider.

--
Bertel

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-08-07 17:50

Thomas Daugaard Schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> rammer bliver usynlige, men ved ikke om det kan lade sig gøre,
> uden at man skal lave det hele i tabeller ???

Et link til din side, vil gøre det lettere for os at hjælpe dig.

PerR

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-08-07 20:51

> [...]
>
> Jeg har et forhåbentlig lille problem, når jeg laver en index
> side, så laver jeg dem med rammer, men jeg vil gerne have så de

Hvis du mener frames, så kan det ikke lade sig gøre med valid kode. I øvrigt
er frames en skidt ide:

http://html-faq.dk/2009.asp

De samme fordele som i frames (samme menu bruges på alle sider) - men uden
ulemperne ved frames - kan opnås med serverside-include, som Bertel også
peger på:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclphp

Om placering af de enkelte sideelementer:

http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp?id=flmenu

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk