TDC 20mbit før - kan ikke få 15mit nu
Fra : WebLock

Dato : 10-08-07 19:28

Den er altså helt gal inde hos tdc - ved snart ikke hvordan man får de
kegler på rette spor. Jeg kunne skrive adskellige skærmsider om min
oplevelse hos dem, for jeg har snakket og skrevet sammen med dem 30-40 gange
over 1.5 måned snart. Men jeg tager den korte version.

Jeg havde 20mbit erhverv hos dem, og ønsker nu en 15mbit Netway/Bredbånd
city.
Ordren gik for det første tabt hele 4 gange og der er ingen i deres
kundeservice der kan tage lidt action, og da slet ikke når man siger Netway,
for det er uden support jo! Så jeg endte uden internet i 1.5 uge, men det er
ikke så meget der problemet er.
Jeg fik fat i en medarbejder som ville oprette ordren for mig i deres
system, men det kunne hun ikke for systemet siger at 8mbit er max hos mig.
Jeg forklarer at jeg har haft 20mbit hos dem for få dage siden, og ved at
måle min linje må de da også bekræfte at den kan trække mindst 18mbit - men
de kan altså stadig ikke taste den ind i deres system?!

Det er da det sygeste jeg nogen sinde har hørt, og de er åbenbart mere eller
mindre ligeglade. Deres kvikke ide gik så ud på, at hvis de nu opretter mig
en anden tilfædig bredbånds linje (blev 4mbit/256kbit), så kunne jeg "måske
snyde systemet" og opgradere den til 15mbit Netway bagefter.
Så der er jeg nu - med 4mbit som jeg bestilte en opgradering af, men det er
nu endt ud i dette svar,

"Tak for din bestilling af TDC Bredbånd City.
Vi har konstateret, at der ikke kan etableres TDC Bredbånd City 15360/1024
på dit nummer. Vi kan desværre på nuværende tidspunkt ikke tilbyde dig TDC
Bredbånd City.

Det beklager vi. "

ARGH!

Hvis der sidder en kompetent TDC medarbejde herinde, så vil jeg gerne donere
et par hundrede kroner til hans pension hvis bare han vil sørge for at få
tastet den ordre ind, jeg får grå hår af at snakke med en væg hos TDC
"kundeservice".

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-08-07 16:31

> [...]
> at få tastet den ordre ind, jeg får grå hår af at snakke med en væg hos

Det handler sandsynligvis ikke om kompentance men om at de stakkels
mennesker jo kun har de muligheder deres systemer giver dem. At TDC's
bestillingssystemer så muligvis er noget hø - det kan der være noget om.

Fra : Peter

Dato : 12-08-07 13:37

"WebLock" <weblockREMOVE@THISweblock.dk> skrev i en meddelelse
> Den er altså helt gal inde hos tdc -

Lad være med at ringe til dem. Skriv til dem via snailpost. Det hjælper.

Du kan også blive ved med at insistere på, at få en højere oppe i hierarkiet
i røret.

Jeg have en sag med dem i december sidste år, i forbindelse med deres gratis
opgradering pr. Juli/August 2006, hvor jeg fik forkert regning.
Problemet blev ikke mindre af, at pågældende opkobling i mellemtiden var
udgået, og dermed ikke længere fremgik af deres system.
Efter mange samtaler med mange forskellige supporter, fik jeg til sidst
presset igennem at jeg skulle tale med en overordnet, og så lykkedes det at
få tingene bragt i orden. Jeg fik en undskyldning og som et plaster på såret
hele januar kvartal helt gratis. Tog ca. 2 måneder og et utal af
telefonopringninger, at få tingene på rette plads.

Men jeg giver dig ret i at de godt nok er tunge at danse med, og jeg frygter
hver gang jeg skal have noget ændret, for der går næsten altid et eller
andet galt, og det kan da kun skyldtes imkompetente eller alt for travle
supportere.
Bortset for det, er jeg ualmindelig godt tilfreds med TDC og det kvalitets
produkt de leverer og nok derfor stadig kunde hos dem.

Peter

Fra : Rado

Dato : 21-08-07 16:14

On Fri, 10 Aug 2007 20:27:49 +0200, "WebLock"
<weblockREMOVE@THISweblock.dk> wrote:

> [...]
>måle min linje må de da også bekræfte at den kan trække mindst 18mbit - men
>de kan altså stadig ikke taste den ind i deres system?!

Har præcis det samme problem - teknikerne siger min linje godt kunne
kan klare 15/1 (kører p.t. 10/1), og en af dem sagde jeg blot skulle
bestille 15/1 City. Men så fik jeg en email fra TDC om at jeg kun
kunne få 8 mbit på linjen (der er hvad systemet siger den kan klare).
Hvis jeg ville have det skulle jeg blot skrive tilbage.

Jeg skrev så tilbage og forklarede at min linje godt kan klare 15/1,
og at det var på teknikernes opfordring jeg bestilte det. Jeg skrev
endda at jeg ville være tilfreds med en at beholde min nuværende 10/1
og så betale for en 15/1 City, hvis det skulle være. Intet svar. Jeg
skrev så igen en uge efter for at høre hvordan og hvorledes, det er nu
en uge siden, stadig intet svar.

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : WebLock

Dato : 28-08-07 16:10

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote
> [...]
> og så betale for en 15/1 City, hvis det skulle være. Intet svar. Jeg
> skrev så igen en uge efter for at høre hvordan og hvorledes, det er nu

Jeg prøver at ruske liv i dem igennem email til deres klageafdeling. Der
står at de svarer inden for 10 arbejdsdage - nu er vi oppe på 12 arbejdsdage
og jeg har intet hørt fra dem.

Må prøve at sende dem et brev i stedet, men der er nok ikke meget at gøre
hvis de har valgt at ignorere mig indtil jeg holder kæft :(

Fra : Rado

Dato : 29-08-07 10:23

On Tue, 28 Aug 2007 17:09:58 +0200, "WebLock"
> [...]

>står at de svarer inden for 10 arbejdsdage - nu er vi oppe på 12 arbejdsdage

Så må du klage til deres klageafdeling over deres klageafdeling. :)

>Må prøve at sende dem et brev i stedet, men der er nok ikke meget at gøre
>hvis de har valgt at ignorere mig indtil jeg holder kæft :(

Jeg fik endelig svar på min første email, men der skrev de at
teknikerne tog fejl - min linie kunne ikke klare 15 mbit. Mit "tilbud"
om at beholde min eksisterende 10/1 og betale for en 15/1 ignorerede
de totalt.

Nu ringede jeg så sidste uge til hotline, og fik fat i endnu en person
(den 4.) der bekræftede at min linie stod registreret til at kunne
klare 15 mbit, han lavede så en ny bestilling på 15/1. Har ikke hørt
noget fra dem endnu.

Rado

Fra : WebLock

Dato : 05-09-07 18:48

> [...]
> teknikerne tog fejl - min linie kunne ikke klare 15 mbit. Mit "tilbud"
> om at beholde min eksisterende 10/1 og betale for en 15/1 ignorerede

Det skal man så ikke tage for gode varer, som du nok også selv har fundet ud
af - de går absolut ikke af vejen for at stikke én en løgn for at slippe
hurtigt af med én.

Da jeg skulle have 20mbit hos dem, så måtte jeg også kæmpe med dem utallige
gange, hvor jeg hver 2. gang fik modsat svar. Den ene gang kunne både linje
og central klare 20mbit, og næste gang havde de sørme taget fejl osv osv.

Fra : Rado

Dato : 06-09-07 17:39

On Wed, 5 Sep 2007 19:47:59 +0200, "WebLock"

>Det skal man så ikke tage for gode varer, som du nok også selv har fundet ud
>af - de går absolut ikke af vejen for at stikke én en løgn for at slippe
>hurtigt af med én.

Jamen hvorfor? Er det fordi man beder om noget der ligger udenfor
deres standardprocedure?

> [...]
>og central klare 20mbit, og næste gang havde de sørme taget fejl osv osv.

Ja det er totalt forvirrende. Men der vist noget med at de har 3
forskellige former for tests og de er ikke alle lige pålidelige.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : WebLock

Dato : 12-09-07 15:42

Kan fortælle at det er endt med at klageafdelingen ringede til mig for at
forklare, "at de har valgt at de ikke vil tilbyde 15mbit i mit område og at
jeg derfor ikke kan få det, selvom det lyder mærkeligt når jeg har haft
20mbit før - det er kun i nogle områder at man kan få 15mbit produktet".

Så sagen er endt her og jeg har givet op overfor giganten :(

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-09-07 16:24

WebLock wrote:

> [...]
> lyder mærkeligt når jeg har haft 20mbit før - det er kun i nogle
> områder at man kan få 15mbit produktet".

Bor du i et Fullrate område?

Fra : WebLock

Dato : 18-09-07 10:57

> Bor du i et Fullrate område?

Nej desværre - havde der været nogle alternativer her hvor jeg bor, så havde
tdc fået fingeren for længst.

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 12-09-07 19:42

"WebLock" <weblockREMOVE@THISweblock.dk> wrote in message
> [...]
> 20mbit før - det er kun i nogle områder at man kan få 15mbit produktet".

Problemet er ikke hastigheden men derimod det produkt du har valgt. Du har
sandsynligvis valgt produktet bredbånd city som har en prisstruktur som gør
at TDC kun tilbyder det i de områder der er rentabelt. Du kan derfor sagtens
have 20 mbit alm. bredbånd til den almindelige pris.

/Kasper

Fra : Rado

Dato : 19-09-07 01:18

On Wed, 12 Sep 2007 20:42:14 +0200, "Kasper Bøggild" <jul07@mail.dk>
wrote:

> [...]
>at TDC kun tilbyder det i de områder der er rentabelt. Du kan derfor sagtens
>have 20 mbit alm. bredbånd til den almindelige pris.

Jeg tror nu ikke det er det der er problemet. De vil godt give mig 8/½
City, men ikke 15/1, åbenbart på grund af linjekapacitet (ligger lige
på kanten af 15). Til gengæld har de arrogant ignoreret mit forslag om
at jeg beholder min nuværende 10/1 (som kører perfekt), mod at jeg
betaler for en 15/1 City,

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-09-07 01:34

Rado wrote:

> Jeg tror nu ikke det er det der er problemet. De vil godt give
> mig 8/½ City, men ikke 15/1, åbenbart på grund af linjekapacitet
> (ligger lige på kanten af 15).

Jeg kender ikke TDCs politik på dette område, men da jeg fik min 15/1
City stod der i ordrebekræftelsen at TDC kun ville garantere 10240/512
(jeg har nu fuld hastighed, så jeg klager ikke).

Jeg er klar over at ingen ADSL hastighed er garanteret, men med den
yderst beskedne prisforskel som der er mellem de to produkter, vil de
fleste sikkert foretrække 15/1 også selvom de ikke får den fulde
hastighed. Lidt har også sin ret for 20 kr (er det vist?).

Fra : Rado

Dato : 21-09-07 06:50

On Wed, 19 Sep 2007 02:33:57 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Jeg kender ikke TDCs politik på dette område, men da jeg fik min 15/1
>City stod der i ordrebekræftelsen at TDC kun ville garantere 10240/512
>(jeg har nu fuld hastighed, så jeg klager ikke).

Det er måske blot en standardbesked alle får så TDC er dækket ind? Der
går jo rygter om folk der har oplevet faldende hastigheder fordi TDCs
net er ved at være overbelastet på grund af alle de der skifter til
højere hastighed.

> [...]
>fleste sikkert foretrække 15/1 også selvom de ikke får den fulde
>hastighed. Lidt har også sin ret for 20 kr (er det vist?).

Helt klart. Især hvis linjen kan klare de 1024 i upload - det er mest
det jeg er ude efter. Problemet er at hvis jeg vælger 8mbit City
løsningen som jeg godt kan få så bliver mit nuværende upload halveret
til 512.

Fra : Dahl

Dato : 02-09-07 18:50

"WebLock" <> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote

> Jeg prøver at ruske liv i dem igennem email til deres klageafdeling. Der
> står at de svarer inden for 10 arbejdsdage - nu er vi oppe på 12
arbejdsdage
> og jeg har intet hørt fra dem.

Det lyder ligesom bekendt. Man må bestem ikke håbe TDC opkøber Falcks
redningskorps, for så vil det komme til at se sort ud. Patienterne vil enten
være døde eller have kunne klare sig uden assistance når ambulancen kommer.
Mvh RD