Bedste ram?
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 17:54

Hvad er de bedste RAM mærker/model?
Jeg skal bruge enten DDR2 SDRAM på 800 MHz eller 1066 MHz (PC6400 eller
PC8500) 240-pin non-ecc.
Enten 2x512 Mb eller 2x1Gb Dual Channel (eller evt. bare 1x1 Gb). Pris helst
omkring 500-700 kr.
Jeg bruger Win XP Home DK og har ingen planer om Vista.

Hvad kan I anbefale?

Jeg har selv kigget på disse PC6400:
****************************
Corsair XMS2 Xtreme Performance 1x1 Gb PC6400 til 466 kr.:

Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched 2x1 Gb PC6400 til 670 kr.:

Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched 2x512 Mb PC6400 til 526 kr.:

Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC6400 til 468 kr.:

GeIL DDR 2 Series Dual Channel Kit 2x512Mb PC6400 til 563 kr.:
Bemærk: 1.8-2.4V (er dette ikke en fordel ved overclocking?)

GeIL Ultra Series DDR2 Dual Channel Kit 2x512Mb PC6400 til 520 kr.:
1.8-2.3V (min favorit til prisen)

OCZ Enhanced Latency Gold Gamer eXtreme XTC Edition Dual Channel
2x512Mb PC6400 til 519 kr.:

OCZ Special Ops Edition 2x512Mb PC6400 til 549 kr.:

OCZ Titanium EPP-Ready Dual Channel 2x512Mb PC6400 til 456 kr.:
Bemærk: Titanium skulle vist være OCZ's bedste ram?
Men hvad betyder EPP-ready?

Og disse PC8500:
**************
Crucial Ballistix 1x1Gb PC8500 2.2V til 615 kr.:

Betyder det ret meget for hastigheden om man kører med 2x512Mb dual channel
eller med 1 Gb single channel?

Hilsen Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-08-07 22:41

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206433

> omkring 500-700 kr.

Tag 2 stk; du er stadig indenfor prisrammen.

> Betyder det ret meget for hastigheden om man kører med 2x512Mb dual channel
> eller med 1 Gb single channel?

DDR2 er Dual Channel.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 23:57

Jesper Poulsen wrote:
> DDR2 er Dual Channel.

Men man kan da godt købe 1 klods DDR2 ram og nøjes med at sætte den i én
sokkel på bundkortet. Så kører systemet bare single-channel.

Fra : jørgen

Dato : 11-08-07 07:53

Martin wrote:

> Men man kan da godt købe 1 klods DDR2 ram og nøjes med at sætte den i én
> sokkel på bundkortet. Så kører systemet bare single-channel.

Det er ikke helt løgn. Dual channel er en facilitet der ligger i memory
controlleren, ikke i de enkelte ram moduler

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 01:10

Jesper Poulsen wrote:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206433

Nej dem har jeg ikke gode erfaringer med. Langsomme og kan ikke overclockes.

Fra : Hans

Dato : 11-08-07 01:52

Martin wrote:

> Nej dem har jeg ikke gode erfaringer med. Langsomme og kan ikke
> overclockes.

Hvilket bundkort skal de bruges til?

Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-07 02:42

>Nej dem har jeg ikke gode erfaringer med. Langsomme og kan ikke overclockes.

Du skrev jo ikke, at det skulle overclockes :)

En bil bliver da heller ikke bedre af, at kunne voldtunes ;)

Hvad med Geil ram?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-08-07 09:34

Martin wrote:

> Nej dem har jeg ikke gode erfaringer med. Langsomme og kan ikke overclockes.

Langsomt eller hurtigt. Det kan du kun måle, ikke mærke.

Og OC hører til i en anden gruppe, så spørg dér i stedet!

Jesper Poulsen