En lille update
Fra : Siri

Dato : 09-08-07 18:13

Se, det er denne her, jeg forsøgte at sende som svar på Marianne Cat
Hellemoses mere end kærkomne indlæg om hjælp fra Tortie-fonden:

Tusind tak, allesammen!
Vidunderligt med hjælp - alt er en lettelse, for jeg er som bekendt ikke
rig, og opdrætteren, der hjalp mig, har også nok at se til med 2
halvstore sønner og et katteri.
Jason har det godt - han heler åbenbart hurtigt! Når han mjaver for at
lege, så kan jeg se et fint lyserødt gab med hvide tænder i!
Og selvom rare doktor ik-så-dyr sagde: 'Ingen tørfoder den første uge!'
-- Så begyndte klepperten da at hapse af de andres Oral Sensitive
allerede søndag! Sådan nogle store MCO-bidder var han jo vant til
Foreløbig står den dog på Hills a/d dåsemad med lidt Persian drysset på
- og medicinen er kapsler, som jeg kan åbne og røre pulveret ud i lidt
tun-vand - pist væk!
Men MCO-hapsere er lige om hjørnet.... gnaske!
Han er en stor, glad og kærlig dreng. Han vil være hos sit menneske.
Han vil egentlig gerne aes - men er tydeligt øm i leddene og ømfindtlig,
han er jo radmager. Så vi nøjes med kind-nus: Han kommer og nusser sine
kinder mod mine, og så smelter man jo!
Stor smuk kat, som ville være den perfekte legeonkel i et katteri. Og
finfin, hvis man skal tidligt op, for han vil have mad kl ca 04 tsk tsk.
Pragtfuld stor dreng er han!
Han fortjener det bedste, og hvor er han bare MCO til klo-spidserne. Som
Hanne E siger 'Mega curious - mega misbehaved - just mega!'
Hun ved, hvad hun snakker om: Sådan er Jason - med en megaflot megastor
halefjer!
Med venlig hilsen
Siri & braksnude-kompagniet & plejebarnet
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS Jeg sender selvfølgelig Marianne en kopi af dyrlægeregningen, så man
kan se, at den er go' nok

Fra : Siri

Dato : 09-08-07 23:45

> Siri skrev:
>
> Se, det er denne her, jeg forsøgte at sende som svar på Marianne Cat
> Hellemoses mere end kærkomne indlæg om hjælp fra Tortie-fonden:

Ak Ja!
Og Undskyld!
Først nu toner det frem på skærmen:
Det samme indlæg nok så fint en 5-8 gange!
Jamen, altså, de sidste to-tre dage har hjemmesiden overhovedet ikke
rykket sig en mm for mig at se.
Ingen nye indlæg - og da slet ikke mine!
Men - når nu nogen vil hjælpe mig med en newsserver, så sker der noget
(helt uden BT ).
Jeg beklager tæppebombningen af Jason-updates.
Men jeg kunne ikke se noget resultat overhovedet, og jeg prøvede
virkelig på at give jer, der har hjulpet, noget info om det fine
resultat, der bare trives, ham skønnerten!
Der var en forklaring....

Og det er helt rigtigt - jeg skriver fra hjemmesiden, for jeg har ingen
newsserver - endnu da
Noget at glæde sig til ;-P
Med venlig hilsen
Siri & den glade triade
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 10-08-07 09:33

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Og det er helt rigtigt - jeg skriver fra hjemmesiden, for jeg har
> ingen newsserver - endnu da
> Noget at glæde sig til ;-P

Det kan du tro. Jeg har brugt nyhedsgrupper siden jeg for mange år
stillede spørgsmål omkring Win95 til min stedfar. Han kunne ikke svare,
men viste mig verdenen af nyhedsgrupper. Jeg sad på et langsomt modem,
så det tog over 2 timer for modemmet at hente alle grupperne, men siden
har jeg stort set ikke været af nettet

Siden er der kommet vildt mange flere grupper til, specielt på dansk
var der ikke så mange, men nu kan man få svar på alt for der er en
gruppe om stort set et hvert emne

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-08-07 17:28

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - Tøm kattebakken ved privat svar
> PS Jeg sender selvfølgelig Marianne en kopi af dyrlægeregningen, så man

Hej Siri og nok især Marianne H.

Dejligt at høre, at det går så hurtigt fremad med "det gyldne skind"-Jason.

Jeg undrer mig blot lidt over, at det beløb, som jeg overførte til
Tortiekontoen til hjælp til dyrlægeregningen, ikke fremgår af donationssiden
på hjemmesiden.
Og det er altså ikke, fordi jeg har behov for at blive set dér, men mere
fordi jeg gerne vil være sikker på, at beløbet er overført korrekt, i hvert
fald er det hævet på min konto den 3. august, og den sidst anførte donation
på siden er dateret den 7. august.

Venlig hilsen og fortsat god fremgang til Jason fra Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-07 17:44

A. S. Nielsen wrote:

> [...]
> overført korrekt, i hvert fald er det hævet på min konto den 3.
> august, og den sidst anførte donation på siden er dateret den 7.

Jeg forstod det således at man skulle skrive på overførslen, at det
var til Jason, hvilket jeg gjorde. Altså nogenlunde samme procedure
som donationen til Haralds frikøb, da skrev jeg også specifikt at
det var til Harald. Det vil så ikke komme til at kunne ses på
tortiekontoen på hjemmesiden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-08-07 19:54

> [...]
> donationen til Haralds frikøb, da skrev jeg også specifikt at det var til
> Harald. Det vil så ikke komme til at kunne ses på tortiekontoen på

tak for det, Tove, så forstår jeg det meget bedre, for jeg mærkede nemlig
også min indbetaling til Jason.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Denise

Dato : 13-08-07 19:56

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> sidst anførte donation på siden er dateret den 7. august.
>
> Venlig hilsen og fortsat god fremgang til Jason fra Anelise

Det er fordi det ikke rigtigt har noget med Tortiekontoen at gøre som sådan,
den blev bare brugt til indsamlingen, ligesom Harald, som jeg forstod det.
Derfor figurerer vores indbetalinger ingen steder.
Måske Marianne kan skrive eet eller andet om beløbene eller noget.

--
Hilsen Denise
www.mit-katteforum.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-07 20:51

Denise wrote:

> [...]
> som jeg forstod det. Derfor figurerer vores indbetalinger ingen
> steder. Måske Marianne kan skrive eet eller andet om beløbene

Hej Denise.

Marianne skrev dette da der blev doneret til Harald, men det kan da
være at hun har glemt det, eller ikke har haft tid.

Det ville selvfølgelig kunnet have forklaret, hvorfor der ikke står
noget om bidragene på hjemmesiden, så dem der har doneret til Jason
ikke var i tvivl om, hvor vidt deres overførsel var modtaget. Jeg
var godt klar over, at det ikke ville figurere nogen steder, da de
to indsamlinger jo ikke faldt ind under Tortie-kontoens fundats.

CITAT:

Der er gået 500 kr ind, indtil videre til Harald, det er helt
bevidst at jeg ikke har sat dem på oversigten, af samme grund som
jeg ønskede at de skulle være tydeligt mærkede til Harald. Denne
indsamling er fuldt ud lige så god og vigtig, men ikke et egentlig
"Tortie-projekt" den falder lidt uden for rammenerne *ggg* så jeg
vil istedet
lave et indlæg her med bidrag og bidragsydere.

CITAT SLUT

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-08-07 06:53

Tove skrev
<Marianne skrev dette da der blev doneret til Harald, men det kan da være at
hun har glemt det, eller ikke har haft tid.>

Sorry .-))) det er en blanding af begge dele, både teflonhjerne og
travlhed.

Haralds løskøbning og Jason er nemlig ikke "rigtige" Tortiekunder, men jeg
vil idag eller i morgen lave et indlæg med med begge indsamlinger og smide
det her

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-08-07 09:10

Indbetalinger til Haralds frikøb;

T Krieger 200,00

A S Nielsen 100,00

Siri 200,00

R Skott 500,00

E Jensen 500,00

A M Ovesen 250,00

B Dalgaard 200,00

J B 100,00

Indsamling til Jason;

H Stewart 200,00

A S Nielsen 100,00

T Krieger 150,00

Denise 100,00

A Faarborg 100,00

Til Siri

De sidste 100,00 kr er kommet ind efter jeg sendte dig checken, vil du også
have dem på en check. Jeg har ikke et checkhæfte, så jeg skal købe checks i
banken, og det koster 30,00

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-07 10:21

Kære Marianne.

Endnu en gang mange tak for at du trods travlhed ville hjælpe to
katte i nød. Jeg er sikker på at Harald og Jason vil elske dig for
det. De har det jo godt begge to nu, og det er det vigtigste.

Jeg vil da også lige benytte lejligheden til at agitere lidt for
hjemmesiden. Hvis alle der bruger siden som newsreader og til bl.a.
at uploade billeder af deres dejlige katte, ville sende bare et
lille beløb i ny og næ, så kunne rigtig mange nødstedte katte få
hjælp til et bedre liv. Som det ser ud nu i dagens Danmark er der et
stort behov og alt for mange katte, der lever et usselt liv. Det vil
jo desværre kun være en dråbe i havet, men som ordsproget siger:
"Mange bække små o.s.v.".